Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخواستی برای عزل "جفری راس گانتر"، سفیر آمریکا در ایسلند از سوی آمریکایی‌های مقیم این کشور، در سایت کاخ سفید ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک"، در این درخواست، گانتر به "نمایاندن نادرست" مردم آمریکا در ایسلند و سوء مدیریت خدمات مشاوره‌ای و توهین به ایسلند- متحد بسیار ارزشمند آمریکا- متهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایل نارضایتی آن‌ها این است که گانتر، با وجود منصوب شدن در کشوری که به طور متوالی به عنوان صلح‌آمیزترین کشور جهان شناخته می‌شود، از وزارت خارجه آمریکا خواسته بود تا اجازه ویژه حمل سلاح داشته باشد.

"سی‌بی‌اس" گانتر را "دارای پارانویا" نسبت به امنیتش از زمان ورود به "ریکیاویک"، پایتخت ایسلند توصیف و گزارش کرده که او همچنین خواستار ماشین زره‌پوش از درب منزل و جلیقه ضدگلوله است. همزمان، سفارت آمریکا در ایسلند نیز فهرستی از مشاغل در روزنامه‌های ایسلندی منتشر کرد که به دنبال محافظان محلی برای آنچه مقامات دولتی تلاشی برای "تسکین نگرانی‌های غیرمنطقی گانتر" توصیف می‌کنند، است.

در حالی که وزارت خارجه ایسلند از گفتن اینکه آیا درخواستی رسمی برای حمل اسلحه وجود داشته یا خیر امتناع ورزیده بود، منابع محلی در ریکیاویک گفتند چنین درخواستی هرگز مطرح نشده و سه منبع دیپلماتیک نیز به "سی‌بی‌اس" گفتند، گانتر از چنین عملی منع شده چرا که نوعی توهین به کشور میزبان به حساب می‌آید.

با این وجود، در طوماری که علیه گانتر ایجاد شده، این‌طور بیان شده که ترس‌های بی‌اساس او از صدمه دیدن در کشوری که دارای یکی از پایین‌ترین نرخ‌های خشونت در دنیاست، بیانگر رفتار نامناسب یک دیپلمات آمریکایی است.

علاوه بر این‌ها، "سی‌بی‌اس" با ارجاع به دیپلمات‌های کنونی و سابق آشنا با شرایط، گزارش کرده که گانتر از زمان نامزد شدنش در ماه مه ۲۰۱۹، محیط کاری غیرقابل دفاعی ایجاد و ضمن عصبانیت‌های شدید خود، معاونان بر سر کار را تغییر می‌داده است. ظاهراً او سفارت‌خانه را چندین ماه در دست زیردستان خود رها کرده، در حالی که خود در آمریکا به سر می‌برده است. منابع سی‌بی‌اس مدعی شدند که گانتر می‌خواست کار را به صورت از راه دور و از کالیفرنیا پیش ببرد، تا آنکه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا صراحتاً چنین دستوری را برای او صادر کرد.

گانتر همچنین از طریق بازنشر توییت‌های ترامپ که ویروس کرونا را "ویروس نامرئی چین" خوانده بود، خشم ایسلندی‌ها و آمریکایی‌های ساکن آمریکا را برانگیخت. این اصطلاح، مورد استفاده متخصصان پزشکی و رسانه نبوده و از منظر بسیاری، نژادپرستانه تلقی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایسلند آمريكا سی بی اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • آمریکای شعله‌ور!
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر