Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که عمده زمین‌خوارها به صورت حرفه‌ای و سازمان یافته وارد عرصه شده و باید با قوانین بازدارنده‌ای روبرو شوند و در برخورد با آن‌ها هیچ مسامحه‌ای صورت نگیرد.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این روزها بحث زمین‌خواری یک عرصه برای سودجویی عده‌ای خاص در جامعه شده است، درباره مهمترین راهکارهای مقابله با زمین‌خواری بیان کرد: بحث زمین‌خواری در کلانشهرها و حاشیه برخی شهرها که جذابیت توریستی دارند پررنگ شده و حتی با جنگل‌خواری و کوه‌خواری نیز این روزها مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه بحث مقابله با زمین‌خواری باید از چند حوزه مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: اولین بحث مبارزه با زمین‌خواری ظرفیت‌های قانونی است که بر زمین مانده و اجرایی نشده است. یکی از این ظرفیت‌ها طرح کاداستر است که پس از گذشت ۴۰ سال معطلی در مجلس یعنی از زمان قبل از انقلاب تا حدود پنج سال پیش به تصویب رسید، اما با گذشت حدود چهار سال از تصویب این طرح نیز همچنان این طرح آن طور که باید و شاید اجرایی نشده است. زمین‌ها و املاک عمومی و منابع ملی به صورت دقیقی شناسایی نشده اما قرار بود برای تمام زمین‌ها سند تک برگ صادر شود. اکنون این شائبه به وجود می‌آید که شاید به درازا کشیدن بررسی این طرح و اجرا شدن آن در طول سال‌های گذشته حساب‌شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم تصریح کرد: این روزها شاهد هستیم در برخی از مناطق حاشیه شهرها و حتی در شهرهای توریستی عده‌ای به جان منابع ملی افتاده‌اند و به صورت حرفه‌ای کار را جلو برده و زمین‌هایی را تصرف می‌کنند. قطعا این افراد مردم عادی نیستند. ما بعضا می‌بینیم در حاشیه شهرها شهرک‌هایی ایجاد کرده و در آن خانه سازی می‌کنند و سپس با قیمت بالا به فروش می‌رسانند. به نظر می‌رسد قوانین موجود نظیر ماده ۱۰۰ و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست به اندازه کافی توان و اختیارات برای برخورد با این امر را ندارند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تأکید کرد: دستگاه قضا که با مدیریت آقای رئیسی در برخورد با مفاسدِ سازماندهی شده تاکنون به خوبی پیش رفته است، باید به بحث زمین‌خواری نیز به طور جدی ورود کرده و در هر استان و شهرستانی ستاد خاصی تشکیل دهد و با تشکیل دادگاهی ویژه برخوردی بازدارنده با زمین‌خوارها انجام دهد.

یوسفی در پایان افزود: مجلس نیز در حوزه قانون‌گذاری باید با همفکری قوه قضاییه و وزارت کشور قوانین بازدارنده‌تری را تصویب کند تا افرادی که به صورت تخصصی و حرفه‌ای زمین‌خواری انجام می‌دهند با قوانین سخت‌گیرانه‌ای روبرو شده و در نهایت برخورد قاطعی با آن‌ها شود. مجلس باید اجرای قوانین موجود نظیر طرح کاداستر را نیز با جدیت دنبال کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زمین خواری زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز

امام جمعه یاسوج از عادی انگاری برپایی مجلس گناه ابراز نگرانی کرد و گفت: با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ بوده و باید از آن دوری کرد، اظهار داشت: این زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنید، و در این خصوص باید برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر افزود: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود.

حسینی با بیان اینکه کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آن‌ها بوده و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد، ابراز کرد: وجود امام ضرورتی برای جامعه بوده و اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت و بدون شک بر زندگی اثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود امام برای نظام آفرینش حجت بوده و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است.

حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع)انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداست که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطاها مبرا و مافوق تصورات انسان‌ها است.

وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم.

 حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر بیان کرد: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است