Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۸ استاندار غیر نظامی سودان دربرابر رئیس شورای حاکمیتی، نخست وزیر و رئیس دستگاه قضایی سودان سوگند یاد کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زمانی که انقلاب سودان داشت اوج می گرفت، عمرالبشیر تمام استانداران این کشور را از میان نظامیان انتخاب کرد. پس از سرنگونی نظام عمرالبشیر، نظامیان با ائتلاف آزادی و تغییر ( احزاب سیاسی ) توافق کردند که طی دوره انتقالی استانداران از میان غیرنظامیان انتخاب شوند و به تدریج قدرت به سیاسیون و غیرنظامیان واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

18 غیر نظامی که برای سمت استانداری انتخاب شده بودند در برابر ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی ،  عبدالله حمدوک نخست وزیر  و نعمات محمد رئیس دستگاه قضایی سودان سوگند قانونی یاد کردند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، دولت انتقالی خارطوم به اعتراضاتی که دربرخی استان‌ها  نسبت به انتخاب استانداران جدید صورت گرفت، توجهی نکرد. در استان نیل اعتراضات به انتخاب یک زن به عنوان استاندار خیلی زیادتر بود.

حزب الامه (بزرگترین و تاثیرگذارترین حزب سودان)  به رهبری صادق المهدی از 6 نفر ار رهبران این حزب که به عنوان استانداران جدید انتخاب شده‌اند،  خواست تا از این حزب استعفاء دهند چرا که آنان از مواضع اصولی واعلامی حزب الامه دست کشیده‌اند. با وجود این ، استانداران برخاسته از حزب الامه دیروز در کاخ ریاست جمهوری سودان سوگند قانونی یاد کردند.

حزب الامه تصویب کرده‌ است، اعضای این حزب مجاز به شرکت و قبول پست در سازمان ها و نهادهای دولتی در سطح استانداری‌ها نیستند.

تغییرات گسترده در کابینه دولت سودان

استانداران جدید پس از انجام مراسم تحلیف در یک نشست مطبوعاتی شرکت کردند و گفتند: تلاش خواهیم کرد، شعارهای انقلاب مردم را اجرایی کنیم،  شرایط امنیتی را در استان‌های محل ماموریت خود بهبود بخشیم و ثبات وامنیت را برای مردم به ارمغان آوریم.

نخست وزیر دولت انتقالی سودان چهارشنبه هفته گذشته حکم 18 استاندار غیر نظامی را صادر کرد که در بین آنان به  دو  زن به چشم می‌خورند.

 حمدوک  طی نشستی که یکشنبه گذشته با استانداران جدید داشت، از آنان خواست به وضعیت معیشتی مردم توجه کنند، در مسیر افزایش ثبات و امنیت شهروندان قدم بردارند، فرصت‌های شغلی برای جوانان فراهم کنند و نقش بیشتری به زنان در سازمان ها و نهادهای دولتی بدهند.

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان بیشتر بخوانید... ورود وزیران گروه‌های مسلح به دولت سودان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ورود وزیران گروه‌های مسلح به دولت سودان واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ منابع عراقی: پایگاه اسپایکر با پهپاد هدف قرار گرفت ۲ ورود نظامیان ترکیه به نخجوان برای شرکت در رزمایش مشترک با آذربایجان ۳ کاربران صهیونیست: حزب‌الله خواسته‌هایش را به ما دیکته می‌کند/ نتانیاهوی فاسد با آتش‌بازی به‌دنبال فریب است ۴ سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ۵ واکسیناسیون گسترده علیه کرونا در روسیه در سال ۲۰۲۱ ممکن خواهد بود ۶ وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی «اسپایکر» عراق ۷ بیانیه مهم حزب الله درباره آنچه در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گذشت ۸ همدستی بین‌المللی با توطئه «الحاق»/ وقتی اتحادیه اروپا شریک دزد و رفیق قافله می‌شود مهمترین اخبار بین الملل گزارش|رپرتاژ رسانه‌های صهیونیستی برای پیروزی موهوم علیه مقاومت پیغام ملتمسانه رژیم صهیونیستی به حزب الله؛ فرار رو به جلو و هراس حقیقی از مقاومت اندیشکده| با آشفتگی آمریکا در زمان کرونا، دنیا برای نقش ضعیف واشنگتن آماده می‌شود فلسطین|چرا حماس رشوه ۱۵ میلیارددلاری برای پشت پا زدن به مقاومت را نپذیرفت؟ مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم گزارش تسنیم|شلیک «فاتح» از پرتابگرهای متفاوت/ آیا سپاه از موشک جدید استفاده کرده است؟ پیشنهاد قرارگاه خاتم برای ساخت بیمارستان‌های سریع‌النصب/ جزئیات ساخت پالایشگاه ایرانی آناهیتا تشکیل کمیته اقدام ارزی برای رسیدگی به تخلفات صادرکنندگان در بازگشت ارز درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان استانداران جدید سودان سوگند حزب الامه بین الملل غیر نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«احمدعباسی» آقای گل جام ملت‌ها شد

 سعید احمدعباسی، راس تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ انتخاب شد.

سعید احمدعباسی که یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی است، در این مسابقات از بازیکنان تاثیرگذار ایران بود و توانست ۸ گل در این مسابقات به ثمر برساند که یکی از آنها در دیدار فینال و در جریان پیروزی ۴ بر ۱ برابر تایلند بود.

باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد.

همچنین تیم فوتبال تایلند، جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • انتخاب مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی
  • مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی انتخاب شد
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • «احمدعباسی» آقای گل جام ملت‌ها شد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی