Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:56:10 GMT

نرخ ارز حج تمتع سال آینده برای حجاج امسال تثبیت شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۰۲۴۳

نرخ ارز حج تمتع سال آینده برای حجاج امسال تثبیت شد

رئیس سازمان حج و زیارت از تثبیت نرخ ارز حج تمتع برای زائرانی که امسال هزینه حج را پرداخت کرده بودند، خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیون دلار از هزینه حج برای حج تمتع سال آینده ذخیره شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به عدم برپایی حج تمتع امسال در سال جاری، اظهار داشت: درباره حج تمتع ما با کشوری مثل عربستان مواجه هستیم که نه سفارت و کنسولگری و نه تعامل مستمری با آنها داریم و از طرفی هم در شرایطی به سر می‌بریم که نمی‌دانیم کرونا تا پایان سال جاری مهار می‌شود یا نه و عربستان چه برنامه‌ای برای حج سال آینده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از امضای تفاهم‌نامه حج با عربستان بهتر می‌توان تصمیم‌گیری کرد، افزود: هنوز مشخص نیست که آیا عربستان سهمیه ایران برای حج تمتع سال آینده را همچون سهمیه امسال  ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر در نظر می‌گیرد یا قرار است این سهمیه با توجه به شرایط کمتر و بیشتر شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پس از تعطیلی حج تمتع امسال شاید راحت‌ترین کار این بود که پول زائر را بر‌‌گردانیم، خاطر نشان کرد: چون تعهدی نداشتیم، می‌توانستیم پول زائران را بازگزدانیم و سال آینده مجدد ثبت‌نام با هزینه جدید صورت گیرد که با توجه به تغییرات بازار ارز، زائران مجبور می‌شدند با قیمت بالاتری به حج اعزام شوند.

رشیدیان از تثبیت نرخ ارز حج تمتع برای زائرانی که امسال هزینه حج را پرداخت کرده بودند خبر داد و گفت: پیگیری‌هایی صورت گرفت تا نرخ ارز تثبیت و ارز مورد نیاز زائران حج ۱۴۰۰ که امسال ثبت‌نام کردند، ذخیره شود. چرا که معتقدیم زائران حج تمتع سال جاری که از لحاظ اجرایی ثبت‌نام را انجام داده و رقم اولیه را واریز کردند، باید با نرخ امسال به حج سال آینده مشرف شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: برای این کار باید مجوز و تأییدیه از هیأت دولت می‌گرفتیم که چهارشنبه هفته گذشته کلیات آن تأیید شد و ۳۰۰ میلیون دلار را با نرخ ارز عملیات حج سال جاری برای حج سال آینده تثبیت و در بانک مرکزی ذخیره کردیم. 

وی با بیان اینکه افرادی که امسال برای حج تمتع ثبت‌نام کردند به حج تمتع سال آینده مشرف می‌شوند، گفت: از ۷۶ هزار زائر ثبت‌نامی در حج تمتع امسال، ۷۴ هزار و ۸۲۶ نفر وجه اولیه را واریز کردند. ثبت‌نام هم در روزهای گذشته متوقف شد، چون ما عملا چیزی به اسم حج ۹۹ نداریم و سهمیه این افرادی که برای حج امسال ثبت‌نام کردند، به حج ۱۴۰۰ منتقل می‌شود.

رشیدیان با اشاره به اینکه در صورتی که سهمیه حج تمتع سال آینده همچون امسال باشد حدود ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام جدید خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: پس از تفاهم با عربستان و مذاکرات با دولت، هزینه حج تمتع ۱۴۰۰ اعلام می‌شود و افرادی که امسال ثبت‌نام قطعی کردند، با هزینه ۳۲ تا ۴۱ میلیون تومان (متوسط ۳۶۵ میلیون تومان) و سایر افراد بر اساس قیمت‌گذاری سال آینده که تابع نرخ ارز اعلامی از سوی دولت است، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج نرخ ارز سال آینده دلار رئیس سازمان حج و زیارت حج تمتع سال آینده سال جاری هزینه حج ثبت نام برای حج نرخ ارز حج سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال
  • سازمان حج و زیارت: استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ١۴٠٢
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زایران حج تمتع ۱۴۰۲
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند