Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مسعود خوانساری با اشاره به مشکلات صنایع تولیدی تجهیزات برق و الکترونیک با آن مواجهند، گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما واردات کالا‌های خارجی است که مشابه برخی از آن‌ها در داخل تولید می‌شود و این موضوع فشار جدی به واحد‌های تولیدی داخلی وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از هزینه‌های جانبی متعددی که تولیدکنندگان داخل با آن مواجهند یاد کرد و افزود: این امر قیمت تمام شده ما را بالا می‌برد و امکان رقابت با کالا‌های مشابه واراتی را از ما می‌گیرد.

خوانساری معتقد است، در حال حاضر نزیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد کالا‌های مرتبط با برق و الکترونیک موجود در بازار خارجی است.

به گفته رئیس انجمن صنایع برق و الکترونیک استان کرمانشاه، عمده کالا‌های خارجی برق و الکترونیک از چین وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت پارس حفاظ با اشاره به اینکه چندی قبل وزارت صمت سامانه‌ای طراحی کرد که تولیدکنندگان داخلی کالای تولیدی خود را در آن وارد کنند تا مشابه خارجی آن وارد کشور نشود، یادآور شد: این سامانه نیز تاکنون کارگشا نبوده است.

او معضل دیگری که برخی از واحد‌های تولید تجهیزات برق و الکترونیک با آن مواجهند را تغییر ارز تخصیصی آن‌ها از ارز نیمایی به ارز آزاد اعلام کرد و افزود: این امر باعث می‌شود هزینه تمام شده تامین مواد اولیه و تجهیزات برای این واحد‌ها افزایش یابد.

رئیس انجمن صنایع برق و الکترونیک از طولانی بودن روند ثبت سفارشات برای تامین مواد اولیه هم یاد کرد و ادامه داد: اگرچه ثبت سفارش‌ها از سوی سازمان صمت تایید می‌شود، اما گاهی بیش از سه ماه در انتظار تایید بانک مرکزی می‌ماند که با این نوسانات نرخ ارز بر هزینه تمام شده تامین مواد اولیه اثرگذار خواهد بود.

خوانساری بیان کرد: گاهی ترخیص مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز از گمرک نیز زمان‌بر می‌شود و نتیجه همه این موارد خواب تولید و رکود واحد‌ها است.

او از مطالبات واحد‌های تولیدی تجهیزات برق و الکترونیک از شرکت‌های توزیع برق نیز به عنوان مشکل دیگری یاد کرد و گفت: گاهی پرداخت این مطالبات بیش از یکسال طول می‌کشد و در این مدت عملا سرمایه در گردش ما بلوکه می‌شود، اما، چون خود را ملزم به همکاری با این شرکت‌ها به عنوان یکی از مشتریان اصلی خود می‌دانیم، همچنان تامین تجهیزات را برای آن‌ها انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت پارس حفاظ تاکید کرد: با پیگیری‌هایی که از شرکت‌های توزیع برق انجام می‌دهیم پاسخ می‌دهند که شرکت توانیر باید اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات آن‌ها را پرداخت کند.

خوانساری افزود: رقم مطالبات واحد‌های برق و الکترونیک از شرکت توانیر فقط برای واحد‌های تولیدی استان کرمانشاه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان است.

او  با بیان اینکه مجموع این عوامل شرایط کار را برای تولیدکنندگان تجهیزات برقی و الکترونیکی دشوار کرده، یادآور شد: فقط خواستار تسهیل‌گری در روند کار‌ها هستیم، زیرا در شرایط سختی به سر می‌بریم و با همین شرایط هم اجازه ندادیم کارگران واحد‌های تولیدی بیکار شوند.

او اشاره‌ای هم به وضعیت فعالیت واحد‌های تولید تجهیزات برق و الکترونیک در کرمانشاه داشت و گفت: هم اکنون حدود ۳۵ واحد داریم که عمده آن‌ها فعال هستند و انواع سیم و کابل، ترانس را تولید می‌کنند.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن تسهیلات بانکی وزارت نیرو تجهیزات برق و الکترونیک برق و الکترونیک واحد های تولیدی واحد های تولید مواد اولیه واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به رياست جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه مشکلات ۸ واحد تولیدی مرتبط با راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بانک‌های عامل مورد بررسی قرار گرفت.

 برای حل مشکلات این واحدها    مصوباتی به تصویب اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی