Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:48:46 GMT

طراحی و تولید یک نوع باتری ویژه خودرو در وزارت دفاع

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۰۱۵۵

طراحی و تولید یک نوع باتری ویژه خودرو در وزارت دفاع

مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی گفت: باتری ویژه خودورهای عمومی سبک با استارت مکرر، طراحی و تولید شده  توسط متخصصین سازمان توسعه منابع انرژی ، به زودی روانه بازار می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ مجید هدایت مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی در خصوص این نوع ازباتری که توسط متخصصین صنعت دفاعی در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع (توان ) طراحی و تولید شده است اظهار داشت:  این باتری ویژه خودورهای عمومی سبک با استارت مکرر است که ویژگی هایی از جمله مقاومت و اطمینان بالا در برابر استارت های پیوسته، 70 درصد طول عمر بیشتر در دمای زیاد، ظرفیت بسیار بالا برای ذخیره بیشتر و همچنین 25 درصد ایمنی و شارژ سریع بالاتر را دارا می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خودروهای شخصی و پرتردد در سطح شهر  همواره یکی از مشتریان اصلی شرکت های تولیدکننده باتری خودرو بوده و هستند. این گروه از مشتریان همواره به واسطه ترددهای فراوان در سطح شهرها ممکن است بارها خودرو خود را روشن و خاموش کنند. به همین دلیل باتری خودروهای عمومی سبک با استارت مکرر  از جمله تاکسی در دوره های کوتاهتری باید تعویض شوند که این مساله علاوه بر هزینه، دغدغه های دیگری همچون کیفیت و قدرت باتری را برای رانندگان به همراه دارد.

 هدایت تصریح کرد: این باتری محصولی است که تولید آن با ارزیابی دقیق و تمرکز ویژه بر عملکرد خودروهای عمومی سبک با استارت مکرر  پایه گذاری شده و تلاش شده است تا دغدغه رانندگان به حداقل برسد.

وی افزود: رویکرد اصلی در تولید باتری ویژه خودورهای عمومی سبک با استارت مکرر ، افزایش طول عمر و سازگاری با دفعات استارت متعدد بوده است و با توجه به اینکه دمای موتور خودروهای پرتردد به دلیل ترددهای طولانی و قرار گرفتن در ترافیک های سنگین بسیار بالا است، در فرمولاسیون مواد به کار رفته در این نوع باتری ها تمام این موارد دیده شده و مقاومت آن به میزان بسیار بالایی افزایش یافته است.

وی گفت: این باتری به دلیل برخورداری از تعداد صفحه بیشتر  علاوه بر مقاومت در دمای بالا از قدرت استارت بسیار مطلوبی در سرمای شدید هم برخوردار است. ظرفیت ذخیره بالای این باتری  و پذیرش شارژ بیشتر نسبت به باتری های معمولی  همان موضوعی است که رانندگان تاکسی و خودورهای عمومی سبک همواره به آن توجه می کنند.

وی با بیان اینکه این باتری از قابلیت جریان دهی بسیار بالاتری نسبت به باتری های معمولی برخوردار است خاطرنشان ساخت:  این مساله دغدغه رانندگان تاکسی برای استارت زدن های پی درپی را به حداقل رسانده است.

 هدایت با بیان اینکه این باتری از  قابلیت تخلیه عمیق تر نسبت به دیگر باتری های معمولی موجود در بازار برخوردار است گفت: انشالله با همت متخصصین صنعت دفاعی در سازمان توسعه منابع انرژی این باتری به زودی روانه بازار و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت دفاع سازمان توسعه منابع انرژی باتری ویژه بسیار بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)

ایتال‌دیزاین، استودیو مشهور ایتالیایی، کانسپت برقی جدید خود را با نام Quintessenza رونمایی کرد. این کانسپت برقی با طراحی رادیکال شیوه‌های مرسوم طراحی خودرو را زیر سؤال می‌برد و قدرت و لوکس‌بودن کوپه‌ی اسپرت را با توانایی‌های پیکاپ ترکیب می‌کند.

به گزارش زومیت، کویینتسنزا طراحی جسورانه و آینده‌نگرانه‌ای دارد. قسمت عقب خودرو هنگامی که بسته باشد، شمایلی شبیه‌ به خودروهای کوپه را تداعی می‌کند؛ اما بازشدن سقف و قسمت عقب، ظاهری شبیه‌ به پیکاپ به خودرو می‌بخشد.

کانسپت جدید ایتال‌دیزاین تمرکز خاصی روی سرنشینان خودرو دارد. فرم‌های ساده و روان، فضایی مینیمالیستی و کاربردی ایجاد کرده‌اند. سیستم اطلاعات‌ سرگرمی خودرو می‌تواند با گوشی سرنشینان ادغام شود تا تجربه‌ی بصری و شنیداری بهتری ارائه کند.

نمایش مداوم اطلاعات می‌تواند مناطق موردعلاقه و اطلاعات ناوبری را روی نمایشگر نمایش دهد و دائماً سرنشینان را با اطلاعات جدید سرگرم کند.

یکی از ویژگی‌های متمایز کویینتسنزا چینش صندلی آن است. صندلی‌های عقب قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه دارند تا وقتی خودرو در حالت پیکاپ قرار می‌گیرد، بتوانید فضای بیرون را به‌خوبی تماشا کنید. یک یخچال برای نگه‌داری نوشیدنی‌ها و مواد خوراکی در نظر گرفته شده است.

Italdesign

کویینتسنزا از باتری ۱۵۰ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد. موتورهای الکتریکی خودرو در محور جلو و عقب می‌تواند حدود ۷۷۷ اسب‌بخار قدرت تولید کند. با چنین قدرتی خودرو مذکور می‌تواند در کمتر از سه ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. ایتال‌دیزانین ادعا می‌کند خوردو جدیدش می‌تواند با هر بار شارژ ۷۵۰ کیلومتر بپیماید.

کویینتسنزا در دسته‌‌بندی مرسوم خودروها قرار نمی‌گیرد؛ پس نه می‌توان آن را کوپه نامید، نه پیکاپ. هدف ایتال‌دیزاین دقیقاً چنین چیزی بوده است؛ یعنی از‌بین‌بردن مرزهای طراحی و پدیدآوردن نسل کاملاً جدیدی از خودروهای برقی.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)
  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس)
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • اوسمار: انرژی مثبتی برای شکست سپاهان داریم