Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وی، اظهار کرد: شکی نیست که ما اصول داریم که به هیچ وجه نمی‌توانیم آن‌ها را رها کنیم؛ از جمله آن مسأله عزاداری محرم و صفر است.

وی با تأکید بر لزوم تدبیر مناسب در این خصوص، عنوان کرد: اگر این امور را رها کنیم اسباب دردسر است، اگر بخواهیم عمل کنیم باید به شکلی باشد که هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و هم از جنبه‌های معنوی و مذهبی غافل نشویم؛ همان گونه که در مورد نماز جمعه هم این دستور داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اگر ضابطه و معیاری در این خصوص نداشته باشیم، مشکلاتی پیش خواهد آمد، بنابراین قطعاً باید متولیان امر در این خصوص توجه کافی و لازم را داشته باشند تا هم دغدغه‌های مذهبی و دینی مردم مورد توجه قرار گیرد و هم پروتکل‌های بهداشتی و سلامت آن‌ها حفظ شود.

وی با تأکید بر این‌که به هیچ قیمت نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت، افزود: در زمان رضاخان با عاشورا چه کردند؟ اما همه دیدند که کاری از پیش نبردند.

این مرجع تقلید در ادامه به مشکلات موجود در کشور از جمله مباحث اقتصادی اشاره و تصریح کرد: ما همان گونه که مشکلات فرهنگی را بیان می‌کنیم به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هم می‌پردازیم؛ در این خصوص بیانیه‌ای صادر کردیم تا مردم بدانند مراجع هم نسبت به گرانی‌ها انتقاد می‌کنند و تذکرات لازم را می‌دهند.

آیت الله مکارم شیرازی ورود روحانیت به مسائل اجتماعی از جمله کمک آن‌ها به مدافعان سلامت را ستود و تأکید کرد: در شرایط حساس و خطیری که بسیاری از بیماران و مبتلایان کرونایی فراری بودند، ورود روحانیت و طلاب به این عرصه و کمک به بیماران و حتی غسل و کفن و دفن مرحومان تأثیر بسیار زیادی در جامعه گذاشت و این خود از بهترین نوع تبلیغات اثرگذار است.

وی بر لزوم بهره گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت توصیه و ابراز کرد: این نوع فعالیت‌ها و کمک‌های روحانیت از طرفی تبلیغ است و از جهتی دیگر نشان می‌دهد که روحانیت و حوزه‌ها در کنار مردم و همدردشان هستند.

استاد حوزه علمیه قم درباره نذورات نیز خاطرنشان کرد: نذوراتی که مقید به شروط و قیود خاصی است مثلاً در شب عاشورا و یا فلان غذا و فلان حسینیه بوده، تغییر این نوع نذورات مشکل است و باید به شکلی مناسب و با رعایت جهات بهداشتی انجام پذیرد، اما نذوراتی که مقید نیست را می‌توان تغییر داد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی مراسم عاشورا کرونا مکارم شیرازی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ مراسم تشییع پیکر شهید معلم

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید معلم «حجت الله یوسفیه» صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش مشرق، معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» از ورامین با عضویت بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و سال ۱۳۶۴ در عملیات «والفجر ۹»، در منطقه «چوارته» به شهادت رسید.

عکس/ مراسم تشییع پیکر معلم

دیگر خبرها

  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • فرصت سه روزه برای فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ با کمتر از ۲ میلیارد تومان کدام خودروی برقی را می‌توان خرید؟
  • عکس/ مراسم تشییع پیکر شهید معلم
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند