Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:50:37 GMT

برداشت آلبالو در اشنویه ۳۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۱۱۶۷

برداشت آلبالو در اشنویه ۳۰ درصد کاهش یافت

نجم‌الدین احمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۵ هکتار از باغ‌های شهرستان اشنویه به آلبالو اختصاص دارد که میزان برداشت این محصول از هر هکتار ۶ تن برآورد می‌شود.

وی افزود: سالانه بیش از ۴۵۰ تن محصول از باغ‌های آلبالو در این شهرستان برداشت می‌شود که به صورت تازه‌خوری و همچنین فرآوری شده به شکل شربت، مربا و خشک‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرد که امسال کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جهادکشاورزی اشنویه گفت: در سال زراعی جاری به دلیل نبود شرایط آب و هوایی مناسب در فصل گل‌دهی از جمله بارش باران و سرما و نبود نور کافی تولید این محصول در این شهرستان کاهش یافت.

وی ادامه داد: هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی اشنویه به کشت درختان هسته‌دار شلیل و هلو اختصاص دارد که هلو با هزار ۳۵۰ هکتار دارای بیشترین سطح درختان هسته‌دار در باغ‌های این شهرستان را شامل می‌شود.

احمدی گفت: امسال بیش از هزار و ۱۶۰ تُن هلو و شلیل نیز از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود که در مقایسه با سال گذشته به دلیل سرما ، ۲۵ درصد کمتر است.

شهرستان اشنویه از جمله شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی است که با ‌هزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی به شمار می‌رود؛ این شهرستان دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این مقدار حدود ۲۳ هزار هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته است.

شرایط ویژه آب و هوایی، اشنویه را به یکی از قطب‌های مهم باغداری آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است به طوری که علاوه بر محصول با کیفیت سیب این شهرستان، محصول گیلاس آن نیز در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.

اشنویه در ۶۵ کیلومتری ارومیه و در هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه قرار داشته و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اشنویه باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اشنویه باغستان وزارت جهاد کشاورزی اشنویه باغستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول