Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: ۲۸ فروردین سال گذشته در جلسه‌ای، طرح گردشگری در نرماشیر مطرح و مقرر شد، مراحل واگذاری ۵۰ هکتار برای آن دنبال شود و میراث فرهنگی طی یک هفته مجوز را صادر کند که اکنون ۱۵ ماه از آن می‌گذرد که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس پرداختی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: در قسمت دارو و لوازم پزشکی گردش مالی در ایران ۲۰ میلیارد دلار در سال شامل ۵ میلیارد دلار دارو و ۵ میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی و ۸ میلیارد دلار صنایع غذایی است که سهم کرمان تقریبا هیچ است و سالانه ۲۰۰ تن گیاه دارویی از استان خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آویشن فهرج که دارای بهترین کیفیت است در اصفهان تبدیل به دارو می‌شود و بسیاری از گیاهان دارویی ما اینگونه خام‌فروشی می‌شوند، افزود: از سال ۶۶ دانشکده داروسازی در کرمان در حال فعالیت است، محصولات دارویی نیاز پایینی به آب دارند.

پرداختی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان کرمان موافقت کرد که ۵۰ هکتار را در اختیار پارک سلامت و دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد، تصریح کرد: اکنون ۱۲ شرکت متقاضی بودند که محصولات آماده دارند که از ۸۰۰ متر تا ۱۰ هزار متر مربع را پیشنهاد دادند و مجوز این پارک صادر شده و زیرساخت‌های ۶ هکتار اولیه با آب و برق و گاز آماده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: برای تولید پلاسما اگر در سطح استان احیا شود می‌تواند نگاه کشور را به استان در بحث فناوری سلامت دگرگون کند.

در بخش اقتصادی، معین اقتصادی قلعه‌گنج رتبه اول را کسب کرد

مهرداد محمدی‌سلیمانی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز اظهار داشت: ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که هشت اقدام معین‌های اقتصادی طی سه سال ۹۷ تا ۹۹ و برنامه‌های سال ۹۹ و ایجاد پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کرمان توسط معین‌های اقتصادی در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در ابتدای سال نامه‌ای در زمینه پروژه‌های سال ۹۹ به دستگاه‌ها ارسال و کار تحقیقاتی در این زمینه با دانشگاه شهید باهنر انجام شد تا معین‌هایی که همکاری کمتری داشتند شناسایی و مشکلات آنها رفع شد و با پنج معین توسعه نیز لغو همکاری شد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به بررسی شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تاثیرات آنها برای هر شهرستان افزود: در بخش اقتصادی حضور معین اقتصادی در قلعه‌گنج رتبه اول را کسب کرد.

سلیمانی ادامه داد: کل طرح‌ها و شاخص‌های افتصاد مقاومتی را با چهار شاخص اصلی و ۲۴ زیرشاخص ارزیابی کردیم و حدود یک سوم از طرح‌های افتصاد مقاومتی استان زیر پوشش معین‌های اقتصادی قرار دارند و تمام اسناد  آمار و اطلاعاتی که برای این کار انجام دادیم، موجود است.

وی با بیان اینکه حضور معین‌ها در استان بسیار خوب بوده و تاثیر چشمگیری داشته است، گفت:

موسه اعتباری ملل، معین اقتصادی شهرستان کهنوج ۹ پروژه داشته که هفت پروژه انجام، یک پروژه در حال اقدام و یک پروژه حذف شده و اقدامی برای آن نشده است و علاوه بر پروژه‌های برنامه سه ساله دو پروژه جدید برای سال ۹۹ معرفی کردند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان داشت: خیریه کوثر مشیز معین شهرستان نرماشیر که مجموع پروژه‌های آن ۶ عدد است که چهار مورد در حال انجام بوده و یکی نیز انجام شده است و یک پروژه جدید برای سال ۹۹ پذیرفتند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت معین شهرستان رابر نیز ۱۰ پروژه داشته که هفت پروژه انجام شده، یک پروژه در حال اقدام و برای دو پروژه کار خاصی انجام نشده و متوقف شده است و گروه مبنا اقتصاد میثاق معین شهر باغین هفت پروژه داشته که شش پروژه را اجرایی کرده و یک پروژه در دست اجرا است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: شرکت هواپیمایی ماهان معین اقتصادی شهداد و بافت هشت پروژه داشته که پنج پروژه انجام و سه پروژه در حال انجام است.

فعالیت معین‌های توسعه اقتصادی در استان خوب و موثر بوده است

محمدجواد فدائی استاندار کرمان اظهار کرد: ۲۸ فروردین سال گذشته در جلسه دانشگاه علوم پزشکی بم طرح گردشگری موسسه مشیز در نرماشیر مطرح و مقرر شد، مراحل واگذاری ۵۰ هکتار برای آن دنبال شود و میراث فرهنگی طی یک هفته مجوز را صادر کند که اکنون ۱۵ ماه از آن می‌گذرد و به دلیل بروکراسی برای ارائه مجوز موافقت اصولی چنین زمان طولانی طی می‌شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع فعالیت معین‌های توسعه اقتصادی در استان خوب و موثر بوده و در توسعه منطقه، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم تاثیرگذار بوده و آثار معنوی نیز برای سرمایه‌گذاران دارد و امیدواریم این فعالیت‌ها مستمر باشد و پر‌وژه‌های سه ساله هر چه زودتر به اتمام برسد.

استاندار کرمان همچنین با انتقاد از عدم حضور مدیران ارشد معین‌های اقتصادی در جلسات بیان داشت: حداقل اگر مدیر شرکت نمی‌کند، معاون وی شرکت کند، نه اینکه مدیران استانی شرکت کنند که طبیعی است با این روند فعالیت معین‌ها در سطح جامعه انعکاسی نداشته باشد.

انتهای پیام/80001/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان گردشگری اقتصاد مقاومتی میراث فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی معین های اقتصادی استاندار کرمان پروژه داشته معین اقتصادی میلیارد دلار یک پروژه معین ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی

سازمان امور مالیاتی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از شرکتهای خام فروش صادراتی بابت مالیات عملکرد وصول کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش عمکلرد سازمان مالیاتی در فروردین ماه امسال حدود 1000 میلیارد تومان مالیات از شرکتهای صادرکننده مواد خام و نیمه خام وصول شده است.

لازم به ذکر است، کل سال 1402 حدود 11.5 هزار میلیارد تومان از این شرکتها مالیات و عوارض صادراتی دریافت شده بود.

گفتنی است، این عوارض مرتبط با مالیات عمکلرد شرکتهای صادرکننده مواد خام طبق حکم بند ن تبصره 6 وصول شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله