Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@13:34:33 GMT

بوشهر دومین تولید کننده کنجد کشور

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۷۸۴۸

بوشهر دومین تولید کننده کنجد کشور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: کشت کنجد به تازگی در استان به پایان رسیده و از ۱۵ تا ۳۱ تیر، دو هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان به زیر کشت این دانه روغنی رفت.

خسرو عمرانی با اشاره به اینکه بیش از ۶۲ درصد مزارع کنجد در شهرستان دشتستان قرار دارد، افزود: هزار و ۳۸۰ هکتار مزرعه در این شهرستان، ۷۰۰ هکتار در شهرستان دشتی و ۱۲۰ هکتار هم در شهرستان تنگستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پارسال دو هزار و ۴۰۰ تن کنجد از مزارع استان برداشت شد، ادامه داد: به طور معمول از هر هکتار مزرعه کنجد، هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول به دست می‌آید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به رتبه دوم این استان در تولید کنجد، عنوان کرد: بیشترین کنجد در استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید

برداشت ۲۴۰۰ تن کنجد از مزارع استان بوشهر

عمرانی از کنجد به عنوان محصولی یاد کرد که کشت آن همیشه به صرفه بوده است و با اشاره به ویژگی‌های این محصول گفت: مصرفِ کمِ آب یکی از خواص کنجد است به طوری که پس از نخستین آبیاری ۳۰ تا ۴۰ روز نیاز به آب ندارد. با توجه به مقاومتش در برابر خشکی وگرما، کشت تابستانه مناسبی در استان بوشهر به شمار می‌رود و فروش آن هم خوب است.

او، بذر‌های مورد استفاده در استان بوشهر را دشتستان ۲ و داراب دانست و افزود: بذر دشتستان ۲، چندین سال پیش به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی استان اصلاح و به کشاورزان معرفی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: تولید روغن، ارده، حلوا، استفاده در لوازم آرایشی، و تهیه چسب و کاربن از جمله موارد کاربرد کنجد است.

عمرانی گفت: با وجود اینکه سال‌هاست کنجد در استان بوشهر کاشته می‌شود، اما هنوزکارخانه فرآوری آن در استان وجود ندارد و این محصول برای فرآوری به نقاط دیگر کشور فرستاده می‌شود.

کنجد اواسط تیر در استان بوشهر کاشته، و اوایل مهر برداشت آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت کنجد دانه روغنی محصولات کشاورزی فرآوری محصولات کشاورزی استان بوشهر کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد