Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@11:30:13 GMT

ثبت 33 فروچاله در ابرکوه یزد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۰۹۲۱

ثبت 33 فروچاله در ابرکوه یزد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به ثبت 33 مورد فروچاله در ابرکوه، گفت: افزایش عمق چاه‌های کشاورزی، نشست زمین و پیدایش فروچاله‌ها نشانه‌هایی از مرگ آبخوان‌هاست.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، جواد منصوری در سی و دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و هفدهمین جلسه شورای هماهنگی دشت پایلوت شهرستان ابرکوه که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه برداشت بی‌رویه منابع آب منجر به کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع 609 دشتی که در کشور داریم، 409 دشت آن ممنوعه اعلام شده و همچنان نیز درحال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که یزد 19 دشت دارد که به تازگی دو دشت دیگر نیز ممنوعه بحرانی اعلام شدند، گفت: پس از دشت یزد- اردکان که درحال حاضر 700 هزار نفر از آب آن بهره‌مند می‌شوند، دشت ابرکوه با بیشترین برداشت و کسری مخزن مواجه است.

منصوری همچنین به افزایش تعداد فروچاله‌ها در شهرستان ابرکوه اشاره و تصریح کرد: با توجه به برداشت بی‌رویه آب و شرایط منابع آبی تعداد فروچاله‌ها در این شهرستان به 33 مورد رسیده است .

وی یاد آور شد: افزایش عمق چاه‌های کشاورزی، کاهش کیفیت آب، نشست زمین و پیدایش فروچاله‌ها، نشانه‌هایی از نابودی آبخوان‌ها هستند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

برچسب هاوزارت نیرو یزد (استان یزد)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: وزارت نیرو یزد استان یزد آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو فروچاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰