Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا در برنامه «روزنه» بیان کرد: میزان مبتلایان به کووید ۱۹ افزایش پیدا کرده است و بیمارستان‌ها با حداکثر ظرفیت مشغول خدمت‌رسانی هستند.

او با اشاره به اینکه برخی از بیمارستان‌ها در طول یک روز کاری، حداقل ۱۲۰ بیماری کرونایی را پذیرش می‌کنند، گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده است، برنامه‌های جدید درمان سرپایی کرونا در حال تدوین هستند و به طور مستمر به روز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه در مقابله با کرونا اصل بر پیشگیری است، اظهار کرد: کادر درمان و پرسنل بیمارستان خسته شده‌اند.

محرز گفت: در بسیاری از مواقع کادر درمان در حین خدمت، به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و بنابر شرایط مجبورند تا کار را ترک کنند و به درمان بپردازند.

او اضافه کرد: در زمانی که واکسن و درمان اختصاصی برای کرونا وجود ندارد، پیشگیری مهم‌ترین عامل مقابله محسوب می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنم، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به فاصله فیزیکی اهمیت دهند؛ «تجمعات» نرخ شیوع ویروس کرونا را تا چند برابر افزایش می‌دهند.

محرز با اشاره به اینکه مردم باید ماسک بزنند، توضیح داد: به نظر من کسانی که ماسک نمی‌زنند باید جریمه شوند؛ کسی که ماسک نمی‌زند علاوه بر آسیب رساندن به خودش، به حقوق عموم مردم تجاوز می‌کند.

هیچ داروی اختصاصی برای کرونا تا به امروز کشف نشده است

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا تاکید کرد: لازم نیست که همه مردم از ماسک جراحی استفاده کنند و ماسک‌های پارچه‌ای – دولایه – جایگزین خوبی هستند.

او اظهار کرد: «شستن دست» و «استفاده از ماسک» و «رعایت فاصله فیزیکی» سه عامل مهم در کنترل کرونا هستند؛ هیچ داروی اختصاصی برای کرونا تا به امروز کشف یا تولید نشده است.

محرز با بیان این که متاسفانه برخی افراد از نگرانی مردم در بحران کرونا سواستفاده می‌کنند، ادامه داد: هیچ یک از دارو‌های تولید شده برای کرونا تائیدیه ۱۰۰ درصدی نگرفته اند و مردم نباید به خبر‌های غیر معتبر و غیر علمی تکیه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا در ایران ماسک برای کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!