Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@03:07:35 GMT

سازمان جنگل ها: منابع طبیعی قابل وقف نیست

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۱۷۴۱

سازمان جنگل ها: منابع طبیعی قابل وقف نیست

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها با بیان اینکه پیگیر موضوع دماوند هستیم ولی باید اسناد و مدارک دقیق تر بررسی شود، گفت: اگر عرصه وقف شده مرتع باشد مشمول تعریف ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور می شود و بایستی به دولت بازگردد.

به گزارش ایسنا رضا افلاطونی با بیان اینکه در حال بررسی اسناد و مدارک هستیم، اظهار کرد: منابع طبیعی شامل جنگل، بیشه، مرتع و اراضی جنگلی طبق قانون قابل وقف نیست و اگر به هر دلیلی سازمان اوقاف برای آن منطقه سند گرفته باشد به لحاظ قانونی درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید بررسی شود که آیا اوقاف سندی دریافت کرده است یا خیر؟ اگر سندی دریافت شده و عرصه ملی باشد، سند غیر قانونی تلقی می‌شود.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور جنگل‌ها اضافه کرد: قانونگذار مشخص کرده که مرتع، جنگل، بیشه و اراضی جنگلی به موجب ماده ۱ قانون ملی شدن در هر شرایطی ملی است و اگر سندی هم گرفته شده باشد بایستی به دولت برگردد.

افلاطونی تصریح کرد: اگر مواردی شبیه جنگل‌های آق‌مشهد ساری باشد پیگیری قضایی انجام می‌دهیم اما باید بررسی شود که تقسیم‌بندی پلاک‌ها به چه صورت است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، در یکی دو روز اخیر خبری مبنی بر صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند منتشر شد که واکنش های بسیاری را از سوی افکار عمومی و مسئولان در پی داشت و سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد کشور با تکذیب این خبر اعلام کردند که موقوفه ملار مربوط به قریه و مراتع ملار در اطراف کوه دماوند است و به هیچ وجه شامل خود کوه دماوند نمی‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0036SE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: منابع طبیعی وقف جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،احمد وحیدی وزیر کشوربا بیان اینکه تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد خاطرنشان کرد:

الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است. 
وی تاکید کرد:این امر صحت ندارد که بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد وبر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه نیزاز استان تهران جدا نخواهند شد. 
وزیر کشوریادآور شد:موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • واکنش شهرداری به ادعای «قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار»
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد