Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@13:09:09 GMT

گوشی هوشمند با هدفون درونی در راه است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۹۹۰۹

گوشی هوشمند با هدفون درونی در راه است

شرکت شیائومی به تازگی یک حق اختراع را به ثبت رسانده است که در آن شاهد طراحی یک موبایل با هدفون های بی سیمی هستیم که از بالای گوشی در آن فرو می روند و مانند دوربین پاپ آپ و قلم های گوشی های سری گلکسی نوت سامسونگ می توان در موقع نیاز آنها را از گوشی بیرون کشید.

شرکت شیائومی اخیراً متقاضی ثبت اختراعات عجیب و طراحی های آینده نگرانه جالبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت که به تازگی از آن یک طراحی گوشی هوشمند با صفحه نمایش همه جانبه و کاملا بدون قاب و حاشیه و یک دوربین عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز به هوش مصنوعی دیدیم، اکنون با درخواست ثبت حق اختراع دیگری به میدان آمده است که یک گوشی هوشمند با قابلیت تعبیه هدفون های TWS درون آن را نشان می دهد.

واژه TWS مخفف "True Wireless Stereo" است که به هدفون های بی سیم که با بلوتوث به موبایل وصل می شوند و صدایی فوق العاده را فراهم می کنند، گفته می شود.

مثل همیشه این اختراع جدید توسط پایگاه LetsGoDigital کشف و فاش شده است. این پایگاه ماه گذشته این طراحی را در اداره ملی مالکیت معنوی چین(CNIPA) یافته بود، اما اکنون به لطف اسناد ارائه شده در سیستم طراحی بین المللی لاهه که بخشی از دفتر مالکیت معنوی جهان(WIPO) است، توانست این طراحی جدید را درک کند.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این گوشی هوشمند قادر به قرار دادن یک جفت هدفون بی سیم درون خود است. این طراحی شبیه به طراحی محفظه قلم های سری گلکسی نوت سامسونگ موسوم به "S Pen" است.

اگرچه ادغام هدفون های بی سیم با گوشی یک ایده جالب است، اما دارای کاستی هایی نیز هست. به عنوان مثال، تعبیه هدفون ها درون گوشی نیاز به فضا در داخل گوشی دارد، بنابراین شرکت سازنده برای تحقق این طرح باید از چیزهایی مثل اندازه باتری کم کند تا فضای مورد نیاز درون گوشی مهیا شود.

به هر حال همه می دانیم که هر چیزی که به عنوان حق اختراع ثبت می شود لزوما به بازار راه نمی یابد، اما هیچکس نمی داند کدام حق اختراعات قدم به دنیای واقعیت می گذارند و کدامشان در حد یک ایده و طراحی باقی می مانند. بنابراین الزاما انتظار نداریم که شیائومی در آینده نزدیک چنین گوشی هوشمندی را به بازار عرضه کند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گوشی هوشمند حق اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت

شرکت نورث‌راپ گرومَن، پهپاد زیردریایی بدون خدمه مانتا رِی (Manta Ray) را طراحی کرده که ماموریت‌های طولانی‌مدت انجام می‌دهد و محموله‌ها را به اعماق اقیانوس میبرد.

به گزارش فرادید، مهندسان یک پهپاد زیردریایی خودران مونتاژ کرده‌اند که آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (دارپا/DARPA) قصد دارد از آن برای ماموریت‌های دوربرد در اقیانوس استفاده کند.

این پهپاد که «مانتا رِی» نام دارد، با الهام از ماهیان پالیده‌خواری به همین نام با بدن‌های الماس‌شکل و باله‌های بال‌مانند ساخته شده است. این نمونه اولیه که شرکت هوافضایی و صنایع جنگ‌افزاری نورثراپ گرومَن (Northrop Grumman) آن را طراحی کرده و ساخته، یک پهپاد فوق‌العاده بزرگ است که می‌تواند مأموریت‌های طولانی‌مدت و بارگیری‌شده را بدون نیاز به پشتیبانی و تعمیرات انسانی انجام دهد.

این پهپاد پس از استقرار، می‌تواند با لنگر انداختن در بستر دریا و خوابیدن در حالت کم‌مصرف، در انرژی صرفه‌جویی کند.

تاد لیویت، معاون سیستم‌های دریایی و اقیانوسی در نورثراپ گرومَن، در لینکدین نوشت: «من هیجان‌زده هستم که یکی از اولین تصاویر مانتا رِی را که به طور کامل در تأسیسات آناپولیس ما مونتاژ شده، بازنشر کنم.»

دارپا برنامه مانتا رِی را سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد تا طراحی خودرو‌های زیرآبی را بهبود ببخشد، از جمله توسعه تکنیک‌هایی برای افزایش ظرفیت بار و صرفه‌جویی در انرژی.

این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرده که نمونه اولیه‌ی مانتا رِی نورثراپ گرومَن چندین ویژگی منحصر به فرد را برای ایجاد «غافلگیری استراتژیک» ادغام می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از خودگرانی، ظرفیت حمل تجهیزات برای پشتیبانی از ماموریت‌های مختلف، عملکرد‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی و پیوستگی عملکردی به این معنا که طرح را می‌توان جدا و دوباره سرهم کرد. این پهپاد در پنج کانتینر حمل و نقل استاندارد نیز قرار می‌گیرد، به این معنا که می‌تواند در سراسر جهان حمل و مستقر شود.

دیگر خبرها

  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • مانیتور جدید ال‌جی کاربرد پزشکی دارد
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز ( ۱۶ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی