Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:05:20 GMT

آغاز فاز جدید مرمت گراند هتل قزوین از اواسط مرداد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۱۷۹۸

آغاز فاز جدید مرمت گراند هتل قزوین از اواسط مرداد

ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) گفت: با پایان مرحله استحکام‌بخشی بنای گراند هتل، پروژه ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی از اواسط مرداد وارد فاز جدید خواهد شد.

اسفندیار حیدری‌پور در بازدید از پروژه مرمت گراند هتل اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و مرمت گراند هتل قزوین با مشارکت صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور و واگذاری این پروژه به شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) به عنوان مجری طرح از اوایل آبان ماه سال ۹۸ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری‌پور افزود: اقدام‌های نجات‌بخشی اضطراری برای جلوگیری از تخریب و حفاظت از بنا در گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی انجام شده بود ولی با توجه به آسیب‌های وارد شده به این بنا طی سال‌های اخیر استحکام‌بخشی برای رفع نگرانی در خصوص سازه پروژه و اجرای اقدامات اولیه مرمتی در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن در اردیبهشت ۹۹ به پایان رسید.

وی با بیان اینکه طرح مرمت این پروژه در مرحله نهایی قرار دارد، گفت: در طرح مرمت پروژه سازه الحاقی کنار پروژه از موضوعاتی بود که نیاز به بررسی بیشتر داشت که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده تخریب سازه الحاقی که تاریخی نیست و نیز اقدامات تکمیلی مرمت بنا شامل استحکام‌ بخشی پوشش سقف اجرا خواهد شد و در نهایت با پایان عملیات سازه‌ای در سال جاری ساماندهی تزئینات بنا آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران اظهار کرد: در حال حاضر ده هتل در داخل و خارج از کشور توسط شرکت سرمایه‌گذاری سمگا در حال احداث است و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته پروژه گرند هتل در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و به زنجیره هتلی این شرکت اضافه شود تا بتوانیم خدمات ارزنده‌ای به گردشگران ورودی به استان و دوستداران میراث‌فرهنگی ارائه دهیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی قزوین نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: گراند هتل از بناهای ارزشمند به یادگار مانده از دوره قاجار در قزوین است که طرح ساماندهی و مرمت آن به دلیل مسائل حقوقی طی سال‌های گذشته متوقف شده بود.

وی افزود: به دنبال سفر دکتر مونسان وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان در تیر سال ۹۸ و تأکید بر اجرای پروژه مرمت این بنا، خوشبختانه با پیگیری‌های این اداره کل و مشارکت صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی عملیات اجرایی آن توسط شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران آغاز شد و روند مرمت آن ادامه دارد که امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌زودی شامل بهره‌برداری از بخش‌هایی از این بنا و ارائه خدمات به گردشگران ورودی به استان قزوین باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گراند هتل قزوین میراث فرهنگی سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران بهره برداری گراند هتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان

شرکت توزیع برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد بانک جهانی کار پروژه انتقال برق کاسا هزار در افغانستان را در ماه جاری آغاز می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حکمت‌الله میوندی» شرکت توزیع برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد در آخرین نشستی که این اداره با نمایندگان بانک جهانی و شرکت‌های قراردادی در ترکیه داشتند، تصمیم گرفته شد که کار پروژه انتقال برق کاسا هزار در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شود.

پروژه کاسا هزار، پروژه انتقال انرژی از تاجیکستان و قیرقیزستان به پاکستان از طریق افغانستان به ارزش 1.2 میلیارد دلار است.

هزینه کل این پروژه بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده و اعتبارات لازم توسط بانک جهانی، بانک توسعه اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری اروپا و بانک بازسازی و توسعه اروپا به این پروژه اختصاص یافته است.

این پروژه در افغانستان از 33 شهرستان ولایت‌های قندوز، پنجشیر، بغلان، کاپیسا، کابل، لغمان و ننگرهار عبور می‌کند و با عملی شدن آن ولایت‌های یاد شده از برق بهره‌مند خواهند شد.

افغانستان: پروژه «کاسا-1000» ماه آینده میلادی اجرایی می‌شودبانک جهانی کار پروژه «کاسا-1000» در افغانستان را از سر می‌گیردتاجیکستان، قرقیزستان و پاکستان خواستار بازگشت افغانستان به «کاسا-1000» شدند

طرح پروژه کاسا هزار در سال 2008 میلادی تدوین شد و در سال 2018 میلادی قراردادها میان کشورهای دخیل به امضا رسید، اما پس از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان، هنوز کار عملی این پروژه در افغانستان آغاز نشده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • آسمان آفتابی و جوی پایدار در استان قزوین
  • آسمان آفتابی میهمان روز‌های بهاری استان قزوین 
  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • آغاز روکش آسفالت آزادراه تهران کرج قزوین
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد