Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: به خاطر کرونا برنامه‌های عید غدیر در استان به فضای مجازی سوق داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان شرقی، برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای عید غدیر و دهه امامت و ولایت در نظر گرفته است، اظهارداشت: این بنیاد رسالت تبیین و تبلیغ این واقعه بزرگ تاریخ تشیع را عهده‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و با تاکید بر ضرورت‌های تبلیغی این بیانیه،  ابرازداشت: تبیین جایگاه غدیر در حکومت اسلامی، تبلیغ سیره و فضایل امیرالمونین (ع)، گسترش آموزه‌های علوی، تبیین خطبه غدیر، معرفی کتاب الغدیر و معرفی زیارت غدیریه و جامعه کبیره از جمله رسالت‌هایی است که می‌توان در مورد واقعه غدیر انجام داد.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی با بیان این که اهل بیت (ع) شان نزول تعدادی از آیات و سوره های قرآن هستند، ادامه داد: در روایتی داریم که سوره حمد در شان حضرت علی (ع) که صراط مستقیم نام گرفته اند.

وی از تولید و پخش برنامه "ارمغان غدیر" از شبکه استانی و شبکه های مجازی خبر داد و افزود: این برنامه به مناسبت دهه امات و ولایت و به مدت 5 دقیقه تولید شده است؛ پویش‌های مردمی نیز در فضای مجازی برای این مناسبت تاریخی شیعه در نظر گرفته شده است.

کاملی فر افزود: برگزاری مسابقات خطبه و دل نوشته غدیر، ترویج زیارت جامعه کبیره و غدیریه، برگزاری کارگاه های عمومی و تخصصی غدیر شناسی، ترویج حفظ خطبه غدیر، برگزاری مراسم تجلیل از سادات شهدای جنگ تحمیلی و دفاع از حرم بخشی از برنامه های تدارک دیده شده برای عید غدیر است.

نشست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آذربایجان شرقی با نمایندگان مردم تبریز در مجلس+تصاویرانتقاد عضو هیئت رئیسه مجلس از توقف طرح انتقال آب ارس به تبریز/دولت نسبت به رفع دغدغه آب در تبریز اقدام جدی کندمیرتاج‌الدینی: خط‌آهن تبریز_میانه باید به خط‌آهن صادراتی جلفا وصل شو

وی برگزاری برنامه ترویجی و تبلیغی "یک خانه یک غذا" را مورد اشاره قرار داد و گفت: اطعام در روز غدیر بسیار سفارش شده است، علاقه مندان می توانند در روز غدیر برای نیازمندان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی غذا تدارک ببینند و یا مبلغ اطعام را به نهادهای ذی ربط جهت انجام این کار اهدا کنند.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی از شناسایی و تجلیل از پرچمداران غدیر خبر داد و اذعان داشت: همایش پیرغلامان علوی از کسانی تقدیر خواهد شدکه چندین سال عرصه تحقیق و تدریس کتاب نهج البلاغه و واقعه غدیر سابقه داشته اند همایش دیگری است که برای اولین بار برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات کتاب خوانی پیرامون غدیر و نورافشانی آسمان شهر تبریز توسط شهرداری، برنامه های تبیلغی در پایانه ها، مترو و فرودگاه، هماهنگی با صدا و سیما برای تبیین واقعه غدیر، نام گذاری پروژه دستگاه های اجرایی به نام امیرالمونین(ع)، هماهنگی با مادحان اهل بیت و موکب ها جهت جمع آوری کمک های مومنانه و تبلیغ غدیر انجام گرفته است.

کاملی فر تاکید کرد: ماه ذی الحجه ماه سرور است و مردم باید همانگونه که به عزداری های ماه محرم اهمیت می دهند به جشن غدیر نیز اهمیت دهند، چنانکه در نظر داریم بعد از 25 ذی الحجه به استقبال محرم برویم.

وی از راه اندازی کاروان های شادی با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد وافزود: ده ایستگاه ثابت توسط ده منطقه شهرداری تبریز جهت برگزاری جشن غدیر برنامه خواهند داشت، ماشین ها با توقف کوتاه برنامه هایی از قبیل اجرای سرود و ماشین نویسی را خواهند داشت.

مسئول دفتر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: طرحی برای ایجاد المان خاص غدیر در شهر تبریز به عنوان مرکز تشییع در نظر گرفته ایم که بعد از طراحی و ساخت در یکی از میادین اصلی شهر رونمایی خواهد شد.

وی با بیان این که برنامه های بنیاد غدیر استان به خاطر کرونا به فضای مجازی سوق داده شده است، گفت: کارگاه های غدیر شناسی، جریان شناسی، دوره های مجازی جایگاه ولایت الهی در سه مرحله برای نوجوانان، سیره و کلام حضرت علی (ع) و جایگاه ولایت در عالم خلقت از جمله برنامه های فضای مجازی است.

انتهای پیام/114/ش

R7887/P/S6,47/CT11 بیشتر بخوانید... بیگی: با دولت مسئولیت‌پذیری مواجه نیستیم/ پروژه انتقال آب ارس به تبریز را متوقف کرده‌اند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بیگی: با دولت مسئولیت‌پذیری مواجه نیستیم/ پروژه انتقال آب ارس به تبریز را متوقف کرده‌اند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۲ ‌تولیت آستان قدس:‌ عزاداری ماه محرم نباید تعطیل شود ‌/ میزبانی از عزاداران در حرم مطهر ‌با رعایت ‌بهداشت ۳ زلزله ۴.۸ریشتری در ‌هجدک کرمان/ اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه/ برآورد خسارات احتمالی زلزله ۴ تدوین ۲ ‌سند ‌مهم برای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان/ دستور ویژه رئیس‌جمهور ‌برای اجرای دقیق سند ۵ گزارش| طعم تلخ محرومیت در استانی با ۵ مرز رسمی/ چرا کرمانشاه هیچ بهره‌ای از اقتصاد مرزنشینی ندارد؟ ۶ گره کور در وعده دولت به گلستانی‌ها / چرا لایحه منطقه آزاد اینچه‌برون تصویب نمی‌شود؟ ۷ درخواست علمای برجسته اهل‌سنت کردستان از مردم / دیدو بازدیدهای عید قربان را تعطیل کنید ۸ مراسم "یوم‌العباس" در انتظار تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا /عزاداری‌های محرم ‌تعطیل‌بردار نیست + فیلم‌ مهمترین اخبار استانها آیت‌الله مکارم‌شیرازی: ‌عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود/ ‌نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت سناریوی دروغ ‌ضدنقلاب / نرگس محمدی با پدر، مادر، خواهر و برادر ملاقات و ‌با ‌فرزند‌نش تلفنی صحبت کرد‌‌ دیدار سرپرست وزارت صنعت با نایب رئیس مجلس / وعده مدرس‌خیابانی برای کاهش قیمت "سیمان و میلگرد" گزارش| راز نهفته از کشف یک اسکلت باستانی در تپه اشرف / سکونت در اصفهان در دوره اشکانی به اثبات رسید مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم مرحله نهایی رزمایش موشکی و دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد/ به‌کارگیری ماهواره نور برای اولین بار پیشنهاد قرارگاه خاتم برای ساخت بیمارستان‌های سریع‌النصب/ جزئیات ساخت پالایشگاه ایرانی آناهیتا تشکیل کمیته اقدام ارزی برای رسیدگی به تخلفات صادرکنندگان در بازگشت ارز درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: غدیر در آذربایجان شرقی فضای مجازی بین المللی عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اعلام کرد: به دنبال برخورد سواری پراید با خودرو اِل ۹۰ در جاده اهر_تبریز ۹ نفر مصدوم شدند.

وحید شادی‌نیا در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: شامگاه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، به دنبال برخورد سواری پراید با خودرو ال ۹۰ در جاده اهر_تبریز حوالی چهار کیلومتری پس از بیلوردی، ۹ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: پنج آمبولانس اورژانس در صحنه حادثه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اورژانس استان آذربایجان شرقی، وی اذعان کرد: پنج مصدوم حادثه توسط اورژانس به بیمارستان هریس و چهار مصدوم تحت مراقبت کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان اهر انتقال یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز