Web Analytics Made Easy - Statcounter

اورانی گفت: اکنون 52 هزار ویلای غیرمجاز در خراسان رضوی وجود دارد که بیشتر این تعداد ویلاها در اطراف شهر مشهد واقع شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در برنامه زنده اینستاگرامی «پرسمان» اظهار کرد: اگر کمربند جنوبی مشهد ادامه پیدا کند اولین مشکل در بارگذاری‌ها رخ خواهد داد که عده‌ای با مطلع شدن از ادامه پیدا کردن پروژه اراضی اطراف را خریداری کرده و به دنبال سود‌های کلان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید معایب و محاسن طولانی شدن کمربند جنوبی را کنار یکدیگر گذاشت و هر طرح و پروژه‌ای که در خصوص کمربند جنوبی ساخته‌وپرداخته شده است را موردبررسی قرارداد و در صورت برتری فواید مثبت این طرح به اثرات منفی شناسایی‌شده آن را اجرایی نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: اگر بخواهد توسعه اتفاق بیافتد قطعاً به محیط ‌زیست آسیب وارد می‌شود و باید جوانب این آسیب‌ها نیز بررسی شود.

وی افزود: همان‌گونه که برای گازرسانی خیلی از مواقع خطوط لوله‌های گاز باید از مسیر‌هایی رد شود که به پوشش گیاه آن منطقه آسیب می‌رساند ولی اگر این امر جهت رفاه و تأمین امکانات مردم صورت گیرد قطعاً با حسابی سرانگشتی متوجه این امر می‌شویم که حسن‌های گازرسانی به مردم از ضرر آسیب به محیط‌ زیست با لوله‌کشی گاز در آن منطقه برتری دارد و این پروژه باید اجرایی شود.

اورانی افراط در حفظ محیط زیست را مانعی برای توسعه شهری دانست و گفت: در بحث حفاظت از محیط ‌زیست نیست نه باید دچار تخریب و آسیب‌رسانی به محیط‌ زیست شویم و نه باید در نگهداری از آن دچار افراط شویم و خیلی از مزایای دیگر را از دست دهیم.

وی افزود: نگاه ابزاری به محیط‌ زیست اشتباه است و به دیدگاه من محیط‌ زیست نباید مسائل توسعه‌ای کشور را تحت شعاع خود قرار دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بررسی چشم اندازه چندساله را برای اجرای پروژه‌های شهری ضروری خواند و عنوان کرد: به اعتقاد من ما باید با توجه به توسعه مشهد، برای ترافیک نیز باید فکری شود، لذا زمانی که پروژه بلوار وکیل‌آباد مطرح شد حجم ترافیک امروزی نیز در همان طرح محاسبه‌شده بود و حال نیز باید برای سال‌های آینده طرحی ارائه شود تا در دهه‌های بعدی با مشکل ترافیکی مواجه نشویم.

وی افزود: مشهد قطعاً نیازمند کمربند جنوبی بوده و فقط تنها مشکل، طرح بارگذاری سودا گرانِ افراد است که می‌توان به نحوی جلوی این آفت بزرگ را گرفت.

اورانی پیرامون بحث بافت اطراف حرم نیز تصریح کرد: بنده به‌عنوان عضو صاحب‌رأی در کمیسیون ماده 5 در رابطه با بافت اطراف حرم بنده باید رأیی  بر مبنای صلاح و منافع مردم بدهم و همه بدانند که در رأی مثبت و منفی اشخاص مربوطه به این طرح‌ها حتماً منافع مردم در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در رابطه با طرح حذف دیوار‌های دانشگاه فردوسی نیز ازلحاظ کارشناسی، محیط دانشگاه با محیط پارک متفاوت است و باوجود مجموعه‌های دانشگاهی که در دانشگاه فردوسی وجود دارد، اگر دیوار‌های دانشگاه حذف شود و  برای ورود و خروج به دانشگاه هیچ محدودیتی نباشد برای من کارشناس چالش‌های بحث‌برانگیزی ایجاد می‌شود و به دید بنده نباید اجتماع دانشجویی و محل تحصیلشان بدون مرز باشد و هر قشر و فرهنگی در بین دانشجویان آمدوشد داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: بنده از روزی که مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی را قبول کردم با کمک دستگاه‌های نظارتی و همچنین حمایت دادگستری و دادستانی استان، انصافاً کار‌های بسیار مثبتی را با محوریت پیشگیری و دوم برخورد با تخلفات شروع کردیم و در سال گذشته بالغ‌بر 2550 مورد زمین‌خواری، تغیر کاربری و... قلع‌وقمع شد و 114 هکتار از زمین‌های کشاورزی که در شرف تغییر کاربری بودند به حالت قبل بازگردانده شدند.

وی افزود: اکنون 52 هزار ویلای غیر مجاز در خراسان رضوی وجود دارد که بیشتر این تعداد ویلا در اطراف شهر مشهد واقع شده‌اند و باید طی هزار روز کاری، روزی 465 مورد ویلا تخریب شود  تا در دوره کاری خود بتوانیم با این ویلاها برخورد داشته باشیم.

اورانی افزایش آمار ویلاهای غیرمجاز را نتیجه تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط سازمان‌های دولتی دانست و گفت: زمانی که بیشتر شرکت‌های تعاونی دستگاه‌های مختلف در فاصله بین چناران تا مشهد، زمین‌های کشاورزی را خریداری و شروع به ویلا سازی کرده‌اند دیگر نمی‌توان در مرحله اول سراغ مردم رفت و با ویلاهایی که با تخلف ساخته‌شده‌اند برخورد جدی کرد.

وی افزود: وقتی مردم دستگاه‌های اداری را ببینند با خود چه می‌گویند و ماهایی که متصدی امور هستیم باید رفتار و کردار و گفتار خود را رعایت کنیم تا الگویی برای مردم باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به دیرکرد پرداخت مطالبات زعفران کاران تصریح کرد: ضمن عرض عذرخواهی از کشاورزان محترم و زحمت‌کش، با اعتماد مردم حدود 68 تن و هشت‌صد 34 کیلو زعفران را در قالب طرح خرید حمایتی از کشاورزان خریداری کردیم و  تمام تلاشمان این بود که بتوانیم این 640 میلیارد را قبل از عید به خدمت کشاورزان تقدیم کنیم، منتهی در پرداخت تحصیلات که توسط بانک‌ها باید به‌موقع انجام می‌گرفت. مشکلاتی پیش آمد ما تاکنون توانستیم بالغ‌بر 470 میلیارد تومان را پرداخت کنیم و مبلغ 167 میلیارد تومان باقی‌مانده.

وی افزود: شیوع کرونا باعث کاهش 7 درصدی مصرف محصولات کشاورزی و همچنین کاهش 10 درصدی تجارت کشاورزی بودیم.

اورانی تصریح کرد: در بخش کشاورزی 3 نهاده از خارج از کشور تأمین می‌شود که با این تحریم‌ها الآن نمی‌توانیم به‌صورت 100 در 100 نیاز دام دار و مرغ دار را تأمین کنیم ولی اعتقادمان بر این است که امروز خیلی‌ها در تلاش‌اند تا منابع پروتئین دیگر را جایگزین کرد.

وی افزود: به نظر من باید مدیران ارشد نظام باید در تأمین و تخصیص رایانه‌ها تجدیدنظر اساسی کنند و این یارانه‌ها فقط در دسترس افراد نیازمند قرار گیرد و تولیدکننده در محیط رقابتی فعالیت خود را انجام دهد و همین امر سبب پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در پایان باوجود بابیان اینکه مردم در این چندماهه اخیر سختی‌های زیادی را متحمل شدند اظهار کرد: مردم بدانند درنهایت همه‌ی این دشواری‌ها، این شرایط سخت  به بالندگی ایران ازلحاظ اقتصادی منتهی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمربند جنوبی جهاد کشاورزی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگویی، به بیان دیدگاه های خود پیرامون اهمیت توسعه متوازن در کشور پرداخته است.

وزیر سابق کشور در بخش هایی از این گفتگو که ماهنامه گفتگوی اجتماعی منتشر کرده، گفته است: اساس رضایت‌مندی مردم و قبول مشروعیت برای حکومت‌ها برمبنای کارآمدی است. پس اگر کارآمدی باشد، رضایت‌مندی هم وجود خواهد داشت. اگر رضایتمندی باشد، مقبولیت است. اگر مقبولیت باشد، مشروعیت هم کنارش قرار دارد و این سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می‌شود که منجر به تنظیم متعادل رابطه دولت و مردم و در نتیجه امنیت می‌شود و در نهایت هم به رابطه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بین «مردم و مردم» و «مردم و دولت» می‌انجامد. عنصر بسیار پرقدرت همه این‌ها، توسعه متوازن و متعادل است.

رحمانی فضلی ادامه داد: هر دولت، رئیس‌جمهور و مجلسی، از قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین، منها تا به اضافه بیست درصد، درجه توفیق دارد. من ۵ درصد اضافه نیز گفتم. یعنی دولت ضعیف ۲۰ درصد کشور را عقب می‌برد و دولت قوی ۲۰ درصد کشور را جلو می‌برد. ۸۰ درصد کشور معطل تغییرات نظام‌ها، ساختارها، کارکردها ، قوانین و روابط هستند.

وزیر سابق کشور در بخشی دیگر از گفتگوی خود اظهار داشته است: اگر در کشور بستر و فضای باثبات در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مشارکت مردم نداشته باشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید.

وی در این گفتگو با اشاره به اینکه اگر از من پرسیده شود در شرایط کنونی بزرگترین مشکل کشور در حوزه‌های برنامه‌ریزی و توسعه چیست؟ من در یک کلمه به شما می‌گویم، عدم توازن و تعادل در کشور در بحث توسعه.

وی عنوان کرد: نظام پولی ، بانکی و مالی ما واقعاً یک نظام انحصاری متمرکز ضد توسعه است؛ از ساختار بانک‌ها بگیرید تا عملکردهایشان. مقام معظم رهبری در عموم و خصوص بارها گفته‌اند که چرا بانک‌ها شرکت‌داری می‌کنند؟! بانک تمام منابع را از سطح کشور جمع می‌کند، بعد در توزیع منابع اولویت اول آن‌ها شرکت‌ها و پروژه‌های بانک؛ اولویت دوم شرکت‌ها و پروژه‌های بانک دیگری که ضربدری کار می‌کنند و اولویت سوم مشتری‌های بزرگ خودش است، اولویت چهارمی وجود ندارد. از یک نظام پولی و بانکی ناقص‌الخلقه، نظام اداری، نظام بودجه‌ریزی، نظام مالیاتی و نظام برنامه‌ریزی که همه اجزا بد کار می‌کنند چه انتظاری می‌توان داشت. نتیجه‌اش می‌شود عدم توازن و تعادل در توسعه. چشم‌اندازهای هراسناک شهرهای بزرگ، مشکلات وحشتناک شهرهای بزرگ، محرومیت‌های وحشتناک مناطق محروم، معطل ماندن ظرفیت‌ها در مناطق محروم و مهاجرت‌ها نتیجه همین عدم توازن و تعادل است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901081

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند