Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش رویترز، ۶ شهردار دموکرات ایالات متحده، دیروز دوشنبه از کنگره خواستند مانع اجرای تصمیم ترامپ مبنی بر استقرار نیروهای فدرال در شهرهای آن‌ها شود و دلیل آن را جلوگیری از افزایش تنش در اعتراضات ضد نژادپرستی سراسری خواندند. 

این درخواست همزمان با اعلام دادستانی ایالت اورگن مبنی بر دستگیری ۲۲ نفر به اتهام درگیری با پلیس فدرال و محلی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرداران دموکرات پورتلند بزرگترین شهر ایالت اورگن و دیگر شهرهای شیکاگو، سیاتل، نیومکزیکو، میزوری و و واشنگتن در نامه‌ای به نمایندگان هر دو حزب در مجلس نمایندگان و سنا نوشتند:  «ما از کنگره می‌خواهیم تا قانونی را تصویب کند که روشن شود استقرار نیروهای فدرال برای مقابله با معترضان اقدامی غیرقانونی و نفرت انگیز است» . 

این درخواست در پی افزایش اعتراض‌ها به مرگ جرج فلوید مرد سیاه پوست ۴۶ ساله‌ای رخ داد که در ماه ژوئن (خرداد) به دست پلیس مینیاپولیس کشته شد. 

روز شنبه نیز در آستین ایالت تگزاس یک نفر به ضرب گلوله توسط پلیس کشته شد و دو نفر دیگر نیز روز یکشنبه در تظاهراتی در کلرادو به ضرب گلوله به قتل رسیدند. 

در سیاتل، پلیس این شهر به دلیل اعتراض معترضان به اعزام نیروهای فدرال به سیاتل ۴۵ نفر را دستگیر کرد. معترضان در لس آنجلس هم مقابل ساختمان دادگستری این شهر با نیروهای پلیس درگیری مسلحانه داشتند. 

ترامپ پیش از این گفته بود که استقرار نیروهای فدرال برای بازگرداندن نظم به شهرهایی مانند پورتلند ضروری است و اعلام کرده که مقامات محلی نخواسته یا نتوانسته‌اند برای برقراری نظم مداخله کنند. 

سرویس مارشال‌های ایالات متحده نیز (از نهادهای انتظامی فدرال آمریکا است که زیرمجموعه وزارت دادگستری این کشور محسوب می‌شود.) دیروز دوشنبه در توییتی از اعزام پرسنل خود به اورگن خبر داد. 
لینک خبر: 

 

برچسب‌ها سیاتل دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاتل دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا سیاتل دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903400

دیگر خبرها

  • زدوخورد معترضان اسرائیلی با عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا