Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مشاور وزیر جهاد کشاورزی از شماری از پروژه های بخش کشاورزی استان و از جمله از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی شرق تهران در گرمسار بازدید کرد.

محمدرضا قدسی که 7 مردادماه برای بازدید از برخی از پروژه‌های بخش کشاورزی وارد استان سمنان شد و در بدو ورود به استان سمنان وارد شهرستان گرمسار شده و از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی این شهرستان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه ملی که به سیلوی گرمسار نیز معروف است در مجاورت این شهرستان بوده و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده است و در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

موقعیت جغرافیایی استان سمنان از لحاظ استقرار آن در کریدور شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه‌آهن سراسری ۲ خطه تهران مشهد، هم‌جواری با ۹ استان کشور، داشتن آب و هوایی بسیار مناسب و نزدیکی به بازار بزرگ مصرف تهران احداث این سیلو را ضروری کرده است.

این پروژه می‌تواند با کارکرد ملی بخش اعظمی از مشکلات منطقه‌ای و کشور را رفع و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی استراتژیک گندم را در مرکز کشور محقق سازد.

همچنین مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها از کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان گرمسار بازدید کرد. محمدرضا قدسی که 7 مردادماه برای بازدید از برخی پروژه‌های بخش کشاورزی به استان سمنان سفر کرده است از کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان گرمسار بازدید کرد.

 کشتارگاه صنعتی طیور در بخش ایوانکی شهرستان گرمسار بوده که زمینه اشتغال برای ۷۰ نفر را فراهم کرده است. ظرفیت کشتار سالانه این کشتارگاه صنعتی طیور سالانه ۳۰ هزار تن مرغ است.

 برای احداث و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور گرمسار ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده که ۲۱۵ میلیارد ریال از مجموعه سرمایه‌گذاری ثابت برای احداث این واحد کشتارگاهی آورده شرکت سرمایه‌گذار بوده و ۸۵ میلیارد ریال نیز از طریق تسهیلات بانکی تأمین‌شده ۵۰ میلیارد ریال از تسهیلات دریافتی برای احداث این واحد کشتارگاهی مربوط به تسهیلات اشتغال روستایی و ۳۵ میلیون ریال آن نیز از محل تسهیلات رونق تولید استان سمنان پرداخت شده است.

همچنین مشاور وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان گرمسار از مجتمع کشتارگاهی سیمرغ نیز بازدید کرد.  

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها در سفر خود به استان سمنان علاوه بر این از پروژه‌های بخش کشاورزی در آرادان، سمنان، سرخه ، مهدی‌شهر، دامغان،شاهرود نیز بازدید می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان وزارت جهاد كشاورزي مشاور وزیر جهاد کشاورزی پروژه های بخش کشاورزی کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان گرمسار میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از آغاز برداشت محصول گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ جلال یوسفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافته است که تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن گندم از مزارع برداشت شده، و در مجموع پیش‌بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن داریم.

وی اضافه کرد: ۱۷ مرکز خرید در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تأمین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول وجود دارد، هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های به منطقه صورت گرفته است و به زودی در شهرستان مستقر خواهند شد.

یوسفی گفت: با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از روزهای ابتدای برداشت به کشاورزان و کمباین داران اطلاع رسانی شده است، کشاورزان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی برخورد شود.

وی با اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران، گفت: در سال جاری بیش از ۱۹ هزار تن دانه روغنی از مزارع کلزا برداشت شد که این میزان برداشت در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تاکید کرد: با توجه به صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایای محصولات، کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری کنند

کد خبر 747991

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود