Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه ذبح دام در عید قربان تنها در کشتارگاه‌ها مجاز است گفت: شیوه‌های سنتی کشتار دام باعث آلودگی لاشه می‌شود. - اخبار استانها -

حسین رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در آستانه عید قربان قرار داریم اظهار داشت: امسال به دلیل شرایط ویژه‌ای که در کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا حاکم است تمهیدات ویژه‌ای برای قربانی کردن دام در استان کرمان اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال قربانی دام به شکل متفاوتی از سال‌های گذشته انجام می‌شود ادامه داد: متاسفانه در میادین عرضه دام زنده شاهد تجمع افراد هستیم که این تجمع می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس کرونا باشد.

ممنوعیت دریافت دام زنده و ذبح دام در مراکز بهزیستی/ اعلام راه‌های دریافت نذوراتمراسم ذبح بهداشتی دام عید قربان امسال برگزار نمی‌شودذبح 1500 گوسفند در روز عید قربان 98 در آسایشگاه کهریزک

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه کشتار دام در خارج از کشتارگاه می‌تواند مشکل‌ساز باشد گفت: در عید قربان سال جاری با هماهنگی که با سازمان دام پزشکی، ستاد کرونای استانداری و استاندار کرمان انجام شده کشتار صرفا در کشتارگاه دام انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی که  مایل به قربانی کردن دام در عید قربان هستند باید به کشتارگاه مراجعه کنند افزود: زمینه‌ای فراهم شده که شهروندان تلفنی با مسئولان کشتارگاه تماس داشته و دام خود را انتخاب کنند.

رشیدی با تاکید بر اینکه باید 100 درصد پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویوس کرونا در زمان ضبح دام رعایت شود گفت: در خارج از کشتارگاه به هیچ عنوان امکان رعایت این دستورالعمل‌ها وجود ندارد.

وی با عنوان اینکه تماس دست با لاشه دام و استفاده از شیوه‌های سنتی پوست‌کنی و دمیدن در زیر پوست دام باعث آلودگی لاشه می‌شود ادامه داد: از سوی دیگر لاشه دام حتما باید پس از کشتار به مدت 24 ساعت در پیش سردکن قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه همه شهروندانی که قصد انجام این کار خیر را دارند توصیه می‌شود با کشتارگاه‌ها هماهنگ کنند گفت: با نیروی انتظامی و شهرداری هماهنگ شده و از کشتار دام در اطراف شهر و اماکنی که شرایط بهداشتی لازم را ندارد جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌هایی برای نظارت در سطح شهر و ادارات دامپزشکی استان کرمان تشکیل شده که امر نظارت و راهنمایی همشهریان را به عهده دارند بیان کرد: تلفن 1512 دامپزشکی نیز به صورت دائمی پاسخگوی سوالات همشهریان است.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P1357/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا عید قربان استان کرمان بیشتر بخوانید... استاندار کرمان: دعای عرفه در استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می‌شود جنوب استان کرمان به‌شدت نیازمند احداث کشتارگاه صنعتی است استاندار کرمان: مردم تجمعات زیاد غیرقانونی در خانه ها را به پلیس اطلاع دهند/ تشکیل گشت ویژه کووید ۱۹ در استان کرمان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار کرمان: دعای عرفه در استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می‌شود جنوب استان کرمان به‌شدت نیازمند احداث کشتارگاه صنعتی است استاندار کرمان: مردم تجمعات زیاد غیرقانونی در خانه ها را به پلیس اطلاع دهند/ تشکیل گشت ویژه کووید ۱۹ در استان کرمان واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا عید قربان استان کرمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۲ ‌تولیت آستان قدس:‌ عزاداری ماه محرم نباید تعطیل شود ‌/ میزبانی از عزاداران در حرم مطهر ‌با رعایت ‌بهداشت ۳ درخواست علمای برجسته اهل‌سنت کردستان از مردم / دیدو بازدیدهای عید قربان را تعطیل کنید ۴ زلزله ۴.۸ریشتری در ‌هجدک کرمان/ اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه/ برآورد خسارات احتمالی زلزله ۵ گره کور در وعده دولت به گلستانی‌ها / چرا لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون تصویب نمی‌شود؟ ۶ طرح ۲فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند/ تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه ۷ رئیس بنیاد مسکن کشور: "خانه‌های کپری" برچیده می‌شود / اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ۸ تدوین ۲ ‌سند ‌مهم برای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان/ دستور ویژه رئیس‌جمهور ‌برای اجرای دقیق سند مهمترین اخبار استانها آیت‌الله مکارم‌شیرازی: ‌عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود / ‌نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت سناریوی دروغ ‌ضدنقلاب / نرگس محمدی با پدر، مادر، خواهر و برادر ملاقات و ‌با ‌فرزند‌نش تلفنی صحبت کرد‌‌ دیدار سرپرست وزارت صنعت با نایب رئیس مجلس / وعده مدرس‌خیابانی برای کاهش قیمت "سیمان و میلگرد" گزارش| راز نهفته از کشف یک اسکلت باستانی در تپه اشرف / سکونت در اصفهان در دوره اشکانی به اثبات رسید مهمترین اخبار تسنیم مرحله نهایی رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد/ به‌کارگیری ماهواره نور برای اولین بار نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم تشکیل کمیته اقدام ارزی برای رسیدگی به تخلفات صادرکنندگان در بازگشت ارز آیت‌الله مکارم‌شیرازی: ‌عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود / ‌نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت همدستی بین المللی با توطئه «الحاق»/ وقتی اتحادیه اروپا شریک دزد و رفیق قافله می‌شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا عید قربان استان کرمان ویروس کرونا عید قربان استان کرمان رعایت پروتکل های بهداشتی دامپزشکی استان کرمان استاندار کرمان استان کرمان استان کرمان عید قربان ویروس کرونا خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای مستاجران افغانستانی

داود بیگی نژاد از راه اندازی سامانه یا کانال سوت زنی برای مشاوران املاک، برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه راهکار جلوگیری از اجاره دادن ملک و مسکن به اتباع غیر مجاز این است که برای مشاوران املاک سامانه سوت‌زنی و گزارش‌دهی به متولی امر راه‌اندازی شود، گفت: در حال حاضر طرح شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز در حال انجام و اجرا است.

وی گفت: افراد می‌توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.

بیگی نژاد توضیح داد: همزمان با ارائه گزارش‌ها بلافاصله و مستقیما به نهاد و دستگاه مربوطه ارسال می‌شود و این اقدام می‌تواند در شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز بسیار موثر و سریع باشد.

وی افزود: اتحادیه مشاوران املاک تهران در حال حاضر نظارت‌های زیادی از سوی اتحادیه مشاوران املاک بر فعالیت اتحادیه مشاوران املاک تهران دارد.

دیگر خبرها

  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو