Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:28:42 GMT

زرقان به شهرستان سبز و پاک تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۸۴۳۹

زرقان به شهرستان سبز و پاک تبدیل می شود

اسفندیار احمدی منش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اصلی ترین مشکل این شهرستان در زمینه آلاینده‌های صنعتی بوده، گفت: با برنامه ریزی و تمهیدات صورت گرفته در صدد رفع مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه آلودگی‌های زیست محیطی هستیم.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده با هیأت مدیره و مدیرعامل پالایشگاه بزرگ شیراز در خصوص اصلاح و استاندارد سازی در زمینه آلودگی محیط زیست تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان فرآیند تولید بنزین و گازوئیل اصلاح و آلایندگی به سطح مجاز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار زرقان در خصوص زمان رسیدن این پالایشگاه به حد مجاز آلایندگی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ این امر محقق می‌شود.

احمدی منش با بیان اینکه این پالایشگاه بزودی با تجهیز دستگاه‌های خریداری شده فعالیت خود را در زمینه تولید بنزین با سطح یورو ۴ مجاز آغاز خواهد کرد گفت: این امر که بی تردید در تاریخ شهرستانهای فارس بی سابقه است علاوه بر کاهش آلودگی‌های محیط زیستی در شهرستان زرقان و استان‌های همجوار مؤثر است.

وی در خصوص فعالیت دیگر صنایع تولیدی با بیان اینکه طی جلسات متعدد با مدیران صنایع شیمیایی سینا در فرمانداری و شورای اداری نیز گفت: طی یکسال آینده سطح آلایندگی‌ها اصلاح و به سطح مجاز خواهد رسید.

فرماندار زرقان با اشاره به آلودگی‌های ناشی از گرد و خاک کارخانه کاشی حافظ در سطح زرقان نیز گفت: خوشبختانه با تجهیز این کارخانه به دستگاه‌های جدید با اعتبار ۶ میلیارد تومان تا شش ماه آینده مسئله آلودگی و گرد و خاک این کارخانه برطرف می‌شود.

کد خبر 4985227

منبع: مهر

کلیدواژه: زرقان پالایشگاه شیراز فرمانداری ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج مجلس شورای اسلامی بیرجند مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم

بارش‌های بهاری و شدید در برخی شهرهای خراسان‌جنوبی باعث جاری شدن سیل و مسدود شدن جاده ها و آب‌گرفتگی منازل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، بارش‌های شدید که از دیروز اکثر شهرهای استان را درگیر کرده بود باعث مسدود شدن جاده در منافع عشایری شهرستان نهبندان شد.

در شهرستان قائنات و نیمبلوک، در منطقه عشایری جانمیزار، چاه جملی و چاه دهنه باعث تخریب ایل راه عشایری شد.

در شهرستان خوسف البته شدت بارش بیشتر بود به حدی که فرماندار شهرستان را مجبور به صدور هشدار قرمز کرد.

در شهر ماژان و خوسف، مسیرهای دولت آباد به سمت مزار امام زاده شاه سلیمان علی در محل رود کاج جاده مسدود است و تمامی نیروهای امدادی و راهداری و مدیریت بحران درتلاش برای بازگشایی معابر هستند.

با توجه به بارندگی‌های اخیر و پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های پراکنده و نیاز به باز کردن معابر شهرستان خوسف در محور ماژان به معدن قلعه زری و بصیران و راههای روستایی، هموطنان تا زمان بازگشایی کامل این مسیر نسبت به تردد در این محور خودداری نمایند.

به گزارش ایمنا، به دلیل شدت بارندگی و فعال شدن رودخانه‌های فصلی احتمال فرونشست زمین وجود دارد و مردم باید از تردد غیر ضرور در نقاط حادثه‌خیز و نیز تردد شبانه در این محورها جدا خودداری کنند.

کد خبر 750389

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • تشییع پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده در زرقان
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان