Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در دیدار با وزیر خارجه این کشور، گفت: ایران برای تعمیق و توسعه روابط دو کشور از هیج تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان و «جیحون بایرام اف» وزیر جدید امور خارجه این کشور بر توسعه روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که به مناسبت پایان مأموریت جهانگیرزاده برگزار شد، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از توسعه روابط و همکاری‌های دوستانه و برادرانه میان دو کشور بر اساس احترام و حمایت متقابل و دوستی تاریخی ابراز رضایت کرد.

وی با اشاره به حمایت و همکاری متقابل میان دو کشور در مسائل و روابط چندجانبه و منطقه‌ای، از موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مناقشه «قره باغ» که مبتنی بر حقوق بین الملل و حمایت از تمامیت ارضی کشورها است و همچنین از موضع عادلانه ایران در خصوص درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان قدردانی کرد.

جهانگیرزاده نیز در این دیدار با تبریک انتصاب «بایرام اف» به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان پیام و سلام وزیر امور خارجه ایران را به وی ابلاغ کرد و در ادامه با اشاره به اینکه در مدت مأموریت خود از همه امکانات موجود برای توسعه روابط دو کشور استفاده کرده است، ابراز اطمینان کرد: سفیر جدید ایران هم برای تعمیق و توسعه روابط دو کشور از هیج تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی از کمک‌های جمهوری آذربایجان به ایران در دوران سخت کرونایی هم تقدیر کرد.

سفیر کشورمان در باکو در این دیدار با تاکید بر حمایت ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان با اشاره به پیام‌های معاون رئیس جمهور، وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تاکید کرد: نگرانی‌های جمهوری آذربایجان نگرانی جمهوری اسلامی ایران نیز هست.

گفتنی است، جواد جهانگیرزاده از شهریور سال ۱۳۹۵ به‌عنوان سفیر ایران در جمهوری آذربایجان مشغول به کار بود و مأموریت وی در پایان مرداد سال جاری، به پایان می رسد؛ سیدعباس موسوی سخنگوی فعلی وزارت امور خارجه قرار است تا جایگزین جهانگیرزاده در باکو باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان توسعه روابط دو امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در تماس تلفنی درخصوص روابط دوجانبه و تحولات اخیر غزه رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین روند مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف را مورد گفت وگو قرار داده و بر تداوم مسیر کنونی در توسعه روابط تاکید کردند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، آتش بس فوری، آزادی اسرا و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

کد خبر 751550

دیگر خبرها

  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد