Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا رسولی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، شهروندان از ذبح دام جلوگیری کنند و در عید قربان تنها در کشتارگاه‌های استان دام ها ذبح شود.

وی ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن عید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان همدان به صورت ویژه اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان همدان با هماهنگی سایر ادارات و ارگان‌های ذیربط و با تشکیل ۱۰ گروه ثابت و ۱۴ گروه سیار و با ترکیب ۹ دامپزشک، ۲۹ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۱ ناظر شرعی، کار نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام های قربانی شهروندان همدانی را در کشتارگاه های استان انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: شهروندان باید دام خود را از میادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه و در کشتارگاه های استان قربانی کنند.

مدیرکل دامپزشکی همدان اضافه کرد: در همین راستا تلاش داریم با تشکیل گروه های سیار در سطح شهرستان ها، فرایند ذبح دام شهروندان را به کشتارگاه های استان هدایت کنیم.

رسولی اضافه کرد: تمامی کشتارگاه های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم بمنظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی واحدهای بسته بندی، فرآورده های گوشتی استان برای عرضه بصورت گوشت قرمز بسته بندی شده بشقابی با برچسب ویژه عید قریان انجام می شود.

رسولی افزود: توصیه می شود قبل از مصرف اینگونه محصولات، لاشه دام ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: هر ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات به مراکز زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و برخی از اماکن مذهبی دارند و تاکید می‌شود، متولیان و متصدیان این مراکز تمامی دام های اهدایی و تهیه شده توسط این مراکز را در کشتارگاه های استان ذبح کنند.

برچسب‌ها عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور همدان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور همدان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمیته امداد امام خمینی ره عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور همدان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمیته امداد امام خمینی ره کشتارگاه های استان عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی عصر یکشنبه در جریان سفر به شهرستان فسا با بیان اینکه با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دیگر دستگاه‌ها مشکل این واحد تولیدی حل شده است گفت: واحد کشتارگاه صنعتی جهان‌زرین فسا چهار سال تعطیل بود و این مساله باعث بیکاری عده زیادی شده بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و در راستای حمایت حقوقی و قضائی از واحدهای تولیدی و صنعتی پیگیری رفع تعطیلی این واحد صنعتی را در دستور کار قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس در پیگیری مشکلات ۸۰ واحد دارای مشکل ادامه دارد و با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضائی دادگستری استان فارس در هر هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان فارس و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحدهای صنعتی پیگیری و گره‌ها و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان رفع می‌شود.

وی گفت: بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله مواردی است که در بازدیدهای میدانی و هدفمند از واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس توسط ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس پیگیری می‌شود.

موسوی در پایان گفت: حل و فصل مشکلات واحد تولیدی کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا سبب می‌شود که علاوه بر اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم، زمینه فعالیت اقتصادی ۳۰۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم فراهم شود.

کد خبر 6097673

دیگر خبرها

  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • محکومیت هزار میلیاردی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک یارانه‌ای
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو