Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از فناوری یادگیری عمیق برای پردازش تصویر/ فیلم می‌تواند به محققان در شمارش بسیار آسان جمعیت عظیمی از افراد و سایل نقلیه در یک محیط کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، در همین راستا دانشمندان "موسسه علوم و فناوری پیشرفته ژاپن"(JAIST) در مطالعه اخیرشان موفق به طراحی پلتفرم "دی.ان.ان"(DNN )جدیدی با اتصال نوین شده‌اند که می‌تواند به آنها در رسیدن به این هدف و تخمین دقیق تراکم جمعیت افراد و وسایل نقیله در یک مکان کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این سیستم می‌توان برای تخمین میزان تراکم انسان‌ها در مکان‌های عمومی یا تراکم وسایل نقلیه در جاده به منظور ارتقا سطح امنیت عمومی و بهره وری در ترافیک استفاده نمود.

سیستم تصاویر و دوربین‌های مداربسته یک روش استاندارد برای به دست آوردن اطلاعات برای تشخیص وضعیت اشیاء است. به عنوان مثال سیستم دوربین مداربسته بکار رفته در یک جاده برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد جریان ترافیک، بروز تصادفات و یا تراکم وسایل نقلیه به منظور بهبود امنیت، ایمنی و یا کنترل ترافیک کنترل استفاده می‌شود. نمونه دیگر سیستم دوربین مداربسته برای به دست آوردن اطلاعاتی از میزان تراکم جمعیت انسان‌ها در مکان‌های عمومی است.

نظارت بر جریان و تراکم افراد برای اطمینان از ایمنی افراد در اماکن عمومی الزامی و مهم است. به جمع آوری اطلاعات در مورد تراکم یا تعداد اشیاء از قبیل وسایل نقلیه یا افراد،" شمارش جمعیت" (crowd counting) گفته می شود. شمارش جمعیت با دقت بیشتر اطلاعات نوین و کاملا دقیق و صحیحی را ارائه می‌دهد که می‌تواند از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کند.

حال طی این مطالعه محققان ژاپنی به سرپرستی دکتر "سوکساترا"(Sooksatra ) و پروفسور "آتسو یوشیتاکا"(Atsuo Yoshitaka ) با همکاری گروه تحقیقاتی SIIT در تایلند از توسعه شبکه جدیدی خبر داده‌اند که می‌تواند اطلاعات بسیار دقیقی از میزان تراکم افراد و وسایل نقیله در تمام مکان‌ها به خصوص اماکن عمومی در اختیار دانشمندان قرار دهد.

در حال حاضر محققان این مطالعه در حال تولید انواع مختلفی از سیستم "دی.ان.ان" برای کاربردهای صنعتی مختلفی از جمله کشف و شناسایی اشیاء در تصاویر ریزنگاری یا میکروگرافی، تشخیص نقص‌ها در محصولات صنعتی و تجزیه و تحلیل دی.ان.ای برای تشخیص خودکار(automated diagnosis) هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نقشه تراکم جمعیت اماکن عمومی فناوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر

رییس جمعیت هلال‌احمر، از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرحسین کولیوند، در ششمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر پس از بررسی‌های جزئی و کارشناسی مورد بحث در مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد همراهی مجلس و دولت با جمعیت هلال‌احمر هستیم و ثمره این همراهی خدمت بهتر به مردم است و این روند می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های بهداشتی، امدادی، درمانی و آموزشی توسط هلال‌احمر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نظارت و بازرسی امروز در هلال‌احمر جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا اولویت اول ما عملکرد شفاف است. این عملکرد شفاف کمک می‌کند تا اعتماد عمومی‌به هلال‌احمر هر روز بیش از گذشته شود. نباید فراموش کرد که دارایی اصلی هلال‌احمر همین اعتماد مردم به جمعیت است و باید در حفظ و ارتقای آن کوشید.

کولیوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال‌احمر پس از تحلیل و بررسی تصویب شد تا امورات هلال‌احمر به صورت شفاف در مقابل نگاه نمایندگان مردم پیش برود.

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی