Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته وب‌سایت بی‌بی‌سی‌فارسی در خبری مدعی شد، ۵۰۰نفر از اهالی فرهنگ و هنر ایران طی بیانیه‌ای خواستار آزادی شارمین میمندی‌نژاد شده‌اند.

خبرگزاری فارس- گروه سینما: شب گذشته وب‌سایت بی‌بی‌سی‌فارسی در خبری مدعی شد، ۵۰۰نفر از اهالی فرهنگ و هنر ایران طی بیانیه‌ای خواستار آزادی شارمین میمندی‌نژاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میمندی‌نژاد موسس جمعیت امام علی(ع) است که چندی پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

اما انتشار این بیانیه‌ با چند ابهام مواجه است.

نکته اول این است که ظاهرا این بیانیه مستقیما به بی‌بی‌سی ارائه شده است. یعنی آن‌هایی که آن را تنظیم کرده‌اند ترجیح داده‌اند بیانیه‌شان مستقیما از بستر یک رسانه خارجی و آن هم یکی از مساله‌دارترین رسانه‌های فارسی‌زبان منتشر شود. رسانه‌ای که در مسائلی مثل تحریم کشورمان همواره در صف مقدم حضور دارد.

اما نکته بعدی درباره افرادی است که آن را تنظیم کرده‌اند. آیا حاضرند از بیانیه‌ای که نوشته‌اند دفاع کنند؟ آیا آن‌ها خودجوش و مستقل این کار را کرده‌اند؟ اصولا وقتی خواهان آزادی فوری متهمی می‌شویم باید از اتهامات او باخبر و درباره بی‌گناهی‌اش مطمئن باشیم؛ یعنی صادرکنندگان بیانیه، ادله کافی برای این مورد دارند؟

اما امضا کنندگان؛ طبق ادعای بی‌بی‌سی ۵۰۰نفر این بیانیه را امضا کرده‌اند اما تنها اسامی چند نفر منتشر شده. طبق پیگیری برخی رسانه‌ها لااقل یکی از همین چندنفر امضا و حتی اطلاع از چنین بیانیه‌ای را تکذیب کرده است و گفته حتی نام میمندی‌نژاد را تاکنون نشنیده است.

در سال‌های اخیر اتفاقات مشابه زیادی رخ داده که بعدا برخی امضا بیانیه را تکذیب و برخی هم گفته‌اند از جزئیات مطلع نبوده‌اند. آیا وقت آن نرسیده که دستگاه‌های متولی فرهنگی در این زمینه آگاه‌سازی کنند و اهالی فرهنگ و هنر بدانند که وجود اسم‌شان پای یک بیانیه دارای بار حقوقی است؟ برای اطلاع از موضع خانه سینما درباره بیانیه فوق با همایون اسعدیان، رییس هیات‌مدیره خانه سینما گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که درادامه می‌خوانید:

**آقای اسعدیان خانه سینما در جریان این بیانیه بوده است؟

-اصلا! معمولا این نوع بیانیه‌ها در چندسال گذشته کم نبوده است. این بیانیه‌ها توسط هنرمندان صنوف مختلف سینما و حتی بعضا هنرمندانی خارج از سینما امضا شده است؛ فقط محدود به سینما نیست و هنرمندانی از تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی ‌و... هم حضور دارند. معمولا چندنفر متن این بیانیه‌ها را تنظیم می‌کنند و در اختیار دیگران قرار می‌دهند؛ حالا یکی امضا می‌کند و یکی نه.

*خانه سینما در چنین بیانیه‌هایی مشارکت نمی‌کند؟

-خانه سینما درجریان هیچ‌کدام از این‌ها نیست. اگر اعضای صنوف بیانیه‌ای را امضا کنند کاملا شخصی است و به خودشان مربوط است.

*آیا خانه سینما درباره بیانیه اخیر موضعی دارد؟

-این‌را باید هیات‌مدیره خانه سینما درباره‌اش تصمیم‌گیری کند. اگر لازم به موضع‌گیری باشد در جلسه هیات‌مدیره بررسی و درباره‌اش تصمیم گرفته خواهد شد. متاسفانه برخی در فضای مجازی اصرار دارند هر چیزی را به خانه سینما منتسب و آن‌را وارد حاشیه کنند.

*به شخص شما از جایگاه یک سینماگر برای امضای این بیانیه مراجعه شده بود؟

-خیر در این مورد مراجعه نشده است. البته تا وقتی‌که در هیات‌مدیره خانه سینما هستم معمولا به چنین مسائلی ورود نمی‌کنم.

*با توجه شرایط جامعه و آسیب‌های اقتصادی کرونا به سینما، شخصا به عنوان یک سینماگر فکر می‌کنید اولویت برای تنظیم بیانیه چه موضوعاتی است؟

-تولید و اشتغال! این نظر شخصی من است. بعید می‌دانم تا پایان سال اکران قابل‌قبولی داشته باشیم. مسائل جامعه جو روانی نامناسبی برای مخاطبان ایجاد کرده و طبعا آن‌ها با ناامن روانی به سینما اقبالی نخواهند داشت. اگر نگران اهالی سینما هستیم باید نگران تولید باشیم. سازمان سینمایی هم باید به فراهم شدن شرایط تولید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانه سینما بیانیه جمعیت امام علی شارمین میمندی نژاد همایون اسعدیان خانه سینما میمندی نژاد هیات مدیره بیانیه ای بیانیه ها بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای مشکل غیرفوتبالی گل‌محمدی و تراکتور؛ پای تعهدنامه‌ نهاد خاص مخالف او وسط است؟

اعتمادآنلاین نوشت: یحیی گل‌محمدی، سرمربی قبلی پرسپولیس که در میانه فصل استعفا داد، گزینه اصلی هدایت تراکتور است. با این وجود و در حالی که هم باشگاه تراکتور و هم یحیی گل‌محمدی مذاکرات رسمی را تأیید کردند، هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده و فعلاً تراکتور توسط حمید مطهری دستیار سابق یحیی در پرسپولیس مدیریت می‌شود. در این بین گفته می‌شود مشکلاتی غیرفوتبالی دلیل تأخیر در امضای قرارداد بین طرفین است.

 

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور در مصاحبه‌ای با تأیید وجود برخی مشکلات گفت در این زمینه خود یحیی باید همکاری کند. با این حال، گل‌محمدی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که منع قانونی برای کار کردن در ایران ندارد.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتمادآنلاین به دست آورده هر دو طرف درست می‌گویند! هم نصیرزاده که می‌گوید مشکلاتی غیرفوتبالی وجود دارد و هم یحیی که می‌گوید منع قانونی برای کار کردن ندارد. اتفاقاً پیچیدگی ماجرا هم همین‌جاست.

یحیی گل‌محمدی می‌گوید منع قانونی ندارد، چون هیچ نامه رسمی یا حکم قانونی در این زمینه برای او مبنی بر ممنوع‌الکار بودن صادر نشده است. نصیرزاده می‌گوید مشکلاتی وجود دارد، چون برخی نهاد‌های خاص در استان آذربایجان شرقی به صورت شفاهی با مربیگری یحیی گل‌محمدی در تراکتور مخالف هستند.

در همین زمینه، اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتمادآنلاین حاکی از آن است که گویا محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور و برخی مدیران تیم با امام جمعه شهر تبریز هم دیدار کردند تا با وساطت او مشکل برطرف شود و نهاد‌های مخالف مجوز کار گل‌محمدی را صادر کنند، اما این ملاقات به نتیجه خاصی ختم نشده است.

یک منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، نهاد‌های مذکور از یحیی گل‌محمدی خواسته‌اند تعهدنامه‌ای را امضا کند تا بتواند مشغول کار شود. از جزئیات این تعهدنامه خبری در دست نیست، اما یحیی گل‌محمدی با امضای آن مخالفت کرده است. این منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، تعهدنامه‌ای که مقابل یحیی گذاشته‌اند مثل همان تعهدنامه‌ای است که ابتدای فصل مقابل جواد نکونام قرار دادند تا با امضای آن بتواند مجوز نشتسن روی نیمکت استقلال را به دست بیاورد و سرمربی استقلال آن را امضا کرد.

حال باید دید طی روز‌های آینده آیا مشکل یحیی گل‌محمدی برطرف می‌شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • وقتی «محرمانه لس‌آنجلس» بالاتر از «پدرخوانده» قرار می ‌گیرد
  • کمیته انضباطی جریمه ۲ میلیاردی عبدالله ویسی را گردن نمی‌گیرد!+ عکس
  • ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان شرق رفح
  • معمای مشکل غیرفوتبالی گل‌محمدی و تراکتور؛ پای تعهدنامه‌ نهاد خاص مخالف او وسط است؟
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • بارسا ۴گل خورد و حکم قهرمانی رئال را امضا کرد
  • بارسلونا، حکم قهرمانی رئال را امضا کرد
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!