Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@18:40:06 GMT

محققان انگلیسی ۶ نوع کووید-۱۹ شناسایی کردند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۲۲۲۹

به گزارش شبکه خبری "سی‌بی‌اس‌نیوز" یک مطالعه جدید در خصوص ویروس کرونا، بر اساس داده‌های یک اپلیکیشن ردیاب علائم، مشخص کرده است که ۶ نوع گوناگون از بیماری کووید-۱۹ وجود دارد که شامل خوشه‌های مختلفی از علائم است. این کشف به طور بالقوه می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای پزشکان در خصوص معالجه بهتر بیماران فراهم کند و همچنین پیش بینی می‌کند که چه سطح مراقبت‌های بیمارستانی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محققان کالج کینگ کالج لندن داده‌های مربوط به نزدیک به ۱ هزار و ۶۰۰ بیمار انگلیسی را که دائم علائم خود را در اپلیکیشن رهگیری علائم کووید-۱۹ در ماه مارس و آوریل (اسفند و فروردین) ثبت می‌کردند، مورد مطالعه قرار دادند. 

به طور معمول، پزشکان به دنبال علائم کلیدی مانند سرفه، تب و از بین رفتن حس بویایی برای تشخیص کووید-۱۹ هستند. این مطالعه که هنوز مورد بازنگری قرار نگرفته است، می‌گوید ۶ نوع "گوناگون" کووید-۱۹ می‌توانند از نقطه نظر شدت بیماری بسیار متفاوت بوده و با علائم خاص همراه باشند. 

 «دکتر باب لاهیتا» که در این مطالعه شرکت ندارد در مورد نتایج این تحقیق گفت: من فکر می‌کنم نتیجه این مطالعه بسیار جالب است، زیرا از میان بیمارانی که من می‌بینم و افرادی که بهبود یافتند، بسیاری از آن‌ها علائم گوناگونی دارند. برخی افراد مبتلا تب و برخی بدون تب و برخی حالت تهوع و استفراغ، برخی اسهال و غیره را نشان دادند. 

شش خوشه علائم ذکر شده در مطالعه عبارتند از: 

علائمی شبه آنفلوانزا بدون تب، سردرد، از بین رفتن حس بویایی، دردهای عضلانی، سرفه، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون تب. 

شبه آنفلوانزا همراه با تب، سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، گلو درد، کوفتگی، تب، از دست دادن اشتها. 

علائم گوارشی، سردرد، از بین رفتن حس بویایی، از دست دادن اشتها، اسهال، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون سرفه. 

سطح شدید نوع یک خستگی: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، تب، کوفتگی، درد قفسه سینه، خستگی. 

سطح شدید نوع دو، سردرگمی: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، از بین رفتن اشتها، سرفه، تب، گرفتگی صدا، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی، گیجی، درد عضلانی. 

سطح شدید نوع سه، شکم و تنفس: سردرد، از بین رفتن حس بویایی، از بین رفتن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی، گیجی، درد عضلات، تنگی نفس، اسهال، دردهای شکمی. 

نوع دوم شبه آنفلوانزا بدون تب" همراه با سردرد، از بین رفتن حس بویایی، دردهای عضلانی، سرفه، گلودرد و درد قفسه سینه است و امکان دارد ۱. ۵ درصد بیماران این سطح نیاز به پشتیبانی تنفسی داشته باشند. 

نوع دوم، شبه آنفلوانزا شامل علائمی مانند از بین رفتن اشتها، سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، گلودرد، کوفتگی و تب است. محققان می‌گویند حدود ۴. ۴ درصد بیماران این سطح نیاز به دستگاه‌های اکسیژن رسان دارند. 

بیماران مبتلا به نوع سوم که تحت عنوان بیماران دسته گوارشی شناخته می‌شوند، سرفه نمی‌کنند. درعوض، سردرد، اسهال، از بین رفتن حس بویایی، از دست دادن اشتها، گلودرد و درد قفسه سینه را تجربه می‌کنند و حدود ۳. ۳ درصد به دستگاه‌های اکسیژن رسان نیاز دارند. 

لاهیتا سه خوشه زیر مبتلایانبه کوید-۱۹ را بیمارانی با علائم بسیار شدید توصیف می‌کند: 
در نوع چهار یا "سطح شدید یک"، بیماران خستگی همراه با سردرد، از بین رفتن حس بویایی، سرفه، تب، کوفتگی و درد قفسه سینه را تجربه می‌کنند. ۸. ۶ درصد بیماران این سطح نیاز به پشتیبانی تنفسی دارند. 

نوع پنجم، "سطح شدید دو"، از بین رفتن اشتها، گلودرد و درد عضلانی دارند و عمده علائم این سطح با سردرگمی شناخته می‌شود. 

لاهیتا افزود: سردرگمی یعنی شما نمی‌دانید کجا هستید یا در کجا زندگی می‌کنید. بستگان شما چه کسانی هستند و این بسیار ترسناک است. ضمن آنکه نزدیک به ۱۰ درصد بیماران این سطح نیاز به حمایت تنفسی دارند. 

شدیدترین نوع کووید-۱۹ یا "سطح شدید سه با علائم گوارشی و تنفسی شناخته می‌شود. بیمار در این سطح درد شکم، تنگی نفس و اسهال دارند. نزدیک به ۲۰ درصد بیماران این سطح نیاز به پشتیبانی تنفسی دارند. 

لاهیتا این سه سطح آخر را شدیدترین نوع کووید-۱۹ دانست و افزود که معمولا بیماران این سطح به دستگاه تنفسی نیاز پیدا می‌کنند و باید منتظر بمانیم که آیا بیمار زنده می‌ماند یا خیر. 

محققان انگلیسی همچنین دریافتند که تنها ۱۶ درصد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نوع یک در بیمارستان بستری می‌شوند، در حالی که نزدیک به نیمی از بیماران مبتلا به نوع ششم به بستری در بیمارستان نیاز پیدا می‌کنند. 

این محققان همچنین تاکید کردند بیماران سطوح شدید به طور معمول در سنین بالا هستند و یا از ضعف شدید سیستم ایمنی رنج می‌برند. 

دانشمندان امیدوار هستند که این کشف، بتواند به پیش بینی اینکه چه نوع مراقبت برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیاز است کمک شایانی کند. 

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۱۶ میلیون و ۶۴۶ هزار نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۶۵۶ هزار و ۶۰۰ نفر جان باخته‌اند. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بین رفتن حس بویایی بیماران مبتلا شبه آنفلوانزا درد قفسه سینه کووید ۱۹ سطح شدید بدون تب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟

مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین دی باعث بروز عوارضی مانند تجمع کلسیم در خون، حالت تهوع، استفراغ و ضعف می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی ضروری هستند، زیرا نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت استخوان دارد؛ با این وجود، زمانی که مواد معدنی و ویتامین‌ها بیش از حد مصرف شوند می‌تواند عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد و منجر به مسمومیت شود.

ویتامین دی برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب سیستم ایمنی و حفظ سلامت اسکلتی ضروری است، البته مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به مسمومیت شود، این نوع مسمومیت معمولاً به دلیل مصرف بیش از حد مکمل‌ها به جای رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، یکی از علائم اصلی مسمومیت ویتامین دی تجمع کلسیم در خون است که به عنوان هیپرکلسمی شناخته می‌شود.

علائم مسمومیت با ویتامین دی شامل حالت تهوع، استفراغ، ضعف، تکرر ادرار، استخوان درد و مشکلات کلیوی می‌‏شود، حتی در موارد شدیدتر نیز می‌تواند منجر به کما و مرگ شود؛ اغلب پیشنهاد می‌شود که افراد بین ۳۰ تا ۶۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر ویتامین دی مصرف کنند، مصرف بیش از ۱۰۰ نانوگرم در میلی‌لیتر می‌تواند مضر باشد و با مشکلاتی برای سلامت بدن همراه باشد.

کد خبر 748305

دیگر خبرها

  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند