Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کُرد پارلمان عراق پرده از عدم تمایل حکومت اقلیم کردستان برای توافق با دولت مرکزی برداشته و تاکید کرده است که اصولا اربیل به دنبال دریافت پول مُفت از بغداد است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «ریبوار کریم محمود» از نمایندگان کُرد پارلمان عراق در نوشتاری که در رسانه‌های کُردی منتشر شده است به بیان جزئیاتی از تلاش‌ها برای توافق اربیل – بغداد پرداخته و در نهایت اعلام کرده است که اقلیم کردستان به دنبال توافق با دولت مرکزی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نوشتار این نماینده عراقی را در ادامه مشاهده می کنید:

اقلیم به دنبال پول مُفت بغداد

با وجود توافقات سال‌های گذشته، مدتی است تلاش‌هایی آشکار و حتی محرمانه به اشکال گوناگون برای امضای توافقی کلی و همه جانبه میان حکومت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق در جریان بوده است.

تلاش بر این بود که اقلیم کردستان بخشی از نفت خود را به وزارت نفت دولت عراق تحویل و مبالغ چشمگیری از بغداد دریافت کند، ابتدا اقلیم به چنین پیشنهادی رضایت داد اما با پشیمانی به نوع دیگری وارد مذاکرات شد، به جای نفت، درآمد نفت تحویل بغداد گردد.

تلاش دیگری آغاز شد، اقلیم نصف درآمدهای نفتی و گمرکی خود را به بغداد تحویل دهد، دولت مرکزی عراق هم در مقابل، حدود 400 میلیارد دینار را به اربیل تحویل دهد. با وجود رضایت اولیه، اما حکومت اقلیم به این پیشنهاد نیز تمکین نکرد.

بعد از آن و به دور از چشم رسانه‌ها تحرکات جدیدی آغاز شد. بدین گونه که اقلیم کردستان با حضور مامورین بخش نظارت دارایی عراق در مبادی گمرکی به پرداخت نصف درآمدهای گمرکی به دولت مرکزی تن دهد و در مقابل، بغداد 250 تا 300 میلیارد دینار را به اقلیم کردستان تحویل دهد، این پیشنهاد تا پایان سال 2020 بوده است. اقلیم در ابتدا برای چنین توافقی لابیگری می‌کرد اما اکنون پشیمان شده است.

چنین وضعیتی بیانگر چیست؟

اقلیم کردستان به دنبال توافق با دولت مرکزی عراق نیست و حاضر به پذیرش هیچ پیشنهاد و تحویل درآمدها به بغداد نخواهد بود.

نحوه پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان تنها به زمان و مبالغ ارسالی از سوی بغداد برمی‌گردد و حکومت اقلیم توان تاثیرگذاری در پرداخت حقوق‌ها را از دست داده است.

مردم اقلیم کردستان به برنامه‌های مکرر کاهش حقوق‌ها از سوی حکومت محلی رضایت داده‌اند، پس فشاری در اقلیم احساس نمی شود و اربیل آماده واگذاری پرونده نفتی یا درآمدهای خود نیست و در مقابل هم بدون هیچ فشاری و تنها بر اساس میل خود اقدام به پرداخت حقوق کارمندان خواهد کرد.

اقلیم تنها به دنبال پول مُفت از سوی بغداد است، دولت کنونی عراق هم محال است بدون اجرای تعهدات قانونی اربیل به ارسال چنین مبالغی تن دهد.

مردم باید بدانند که علت اصلی اجرایی نشدن توافقات گذشته اربیل – بغداد، چنین نگرشی از سوی سران حکومت اقلیم بوده است.

حکومت اقلیم کردستان معتقد است که عُمر کابینه الکاظمی چندان طولانی نخواهد بود و عراق با انتخابات زودهنگام روبرو خواهد شد، بنابراین به دنبال تداوم این وضعیت است.

اقلیم درآمدهای نفتی و گمرکی را به بغداد تحویل نخواهد داد اما این درآمدها هم عاید مردم کردستان عراق نخواهند شد.

انتهای پیام/.

R36442/P/S8,90/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی «اسپایکر» عراق ۲ منابع عراقی: پایگاه اسپایکر با پهپاد هدف قرار گرفت ۳ بیانیه مهم حزب الله درباره آنچه در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گذشت ۴ ظریف: نظم نوین جهانی بعد از کرونا کاملاً غربی نخواهد بود ۵ بیانیه ارتش عراق درباره جزئیات حمله راکتی به «التاجی» ۶ عراق| بیانیه امنیتی رسمی درباره انفجارهای جنوب بغداد و علت وقوع آن+ تصاویر ۷ سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ۸ حمله موشکی به پایگاه التاجی در شمال بغداد‎ مهمترین اخبار بین الملل گزارش|رپرتاژ رسانه‌های صهیونیستی برای پیروزی موهوم علیه مقاومت دخالت بی‌سر و صدای اسرائیل در لیبی؛ ابعاد پیدا و پنهان روابط «حفتر» و تل‌آویو ترامپ ماموران فدرال بیشتری برای سرکوب اعتراضات به پورتلند اعزام می‌کند دیدار معاون وزیر دفاع عربستان و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ریاض مهمترین اخبار تسنیم مرحله نهایی رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد/ به‌کارگیری ماهواره نور برای اولین بار نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم روحانی: اجازه نمی‌دهیم چرخه تولید و تجارت کشور گرفتار بروکراسی و مشکلات شود «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توافق با دولت مرکزی اقلیم کردستان حکومت اقلیم بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند