Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:09:35 GMT

همه گیری ویروس کرونا نابرابری درآمدی را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۹۷۲۷

همه گیری ویروس کرونا نابرابری درآمدی را افزایش داد

سازمان های بین المللی انتظار دارند فاصله درآمد بین خانواده های ثروتمند و فقیر روز به‌ روز در ۲۰۲۰ به خاطر بحران کرونا بدتر شود. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان بی سی، به نظر می‌رسد در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا ،کسانی که برای دولت کار نمی کنند و شغل آزاد دارند تحت فشار بیشتری قرار گرفته اند چون از طرف دولت حمایت نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با بد تر شدن شرایط کار و اشتغال، سازمان های بین المللی انتظار دارند فاصله درآمد بین خانواده های ثروتمند و فقیر روز به‌ روز در 2020 به خاطر بحران کرونا بدتر شود.

رئیس بخش تحقیقات صندوق بین‌المللی پول می گوید:« همه گیری ویروس کرونا و اقدامات اتخاذ شده برای مهار آن به کارگران دارای مهارت کمتر آسیب بیشتری نسبت به کارگران ماهر تر زده است چون این کارگران معمولاً امکان دورکاری و برگزاری کنفرانس های ویدئویی را ندارند».

«در این شرایط نگرانیم که مزایای بازار کار، دورنمای اشتغال و توزیع درآمد تنها متوجه کارگرانی شود که مهارت بالاتری دارند»

 وی همچنین اشاره کرد در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه، این بحران بیش از همه بر کارگران مهاجر تاثیر می گذارد که دور از شبکه های حمایتی فعالیت می‌کنند و معمولاً پس انداز بالایی ندارند.

 صندوق بین‌المللی پول در ماه آوریل هشدار داده بود نابرابری طی بحران کرونا افزایش می یابد. گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول در آن زمان گفت وقتی رکودی با این شدت به وجود می‌آید، متاسفانه درآمد افرادی که در در رده پایین تری از سطح درآمد قراردارند، کاهش بیشتری پیدا می کند.

 صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد اقتصاد جهان 4.9 درصد در 2020 کوچک شود و تولید ناخالص داخلی برخی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بیش از 10 درصد پایین بیاید.

 اطلاعات این صندوق قبل از همه گیری ویروس‌کرونا نشان می‌داد آفریقای جنوبی، برزیل، زامبیا و کلمبیا با بیشترین نابرابری درآمد در جامعه خود مواجه هستند.

اقتصاد جهان 126 میلیارد دلار از همه گیری ویروس کرونا ضرر کرده استنگرانی های مالی و عدم امنیت شغلی موانع اصلی بهبود وضعیت اقتصاد جهان

 هنوز آمار دقیقی در مورد میزان تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا در دست نیست ولی افزایش سطح بیکاری و نرخ فقر نشان می‌دهد فاصله بین ثروتمندان و فقرا در بسیاری از بخش های دنیا روز به روز بیشتر می شود.

 بانک جهانی قبلا اعلام کرده بود نرخ فقر برای اولین بار از 1998 رو به افزایش است.

 طبق تخمین های بانک جهانی در ماه ژوئن، بیماری کووید 19، 71 میلیون نفر در سراسر جهان را دچار فقر مطلق می کند یعنی این مردم زندگی خود را با کمتر از 1.90 دلار در روز می گذرانند. در بدترین شرایط، همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی های ناشی از آن 100 میلیون نفر را وارد فقر مطلق می کند.

 انتهای پیام/164

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد منفی ۴.۹ درصدی اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ صندوق بین المللی پول: رکود اقتصاد جهان بدتر از حد انتظار است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد منفی ۴.۹ درصدی اقتصاد جهان در ۲۰۲۰ صندوق بین المللی پول: رکود اقتصاد جهان بدتر از حد انتظار است پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ ۲ بی‌نیازی به فروش سهام عدالت در پی صدور کارت اعتباری برای مشمولان ۳ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۷| هشدار وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۷ استان ۴ مرکز آمار: ایران چهارمین کشور پرتورم جهان شد/ صعود قیمت ۴۷۵ کالا با نرخ متوسط ۲۶درصد ۵ ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست ۶ اجرای قانون جدید چک در انتظار اراده جدی بانک مرکزی ۷ سپرده‌گذاری مرکزی ادعا کرد: مشکلات سهامداران عدالت از امروز حل شد ۸ آغاز معاملات سهام سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت در بورس، از ۱۵ مرداد مهمترین اخبار اقتصادی بلاتکلیفی جلسات ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه/ سکان حمایت از تولید در دولت رها شد؟ ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست مرکز آمار: ایران چهارمین کشور پرتورم جهان شد/ صعود قیمت ۴۷۵ کالا با نرخ متوسط ۲۶درصد «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ مهمترین اخبار تسنیم مرحله نهایی رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد/ به‌کارگیری ماهواره نور برای اولین بار نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم بلاتکلیفی جلسات ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه/ سکان حمایت از تولید در دولت رها شد؟ روحانی: اجازه نمی‌دهیم چرخه تولید و تجارت کشور گرفتار بروکراسی و مشکلات شود «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همه گیری ویروس کرونا صندوق بین المللی پول اقتصاد جهان پیش بینی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • بازیگران سریال تورم
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!