Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی پس از بازدید از شهرک صنعتی ایزدخواست و مناطق پیشنهاد شده به منظور ایجاد نواحی صنعتی بهمن و صغاد، در جلسه بررسی و رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی آباده که با حضور فرماندار و برخی مسولان شهرستان آباده برگزار شد، افزود: در حال حاضر دو شهرک و یک ناحیه صنعتی در شهرستان آباده با مساحتی افزون بر ۳۴۰ هکتار آماده جذب متقاضیان سرمایه گذاری است که تاکنون ۱۰۰ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اینکه این شهرک صنعتی دارای امکانات زیربنایی نظیر آب، گاز و برق است، برای تسریع در جذب سرمایه گذار مقرر شد به پنج سرمایه گذار نخست در این شهرک صنعتی مشوق‌های ویژه‌ای اختصاص دهیم.

فتوحی ادامه داد: همچنین با هماهنگی با شهرداری و شورای اسلامی شهر مقرر شد بستر‌های لازم برای استقرار صنوف تولیدی و اصناف مزاحم شهری در قالب ایجاد زون ویژه گارگاهی فراهم شود و در این زمینه حمایت‌های لازم از استقرارصنوف انجام شود.

او با بیان اینکه شهرک صنعتی ایزدخواست در شمالی‌ترین نقطه استان فارس از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است، گفت: این شهرک صنعتی دارای ۹۵ هکتار مساحت است و ظرفیت استقرار ۲۰۰ واحد تولیدی - صنعتی با پیش بینی اشتغالزایی یک هزار نفر را خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه با اشاره به وضعیت ناحیه صنعتی سورمق، افزود: این ناحیه صنعتی با ۳۵ هکتار ظرفیت استقرار ۱۰۰ واحد صنعتی را دارد و پیش بینی می‌شود با استقرار واحد‌های صنعتی ظرفیت ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در آن ایجاد می‌شود.

او افزود: این ناحیه صنعتی با توجه به نزدیکی به استان، از موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار است.

فتوحی گفت: هم اکنون دخواست‌هایی برای احداث صنایع بزرگ کاشی و سرامیک در این ناحیه ارائه شده است.

او با بیان اینکه مساحت کم این ناحیه صنعتی جوابگوی بالای متقاضیان در آینده نخواهد بود، خواستار اجرای طرح توسعه و الحاق بخشی از اراضی اطراف به این ناحیه صنعتی شد.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی آباده نیزاز مجهزترین و بهترین شهرک‌های صنعتی استان فارس محسوب می‌شود، گفت: این شهرک صنعتی در زمینه امکانات و زیر ساخت‌ها وضعیت مناسبی دارد و هم اکنون بیش از ۱۰۰ سرمایه گذار برای ایجاد واحد‌های صنعتی و تولیدی زمین دریافت کرده اند که از این تعداد ۶۱ واحد با اشتغال ۸۲۰ نفر موفق به پروانه بهره برداری شده اند.

او با اشاره به بازدید از مناطق بهمن و صغاد وگفت:با توجه به درخواست اعضای شورای اسلامی شهر‌های این منطق و اینکه این دو شهر دارای ظرفیت مناسب برای راه اندازی شهرک صنعتی هستند، به شرط تامین زمین مناسب و نیز و تامین آب، حاضر به ایجاد نواحی صنعتی برای این مناطق هستیم.

فرماندار شهرستان آباده نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان و نیز موقعیت وپژه آباد در شمال فارس و نزدیکی به دو استان یزد و اصفهان، گفت: آباده از ظرفیت بی نظیری برای جذب سرمایه گذار برخوردار است و باتوجه به اینکه این شهرستان در زمینه معادن خاکنسوز عنوان نخست کشور را به خود اختصاص داده، ایجاد صنایع مرتبط با این ماده معدنی نظیر کاشی و سرامیک از مزیت‌های عمده شهرستان است.

زین العابدین نیک مرام هدایت سرمایه گذاران به شهرک‌های صنعتی با توجه به وجود امکانات زیربنایی را یک اصل مهم برشمرد و گفت:باید بر اساس نقشه آمایش صنعتی شهرستان، بستر‌های لازم برای توسعه زیرساخت ها‌ی صنعتی در قالب ایجاد شهرک‌های صنعتی در مناطق مستعد شهرستان که فاقد شهرک صنعتی هستند فراهم شودو در این زمینه دستاگاه‌های اجرایی شهرستان نیز همکاری و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

او با اشاره به بازدید انجام شده از شهرک صنعتی ایزدخواست گفت:این شهر ایزدخواست بعنوان پیشانی استان فارس در شمالی‌ترین نقطه استان قراردارد و شهرک صنعتی ایزدخواست نیز بعنوان دروازه ورودی شمال استان از ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه صنعتی برخوردار خواهد بود که با تصمیم اتخاذ شده در خصوص استقرار کارگاه‌های تولیدی و نیز اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری، امیداوریم این شهرک صنعتی فعال شود.

نیک مرام با اشاره به درخواست چند سرمایه گذار برای راه اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی در ناحیه سورمق، گفت:امیدواریم با ورود این سرمایه گذاران، این ناحیه صنعتی نیز رونق گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق شهرک های صنعتی جذب سرمایه گذار ناحیه صنعتی شهرک های صنعتی شهرک صنعتی سرمایه گذاری سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • 7 دلیل که باید به قبرس شمالی سفر کنید
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد