Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در سی امین نشست خبری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) افزود: افتخار می کنیم که در زمره پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام باقر(ع) هستیم و باید تلاش کنیم که هم در حوزه عمل و هم در حوزه علم و دانش تعالیم و رفتار ان امام عزیز را در جهان تبلور بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دهه اول ذی الحجه و روزهای عرفه و قربان در زمره برترین ایام سال به شمار می‌آید و فرصتی برای خودشناسی، خداشناسی و توجه به بندگان خداوند متعال است.

اسماعیلی با بیان اینکه روز عرفه روز راز و نیاز و دعا و مناجات است، خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی کشور به هیچ عنوان نباید باعث غفلت ما از برکت این ایام و از دست دادن فضیلت روز عرفه و عید سعید قربان شود.

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: مومنان و جامعه اسلامی و ایمانی ما نشان داده‌اند که بیش از دیگران مقید به رعایت ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌ها از جمله دستورالعمل‌های بهداشتی ایام ابتلای به کرونا هستند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه کرونا همچنان در کشور و جهان بشریت جولان می‌دهد، افزود: قوه قضاییه به سهم خود و در ایفای وظایف قانونی خویش در این ایام به همه مردم و شهروندان عزیز اکیدا توصیه می کند که کرونا را جدی بگیرند و با رعایت ضوابط بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک در مجامع زنجیره حرکتی این ویروس را قطع کنند.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین به همکاران عزیز و ارجمند خودمان در دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه ابلاغ کرده‌ایم و تاکید می‌کنیم که حداکثر تلاش و تدابیر خود را برای صیانت از سلامت مراجعان و کارکنان خدوم دستگاه قضا به کار گیرند به ویژه با استفاده حداکثری از سامانه‌ها و ظرفیت‌های فناوری اطلاعات حضور و تجمع مردم در واحدهای قضایی و ستادی را به حداقل برسانند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: از همکاران قضایی می خواهیم در جهت پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی‌های کرونایی از حداکثر ظرفیت‌های قانونی و توان ضابطان دستگاه قضایی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بار دیگر جهاد، ایثار و از خودگذشتگی کادر درمانی و پرستاری کشور را ارج می نهیم و در برابر این تلاش مقدس آنها سر تعظیم فرود می‌آورم و به همه آنها خداقوت می گویم و سلامت این عزیزان را که سلامت مردم در گروی سلامت آنهاست از خداوند متعال طلب می کنم.

اقدام جنگنده های آمریکایی غیرقانونی و غیرانسانی بود

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران گفت: این اقدام غیرقانونی و غیرانسانی و نمونه دیگری از خوی ددمنشی تروریست‌های آمریکایی بود؛ قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اینکه این اقدام نقض آشکار قوانین و مقررات هوانوردی و مصداق تعرض به حقوق انسانی بوده است واین اقدام موجب آسیب جسمی و روحی به مسافران و کادر پرواز شده، ضمن محکومیت این قانون شکنی از وزارت خارجه و مجامع بین المللی می خواهد پیگیری های دیپلماتیک و حقوقی برای برخورد بازدارنده با این اقدام وحشیانه داشته باشند.

قوه قضاییه در مبارزه با زمین خواری و تعدی به حقوق بیت المال میدان را خالی نمی کند

سخنگوی قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه در راستای ماموریت های مهم خود به ویژه در دوره تحول برای صیانت از حقوق عامه و دفاع از سرمایه های ملی برنامه های متعددی در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: سفر رئیس قوه قضاییه در روز یکشنبه به حوزه قضایی لواسان و دیدار با مقامات محلی و تشکیل جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور معاون رئیس جمهوری و چهار تن از وزرا و مقامات ذیربط قضایی برگزار شد.

اسماعیلی تصریح کرد: بیانگر اهتمام قوه قضاییه در جهت حفاظت از سرمایه های ملی است و دارای پیام مثبت قوه قضاییه در امر مبارزه با زمین خواری و تعدی به حقوق بیت المال است که دستگاه قضایی با تمام توان به میدان آمده و میدان را خالی نمی کند و اجازه دست اندازی به ثروت عمومی کشور را به متجاوزان نمی دهد و کسانی که مرتکب این عمل مجرمانه شوند تحت تعقیب قرار می گیرند.

محکومیت ۱۱ اخلالگر ارزی

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: در حوزه مسائل اقتصادی به ویژه مسایل ارزی با عنایت به وضعیتی که نرخ ارز در ماه‌های اخیر در کشور پیدا کرده است، قوه قضاییه برخورد با متخلفان این حوزه را کاملا به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در هفته گذشته ۱۱ نفر از اخلالگران نظام ارزی و کسانی که با قاچاق عمده ارز و طلا و خرید و فروش غیرمجاز آنها مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند در شعبه سوم ویژه رسیدگی به اخلالگران اقتصادی محکومیت قطعی پیدا کردند.

اسماعیلی گفت: در این پرونده رسول آشناور به جرم اخلال در نظام ارزی و پولی به تحمل ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد همچنین لقمان عطار، حسن اسماعیلی، یوسف زکی، خالد حسنی، ابوبکر آشناور و وفا آشناور هر کدام به جرم مشارکت با متهم ردیف اول در اخلال در نظام پولی و ارزی به تحمل ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: محمود آشناور، جلال آشناور و امید عبداللهی نیز هر کدام به تحمل ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند.

وی اظهارداشت: سعید شریفی به جرم مشارکت در اخلال در نظان ارزی از طریق قاچاق عمده ارز به تحمل ۶ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

اسماعیلی با اشاره به پرونده دیگری در شعبه ویژه استان فارس افزود: این پرونده که در حوزه قاچاق فراورده های نفتی و توزیع فراورده های نفتی خارج از شبکه بود، علی خادمیان مدیر وقت شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان مرودشت به هفت سال حبس، جزای نقدی به مبلغ ۳۰۸ میلیارد و ۹۱۹ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۸۱ ریال با مشارکت متهم ردیف دوم همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی و ضبط کلیه اموالی که از این طریق حاصل شده است، محکوم شده اند.

وی ادامه داد: رضا چنگیزی به جرم مشارکت در همین عنوان اتهامی به ۱۰ سال حبس و پرداخت جزای نقدی همچنین انصال دائم از خدمات دولتی همچنین محسن کمالی به سه سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده اند.

اسماعیلی گفت: ۳۴ نفر دیگر در این پرونده که تحصیل مال نامشروع و ارتشا داشتند نیز محکوم شدند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضاییه لواسان روح الله زم سخنگوی قوه قضاییه قوه قضاییه ۷۴ ضربه شلاق سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمد رزم در نشست فصلی رئیسان و دادستان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: سال ۱۴۰۲ ما تلاش بسیاری داشتیم تا با اتخاذ تدابیر و راهکار‌های لازم سیاست‌های قوه قضاییه در کاهش پرونده ها، کاهش جمعیت کیفری، تسریع در اوقات رسیدگی و ارتقا سطح خدمات الکترونیک قضایی را محقق بسازیم که تا حد زیادی در انجام این کار موفق بودیم.
وی افزود: امسال نیز ضمن تدوام این روند سعی خواهیم کرد تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و جلسات کاربردی اهداف ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضاییه را پیگیری و با مشارکت نیرو‌های کارآمد سیاست‌های ابلاغی را به صورت کامل اجرا و طبق جدول زمانبندی شده جلو ببریم.

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • محکومیت هزار میلیاردی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک یارانه‌ای
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است
  • محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • بیانیه ایپس آسیا در محکومیت تهاجم وحشیانه اسرائیل به غزه
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است