Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در هفته جاری جزئیات طرح "دونالد ترامپ" برای خروج بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان را اعلام می کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، آمریکا می خواهد این هفته طرح خود برای بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا می خواهد حدود 9500 نیروی مستقر خود در خاک آلمان را از این کشور خارج کند. یک سخنگوی دولت آلمان اعلام کرده است که در این هفته اظهارات هماهنگ هر دو کشور در این باره اعلام می شود.

به نوشته رسانه های آلمانی ایالات متحده آمریکا این هفته برنامه های خود برای بازگرداندن نیروها از خاک آلمان و انتقال نیروها به شرق اروپا را اعلام خواهد کرد.

یک نماینده وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است جزئیات این طرح رئیس جمهور آمریکا در اواسط این هفته اعلام می شود.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان هم در برلین اعلام کرد که در این هفته اظهارات هماهنگ دو دولت در این باره اعلام می شود. پارلمان هم در جریان این مسئله قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام کرده است که این یک مسئله پیچیده است که بسیاری کشورها و دولت ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ترامپ چندی پیش در سخنانی اعلام کرد که می خواهد بخشی از حدود 34500 نیروی مستقر خود در آلمان را به دلیل عمل نکردن برلین به تعهدات مالی خود در قبال ناتو از این کشور خارج کند.

البته این تصمیم ترامپ با انتقادهای فراوانی حتی از طرف هم حزبی هایش روبرو شده است. منتقدان این طرح ترامپ نگران تضعیف مناسبات دو سوی آتلانتیک و بازدارندگی در برابر روسیه در نتیجه اجرایی شدن این تصمیم واشنگتن هستند.

در این شرایط "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است یک افسر سابق ارتش آمریکا را به عنوان سفیر جدید این کشور در آلمان و جانشین "ریچارد گرنل"، سفیر بحث برانگیز سابق آمریکا انتخاب کند.

"داگلاس مک‌گریگور"، افسر سابق ارتش آمریکا هدایت نمایندگی سیاسی دولت ترامپ در برلین را برعهده خواهد گرفت. انتخاب وی به عنوان سفیر آمریکا در برلین در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا قصد کاهش حضور نظامی خود در آلمان و اعلام جزئیات در این باره را دارد.

رسانه های آلمانی این خبر را با استناد به یک بیانیه کاخ سفید منتشر کردند. این پیشنهاد ترامپ برای سفیر آمریکا در برلین باید توسط سنای آمریکا تایید شود.

بر اساس اطلاعات محافل دولتی "داگلاس مک‌گریگور" به عنوان کارشناس برای برنامه ریزی نیروهای امنیتی ارتش مطرح است.

ریچارد گرنل، در ماه ژوئن سال جاری از مقام خود به عنوان سفیر آمریکا در برلین کناره‌گیری کرده بود.

گفته می‌شود که مک‌گریگور نیز همچون ریچارد گرنل، از جمله کسانی است که بارها در شبکه خبری محافظه‌کار "فاکس نیوز" به عنوان کارشناس ظاهر شده است. این شبکه خبری از جمله رسانه‌هایی است که از سیاست‌های دونالد ترامپ در آمریکا جانبداری کرده و بارها با خود او مصاحبه کرده است.

ترامپ سفیر جدید آمریکا در آلمان را معرفی کرد6 شهردار آمریکایی خواستار برخورد کنگره با اقدامات غیرقانونی ترامپ شدندتست کرونای مشاور امنیت ملی دولت ترامپ مثبت اعلام شدآلمان پیشنهاد ترامپ برای بازگشت روسیه به گروه 7 را رد کرد

مک‌گریگور نیز از جمله کسانی است که در گذشته بارها سیاست دفاعی آلمان را مورد انتقاد قرار داده است. به عنوان نمونه، این افسر پیشین ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای با "فاکس‌نیوز" در سال 2018 گفته بود: «دولت آلمان به علت حضور نظامی آمریکا در این کشور عملا خود را ملزم به دفاع از کشور خود نمی‌داند.»

وی همچنین گفته بود که چرا پرداخت کنندگان مالیات در آمریکا باید از آلمانی ها دفاع کنند در حالی که آن ها خودشان نمی خواهند این کار را انجام دهند.

گفته می‌شود که مک‌گریگور با توجه به اظهارات خود از جمله کسانی است که از سیاست کاهش نیروهای نظامی آمریکا در برلین استقبال خواهد کرد. مک‌گریگور از جمله افسرانی است که در جنگ عراق و همچنین در حمله هوایی ناتو به کوزوو در سال 1999 مشارکت داشته است.

وی در سال 2004 از ارتش آمریکا کناره‌گیری کرده است. مک‌گریگور بارها از حضور نظامی آمریکا در عراق و سوریه انتقاد کرده و از این منظر مدافع سیاستی است که دونالد ترامپ در خاورمیانه دنبال می‌کند.

مک گریگور همچنین به عنوان رئیس برنامه ریزی برای فرماندهان ارشد نیروهای امنیتی ناتو در جنگ کزوو مطرح بود. وی از نویسندگان معروف آمریکایی هم بوده و کتاب های زیادی را منتشر کرده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" دونالد ترامپ بیشتر بخوانید... ۶ شهردار آمریکایی خواستار برخورد کنگره با اقدامات غیرقانونی ترامپ شدند ترامپ سفیر جدید آمریکا در آلمان را معرفی کرد ترامپ ماموران فدرال بیشتری برای سرکوب اعتراضات به پورتلند اعزام می‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۶ شهردار آمریکایی خواستار برخورد کنگره با اقدامات غیرقانونی ترامپ شدند ترامپ سفیر جدید آمریکا در آلمان را معرفی کرد ترامپ ماموران فدرال بیشتری برای سرکوب اعتراضات به پورتلند اعزام می‌کند واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" دونالد ترامپ پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی «اسپایکر» عراق ۲ منابع عراقی: پایگاه اسپایکر با پهپاد هدف قرار گرفت ۳ بیانیه مهم حزب الله درباره آنچه در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گذشت ۴ سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ۵ بیانیه ارتش عراق درباره جزئیات حمله راکتی به «التاجی» ۶ ظریف: نظم نوین جهانی بعد از کرونا کاملاً غربی نخواهد بود ۷ کاربران صهیونیست: حزب‌الله خواسته‌هایش را به ما دیکته می‌کند/ نتانیاهوی فاسد با آتش‌بازی به‌دنبال فریب است ۸ عراق| بیانیه امنیتی رسمی درباره انفجارهای جنوب بغداد و علت وقوع آن+ تصاویر مهمترین اخبار بین الملل گزارش|رپرتاژ رسانه‌های صهیونیستی برای پیروزی موهوم علیه مقاومت دخالت بی‌سر و صدای اسرائیل در لیبی؛ ابعاد پیدا و پنهان روابط «حفتر» و تل‌آویو پیام مجدد رژیم صهیونیستی به حزب‌الله: به دنبال جنگ و درگیری نیستیم! ترامپ ماموران فدرال بیشتری برای سرکوب اعتراضات به پورتلند اعزام می‌کند مهمترین اخبار تسنیم مرحله نهایی رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد/ به‌کارگیری ماهواره نور برای اولین بار نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم روحانی: اجازه نمی‌دهیم چرخه تولید و تجارت کشور گرفتار بروکراسی و مشکلات شود «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان دونالد ترامپ اخبار آلمان دونالد ترامپ آمریکا در برلین آلمان را معرفی دونالد ترامپ ارتش آمریکا وزارت دفاع بین الملل مک گریگور سفیر جدید خاک آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟