Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: طی چهار ماهه نخست سال ۹۹، تعداد تصادفات درون و برون شهری استان ۴۵ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ علی حسینی هفتم مردادماه در جلسه شورای راهبری تصادفات استان مرکزی با اشاره به گزارش تصادفات استان در چهار ماهه نخست سال جاری بیان کرد: در این مدت تصادفات فوتی هفت درصد، تعداد متوفی پنج درصد، تصادفات جرحی ۲۵ درصد، تعداد مصدومان ۲۶ درصد و تصادفات خسارتی ۴۹ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش هفت درصدی تعداد موارد اعمال قانون ویژه تخلفات، افزود: مبالغ حاصل از اعمال قانون ۲۲ درصد افزایش یافته است. این افزایش در 4 ماهه سال جاری چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

حسینی در خصوص تصادفات درون شهری با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی مجموع تصادفات، اظهار کرد: طی چهارماهه نخست سال جاری ۳۱ مورد فوتی از این حوادث برجای مانده است که ۱۲ مورد آن مربوط به شهرستان اراک است، در مناطق شهری ۶۸ درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده است.

وی با بیان اینکه تعداد متوفیان عابر پیاده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: ۴۰ درصد مصدومان تصادفات عابران پیاده هستند، ۷۴ درصد متوفیان در بیمارستان جان خود را از دست داده اند و باقی در صحنه تصادف فوت کردند. ۳۰ درصد علت تصادفات عدم توجه به حق تقدم عبور و ۲۵ درصد مربوط به عدم توجه به جلو بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی یکی از عوامل موثر در افزایش تصادفات عابران پیاده در شهرها را مناسب نبودن زیرساخت ها دانست و گفت: زیرساخت های شهرها براساس خودرومحوری ایجاد شده است و توجهی به شهرهای انسان محور نشده است، متاسفانه وضعیت پیاده رو در اراک نسبت به محل عبور خودروها قابل مقایسه نیست، سرعت ها در شهرها بالا رفته، خیابان های تعریض شده و معابر برای مردم ناایمن شده است.

وی با اشاره به وجود ۴۳ نقطه حادثه خیز در استان مرکزی اظهار کرد: ۱۵ نقطه از این تعداد مربوط به اراک، ۱۱ نقطه مربوط به ساوه، هفت نقطه مربوط به زرندیه و پنج نقطه نیز مربوط به دلیجان است. یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز شهر اراک میدان امام خمینی(سه راه خمین) است که طی پنج سال اخیر تصادفات در این نقطه ۱۷ میلیارد تومان به شهروندان خسارت زده است چراکه ورودی و خروجی مناسبی ندارد و لازم است که ورودی و خروجی مسدود و تاسیسات موجود در محوطه پارک جمع آوری شود تا بتوان تراکم جمعیت و خودروها را تحت کنترل داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصادف استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور