Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از قم : حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جواد مجتهدشبستری ،  با اشاره به فرا رسیدن سال روز شهادت امام باقر(ع) اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) پس از شهادت امام سجاد(ع) پرچم امامت را به دوش گرفتند، شرایط زمانی آن دوران فرصتی برای امام(ع) ایجاد کرد تا به تربیت شاگردان بپردازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برنامه های علمی امام محمد باقر(ع) افزود: دانشگاهی که امام صادق(ع) بنیان گذار آن بودند پیش از امام صادق (ع)، پایه های اولیه و نهضت علمی جهان اسلام توسط امام محمد باقر(ع) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهضت علمی شیعیان توسط امام محمد باقر(ع) آغاز شد

وی بیان کرد: درگیری های داخلی میان بنی عباس و بنی امیه و همچنین شرایط آن دوران فرصتی برای امام محمد باقر(ع) ایجاد کرد و امام(ع) از این فرصت به خوبی بهره گرفت و به تربیت شاگردان زیادی پرداخت و نهضت علمی را آغاز کرد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اینکه امام باقر(ع) به فعالیت های علمی مشغول بودند به این معنا نیست که نسبت به مسائل روز و مبارزه با حاکمان و غاصبان خلافت غافل باشند بلکه در کنار کارهای علمی، برنامه های مبارزاتی را دنبال می کردند و بخاطر این برنامه ها مورد آزار و تهدید توسط حکومت قرار گرفتند و شهید شدند.

امام باقر(ع) با تربیت راویان و شاگردان صدای اسلام و تشیع را به گوش همگان رساند

مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه فقه، اخلاق و اعتقادات شیعیان مرهون تلاش های امام باقر(ع) است، تصریح کرد: آن مقدار که از امام باقر(ع) احادیث به دست ما رسیده از کمتر امام معصومی روایت داریم، این موضوع بیان گر این است که پنجمین اختر تابناک امامت با تربیت راویان و شاگردان فراوان موفق شدند صدای اسلام و تشیع را به گوش همگان برسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افکار و فرامایشات امام محمد باقر(ع) یادگار گران بهایی است که امروز پس از گذشت قرن ها همچنان می درخشد و مورد استفاده و استناد دانشمندان و محصلین علوم دینی و طبقات مختلف جامعه است.

46

کد خبر 1415381

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قم امام محمد باقر ع امام باقر ع نهضت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی آلومینیوم و فولاد در اراک؛ شاگردان ویسی همچنان در لبه پرتگاه

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های آلومینیوم و فولاد در هفته بیست‌وپنجم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز از ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه با قضاوت یاسر همرنگ در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک در شرایطی آغاز شد.

شاگردان مجتبی حسینی در آلومینیوم که در بازی گذشته در جام حذفی برابر پرسپولیس در ضربات پنالتی به پیروزی رسیده و جواز حضور در جمع ۸ تیم برتر را به دست آورده بودند، با انگیزه مضاعفی پا به زمین گذاشتند.

در دقیقه ۱۱ این دیدار ساسان انصاری نخستین گل بازی را برای فولاد به ثمر رساند اما در دقیقه ۶۰ امین کاظمی کار را به تساوی کشاند.

این نتیجه در پایان ۹۰ دقیقه تلاش تیم‌ها دست‌نخورده باقی ماند. با این نتیجه آلومینیوم اراک با ۳۱ امتیاز در رده دهم ایستاد و فولاد این هفته را با ۲۲ امتیاز در رده چهاردهم به پایان برد.

ترکیب آلومینیوم اراک:

محمد خلیفه، احسان قهاری، مهدی لیموچی، امین جهان کهن، مهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی فرد، عارف حاجی عیدی، محمد امین کاظمیان، میلاد بدرقه و محمد مهدی لطفی
سرمربی: مجتبی حسینی

ترکیب فولاد:

کریستوفر کنت، موسی کولیبالی، جفرسون باهیا، شاهین توکلی، مجتبی نجاریان، احسان پهلوان، وحید حیدریه، لوسیانو پریرا، ساسان انصاری، سینا مریدی و محمد علی نژاد
سرمربی: عبدالله ویسی

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لرستان در سوگ بنیانگذار مکتب تشیع
  • به یاد روحانی عالیقدر آیت الله سید محمد باقر شفتی
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • تساوی آلومینیوم و فولاد در اراک؛ شاگردان ویسی همچنان در لبه پرتگاه
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی