Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس و روان شناس کودک و نوجوان و خانواده، گفت: با توجه به شرایط بد اقتصادی که در آن قرار گرفتیم بسیاری از جوانان در آستانه ازدواج میل کمتری به ازدواج دارنند.

داوود فتحی در گفتگو با خبر گزاری برنا ازهمدان مطرح کرد :با  توجه به آیات و روایات و پزوهش هایی که در ارتباط به ازدواج انجام گرفته  هر فرد بایستی نسبت به ازدواج اقدام کند و فواید ازدواج کردن برای فرد بسیار زیاد می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تحقیقات و پزوهش هایی که انجام شده است افراد متهل  دارای آرامش و نشاطی بیشتری نسبت به افرادی که مجرد هستند  و این افراد معمولا در کارهایی که به آنها سپرده موفق تر عمل می کنند .

فتحی با اشاره به سن مناسب برای ازدواج کرد: بهترین سن ازدواج 25 تا 30 سال  می باشد  و  بهترین  فاصله تفاوت سنی  بین 5 تا 8 می باشد .

وی افزود: افرادی که زیر 20 سال ازدواج  می کنند به دلیل عدم آگاهی وعدم آمادگی  باعث عدم رضایت زناشویی در سنین بالاتر می شود و میزان طلاق هم در این سنین بیشتر می شود .

روان شناس کودک و نوجوان و خانواده مطرح کرد : نظام اعتقادات و باور ها در امر ازدواج موضوع بسیار  مهمی است و در  ازدواج  دختر و پسر باید از لحا ظ  فرهنگی ،اعتقادی ، خانوادگی متناسب باشند .

 وی افزود: اگر اختلاف اعتقادی بین خودفرد و خانواده وجود داشته باشد باید ابتدا فرد این اختلاف را با خودش سپس با خانواده حل  نماید  و برای انتخاب همسر باید فردی را انتخاب کند که بیشترین تشابه را از لحاظ اخلاقی ، رفتاری و عقیدتی  با خودش داشته باشد.

فتحی مطرح کرد: تناسب اخلاقی ، رفتاری و عقیدتی بین زوجین باعث  آرامش بیشتر در زندگی آنها خواهد شد  

 وی با اشاره به تاثیر گذاری رسانه و فضای مجازی بیان نمود: زمانی  که از رسانه صحبت می کنیم بعد مثبت این فضا را نگاه می کنیم  در صورتی که همیشه نگاهمان به فضای مجازی بعد منفی آن است

روان شناس حوزه ازدواج و خانواده ادامه داد :رسانه ها و فضای مجازی کنار و تاثیر گذار بر یک دیگرند و این دو فضا بیشترین تاثیر را برای جوان امروزی می باشد.

وی افزود: متاسفانه در اینستاگرام شاهد ترویج فرهنگ لاکچری گرایی .و رویای گرایی پوچ هستیم .

فتحی گفت: در اخرین بررسی عامل اساسی عدم تمایل جوانان به ازدواج مسائل اقتصادی می باشد و و زمانی که  اقتصاد  شیب تند  به خود گرفت  شاهد تمایل کمتر جوانان به ازدواج هستیم.

وی افزود: در زمینه های فرهنگی هم بسیار ضعیف عمل کردیم و باید به فرزندان خود اموزش استقلال مالی و درست زندگی کردن را یاد دهیم  که در این بخشپبسیار ضعیف هستیم

فتحی گفت :بسیاری طلاق ها چه در حین ازدواج و بعد ازدواج به دلیل اقتصادی  رخ می دهد.

وی با اشاره  به اختلاف های  زناشویی در استان همدان کرد:عدم شناخت  خود و فرد مقابل ،نداشتن  مهارت زندگی و ارتباطات ، عذم مسولیت پذیری و داشتن اختلال زمیینه از مهم ترین دلایل اختلاف های زوحین در استان همدان می باشد.

فتحی ادامه داد: بالای 50 درصد از زوجین مهارت کافی برای زندگی کردن و برقراری ارتباط دارا نمی باشند که باید برگزاری بیشتر دوره های مهارت زندگی اطلاعات و مهارات زوجین را بالا ببریم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، به گفته میثم محمدی سرپرست نویسندگان: این کتاب به مدت یک سال و نیم و با تلاش ۱۲ نویسنده از گروه جهادی نادیان و با هدایت محمد حسین فاعظی کارشناس مسائل فلسطین نوشته شده است.
در این کتاب تلاش شده به دور از مسائل سیاسی، واقعیات و جزئیات زندگی مردم فلسطین در محاصره و زندگی شخصیت ها‌ی فلسطینی در قالب داستان‌های کوتاه روایت شود.

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت دارم
  • لطیفی: به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت تمایل دارم
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان