Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات رئیس و نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران صبح امروز در آکادمی ملی المپیک با حاشیه‌های فراوانی برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، انتخابات رئیس و نایب رئیس کمیسیون ورزشکاران صبح امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در پایان هادی ساعی و مجتبی عابدینی با کسب 8 رای از مجمع 15 رای به عنوان رئیس و نایب رئیس این کمیسیون انتخابات شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات کمیسیون ورزشکاران که مدت‌ها است دستخوش حواشی بوده به گمان بسیاری می توانست پایانی بر دو دستگی اعضا و آغاز مسیر همدلی اعضا باشد اما از چند روز قبل از انتخابات مشخص شد که این انتخابات در یک مسیر عادی پیش نمی‌رود و حاشیه‌ها دامن گیر آن خواهد شد.

هر چه به زمان انتخابات نزدیک شدیم آتش اختلافات و دو دستگی‌ها بیشتر فوران کرد که اوج آن مصاحبه سوریان و هادی ساعی، دو اسطوره ورزش کشور علیه یکدیگر شد اتفاقاتی که حتی در فضای مجازی فدراسیون‌های کشتی و تکواندو را مقابل هم قرار داد.

بحث دیگر مربوط به عدم تائید آیین نامه کمیسیون ورزشکاران توسط IOC بود که مشخص بود پاشنه آشیل اعتراضات در انتخابات خواهد بود. عدم موضع گیری کامل کمیته ملی المپیک و عدم ارائه تائیدیه باعث شده بود با حرف و حدیث‌ها در مورد اصل این انتخابات بیشتر شود. انتخاب بهداد سلیمی و حمیده عباسعلی به عنوان گزینه‌های منتخب رئیس کمیته ملی المپیک نیز با اعتراضاتی زیر پوستی همراه بود اما تا قبل از انتخابات هیچ کس علنی به آن نپرداخت.

اما موضوع به همین جا ختم نشد و در ساعات پایانی شب گذشته خبر دوپینگی شدن یکی از ورزشکاران عضو در کمیسیون ورزشکاران نیز به صورت کاملا خودجوش رسانه‌ای شد و این ورزشکار نیز از جمع اعضا کنار گذاشته شد.

بالاخره انتخابات کمیسیون ورزشکاران با حضور 15 عضو از 17 عضو آغاز شد. مجمعی که در همان ابتدا با اعتراض میراسماعیلی نسبت به عدم تائید آیین نامه توسط  IOC همراه بود اما با عدم پاسخ دبیرکل به این ابهام هادی ساعی لب به اعتراض گشود و از دبیرکل خواست تا موضوع را شفاف توضیح دهد بالاخره بعد از 45 دقیقه از آغاز جلسه، به سعیدی اطلاع دادند که تائیدیه IOC درست در دقیقه نود رسید و این تائیدیه در نشست قرائت شد.

میراسماعیلی: برخی از اختلاف‌ها که طبیعی هم هست باعث برخی از موضوعات شد/ از حضور در انتخابات انصراف می‌دهم

 

بحث‌ها در مورد تائیدیه آیین نامه باعث شد تا رضایی، قهرمان کشتی کشورمان به ساعی معترض شود. وی گفت اگر قرار به دعوا بود چرا ما اینجا نشستیم. ما آمدیم که یک رای بدهیم و برویم.  هادی ساعی نیز در پاسخ به رضایی گفت: ما دعوا نمی‌کنیم،  شما در جلسات شرکت نمی‌کردید.

پس از آن موضوع  ساعی در مورد حضور دو عضو منتخب رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض کرد و گفت طبق آیین نامه باید رئیس کمیته در انتخابات این افراد با آرش میراسماعیلی، رئیس کمیسیون مشورت می‌کرده اما در این میان پیمان فخری این بند از آیین نامه را قرائت کرد و گفت بایدی در این مشورت وجود نداشته است. همین امر چالش‌ها را افزایش داد و ساعی را وادار کرد که تلویحاً به موضوع کرونای مدیر مرکز نظارت بر مرکز تیم‌های ملی اشاره کند و از به خطر افتادن سلامت اعضا ابراز نگرانی کند.

شدت اعتراضات و بحث‌ها به قدری بالا بود که در بخشی از جلسه کیکاووس سعیدی از صندلی خود بلند شد و اعلام کرد که جلسه را ترک می‌کند و اگر می‌خواهید شما (ساعی) جلسه را اداره کند که ساعی نیز گفت؛ اگر نمی‌توانید اداره کنید من این کار را انجام خواهم داد.

ساعی: ما ملزم هستیم که با آیین‌نامه قبلی انتخابات را برگزار کنیم/ با بی تدبیری‌، بچه‌های قهرمان را رودر روی هم قرار ندهید

 

ادامه صحبت‌ها باعث دلخوری بهداد سلیمی شد وی گفت: نزدیک 40 دقیقه سر حضور من بحث است و بیشتر از این نشستن من توهین به شخصیت من و افتخارات من است. اگر این موضوع ادامه دار باشد مجلس را ترک می‌کنم.  اگر دوستان مخالف حضور من و حمیده عباسعلی هستند بفرمایند و ما جلسه را ترک می‌کنیم. ساعی نیز در ادامه و در پاسخ به بهداد سلیمی گفت: بحث‌های ما قانونی است و توهین به فردی نیست.

حاشیه جلسه انتخاباتی کمیسیون ورزشکاران| از کنایه ساعی به فخری تا تهدید سلیمی/ حسنی‌پور انصراف داد؛ ساعی و نعمتی کاندیداهای نهایی

 

در پایان جلسه با پیشنهاد زهرا نعمتی برای برگزاری انتخابات از اعضا رای گیری شد و اکثریت بر برگزاری انتخابات رای دادند،در همین  زمان ساعی گفت: ما موافق انتخابات هستیم ولی حق اعتراض و شکایت را هم به ما بدهید. امضای من پای آیین نامه بسیار برای من اهمیت دارد، من نماینده کمیسیون ورزشکاران IOC هستیم و خیلی بد است که جلوی من کار غیرقانونی انجام شود.

با وجود تهدید ساعی انتخابات برگزار شد و در نهایت هادی ساعی با یک رای بیشتر به عنوان رئیس این کمیسیون پر حاشیه انتخاب شد.

این جلسه به صورت لایو از اینستاگرام کمیته ملی المپیک پخش شد و ورزشکاران زیادی که دلخوش به سر و سامان یافتن این کمیسیون بودند اخبار و اتفاقات آن را دنبال می‌کردند اما با دیدن این شرایط  آب سردی بر پیکر آنها ریخته شد و کاملا متوجه شدند که این کمیسیون در ادامه هم با حاشیه‌ها ادامه خواهد یافت و بر خلاف گمان برخی، انتخابات نه تنها پایان اختلاف نیست بلکه بنزینی بود بر پیکر نیمه‌سوخته کمیسیون ورزشکاران تا آتش زیر خاکسترها دوباره گُر بگیرد و شاید بسیاری را همراه خود به آتش بکشد.

امروز بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان و حتی مسئولین ورزش برای یک انتخابات،  پهلوانی را باختند.  امروز کسی به صحبت‌های درست الهه احمدی توجه نکرد. امروز در بین عصبانیت‌ها و حاشیه‌ها کسی نشنید که الهه احمدی گفت: نباید بعد از یک سال تعطیلی  یک دفعه این انتخابات برگزار می‌شد و دوستان از خیلی از اتفاقات خبر ندارند. آقای سلیمی و ساعی روی چشم ما جا دارند قبل از اینکه این انتخابات برگزار شود باید یک جلسه برگزار می‌شد تا دوستان با هم صحبت کنند و مشکلات داخلی حل می‌شد و آیین نامه به تائید می‌رسید.

با این اتفاقاتی که امروز و طی روزهای گذشته همه دیدند باید منتظر روزهای پر چالش و اختلاف را در کمیسیون ورزشکاران باشیم. همین الان می‌توان به صورت قطعی گفت این مسیری که کمیسیون ورزشکاران در پیش گرفته است نه منفعتی برای ورزشکاران دارد و نه برای ورزش ایران در مجامع جهانی تاثیر خواهد بود. این کمیسیون تنها میدانی خواهد بود برای ایجاد حواشی و خبرسازی برای رسانه‌ها.

با اتفاقاتی که امروز رخ داد، اعضای کمیسیون ورزشکاران  باید بدانند نتیجه را بد باختند و کسی روی دستاوردهای این کمیسیون حسابی باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

R7890/P/S3,33/CT7 واژه های کاربردی مرتبط هادی ساعی کمیته ملی المپیک بیشتر بخوانید... هادی ساعی رئیس کمیسیون ورزشکاران شد/ عابدینی پست نایب رئیسی را از آن خود کرد حاشیه جلسه انتخاباتی کمیسیون ورزشکاران| از کنایه ساعی به فخری تا تهدید سلیمی/ حسنی‌پور انصراف داد؛ ساعی و نعمتی کاندیداهای نهایی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هادی ساعی رئیس کمیسیون ورزشکاران شد/ عابدینی پست نایب رئیسی را از آن خود کرد حاشیه جلسه انتخاباتی کمیسیون ورزشکاران| از کنایه ساعی به فخری تا تهدید سلیمی/ حسنی‌پور انصراف داد؛ ساعی و نعمتی کاندیداهای نهایی واژه های کاربردی مرتبط هادی ساعی کمیته ملی المپیک پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ هافبک لیورپول رسماً هم‌تیمی جهانبخش شد ۲ رمضانی: کسانی که برای به‌هم ریختن استقلال خط می‌دهند، حواس‌شان را جمع کنند/ جواب تک‌تک آنها را می‌دهم ۳ رامین رضاییان در ترکیب تیم منتخب هفته لیگ ستارگان قطر + عکس ۴ رتبه دوم سردار آزمون در جمع برترین‌های لیگ برتر روسیه + عکس ۵ لیگ برتر فوتبال| صعود شاگردان مجیدی به رده دوم با برتری مقابل پارس جنوبی/ استقلالی‌ها در پی ۲ عنوان ویژه ۶ تیم منتخب هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ۷ فرگوسن: کلوپ کاملاً شایسته کسب عنوان مربی سال بود/ یورگن را می‌بخشم! ۸ فروزان: ۱۵ ماه و ۱۵ روز به من ظلم شد/ استقلال همه حملاتش را برای ما نگه داشته بود! مهمترین اخبار ورزشی انتخاباتی به سبک گلادیاتورها/ هیچ، در انتظار کمیسیون ورزشکاران؟ صدیقی: در مورد خبر دوپینگ قلی‌پور پنهان‌کاری صورت نگرفته است هادی ساعی رئیس کمیسیون ورزشکاران شد/ عابدینی پست نایب رئیسی را از آن خود کرد رمضانی: کسانی که برای به‌هم ریختن استقلال خط می‌دهند، حواس‌شان را جمع کنند/ جواب تک‌تک آنها را می‌دهم مهمترین اخبار تسنیم مرحله نهایی رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد/ به‌کارگیری ماهواره نور برای اولین بار نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم روحانی: اجازه نمی‌دهیم چرخه تولید و تجارت کشور گرفتار بروکراسی و مشکلات شود «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هادی ساعی کمیته ملی المپیک هادی ساعی کمیته ملی المپیک رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک آیین نامه هادی ساعی نایب رئیس حاشیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فوق العاده هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی روز شنبه برگزار شد. این نشست به ریاست نصراله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رییس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد انتخابات ریاست فدراسیون روز ۳۰ خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز(داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمنهای ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از کاندیداها از بهمن ۱۴۰۱ آغاز شد و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیز در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام شد. بر اساس آنچه که در جلسه هیات رییسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفت مقرر شد مجمع انتخاباتی این فدراسیون در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شود. برای حضور در این انتخابات ۱۰ نامزد نام نویسی کرده بودند.

کد خبر 6090740

دیگر خبرها

  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم