Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ قیمت طلا روز دوشنبه به رکورد جدیدی دست یافت، که با رسیدن به هزار و 941دلار در هر اونس بالاترین قیمت خود در تاریخ را برای آغاز معاملات آتی 2آگوست تعیین کرد.

رکورد پیشین، آخرین بار در سپتامبر 2011 به ثبت رسید، که قیمت برای نخستین بار از هزار و 900دلار گذشت. در حالی که سرمایه‌گذاران طلا و سایر فلزات گران‌بها نسبت به افزایش قیمت خشنود هستند، این رشد سیگنال‌ها ترس را در بازار جهانی ارزهای غالب – که مهم‌ترین آنها دلار بوده- ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وال استریت ژورنال، همبستگی قیمت بین دلار و طلا در طول ماه گذشته رشد بیشتری را در فاصله گرفتن از هم داشته است.

این همبستگی که وال استریت ژورنال به عنوان یک همبستگی متحرک 30روزه بین درصد تغییر در معاملات آتی طلا و شاخص ICE دلار آمریکا اندازه‌گیری می‌کند، در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح 2020 یعنی منفی 0.43درصد رسید، که نشان می‌دهد طلا تا چه میزان در نوسانات قیمت از دلار در حال پیشی گرفتن است.

تلفیق گسترده نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا به سمت دلار، چشم‌انداز اقتصادی غیر قابل پیش‌بینی، سقوط نرخ‌ها و فشارهای دیپلماتیک سبب روی آوردن گروه‌های بسیاری به سوی سرمایه‌گذاری مطمئن طلا شده است.

از نظر تاریخی، زمانی که اعتماد به ارزهای غالب سقوط می‌کند، روی آوردن به فلزات گران‌بها بیشتر دیده می‌شود. نقره و مس نیز از نظر قیمت و تعداد قراردادهای فعال در حال افزایش هستند، و بسیاری از افراد اعتقاد دارند که طلا در آینده‌ای نزدیک از آستانه 2هزار دلار نیز عبور خواهد کرد.

در نمودار ارائه شده، همبستگی بین طلا و دلار آمریکا در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین داروی ۴۰۰هزار تومانی کرونا وارد بازار می‌شود پیش شماره تلفن مناطق تهران کشف سوسک غول‌پیکر +عکس تصویری از پرستار ایرانی که همه را شوکه کرد +عکس سخنگوی دولت هم در دام کرونا افتاد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اونس طلا دلار قیمت دلار طلا قیمت طلا پیش بینی قیمت طلا پیش بینی قیمت دلار دلار آمریکا فلز گرانبها ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور احتمالاً در شرایط مستحکم‌تری نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی قرار دارد. از طرف دیگر نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت به خاطر ادامه تنش‌ها در خاورمیانه هنوز پابرجاست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

جانت یلن وزیر خزانه جاری آمریکا در روز پنجشنبه گفت رشد اقتصاد این کشور احتمالاً بهتر از آن چیزی است که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی نشان دادند.

وی گفت رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته و تورم تا سطح متعادل‌تری پایین آمده است.

اطلاعات نشان می‌دادند رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول آهسته شده است. قبل از اظهارات یلن، همه چیز حاکی از افزایش تورم بود که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذاشت، چون سرمایه‌گذاران تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را قبل از ماه سپتامبر پایین نمی‌آورد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی برای ماه مارس که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی‌ست قرار است امروز منتشر شود.

از طرف دیگر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان بر نگرانی نسبت به عرضه نفت افزوده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی حمله هوایی خود به شهر رفح را علی رغم هشدار به متحدانش در مورد تلفات زیاد آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت طلا افزایش یافت