Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز شهادت پنجمین اخترآسمان امامت و ولایت، آئین سنتی عزاداری امام محمد باقر(ع) در ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ورامین، مردم ولایتمدار ، جمعی از مسئولین و علماء شهرستان ورامین پیش از ظهر سه شنبه با اجتماع در مصلی صاحب الزمان (عج) در غم شهادت امام باقر(ع) به سرو سینه زده و به عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزاداران و محبان آن حضرت در قالب روضه و سینه زنی به عزاداری پرداخته و بر لزوم حفظ شعائر اسلامی تأکید کردند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در این مراسم در مصیب اهل بیت عصمت و طهارت و مظلومیت امام پنجم شیعیان به نوحه خوانی پرداخته و ذکر مصیبت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رحمان شیرکوند با تأکید بر زنده نگاه داشتن شعائر دینی گفت: برپایی مجالس عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در اصل حرکت کردن در مسیر زنده نگاه داشتن قیام عاشورا و ایام شهادت سید و سالار شهیدان است و این مراسم می تواند با اتصال به ایام عزاداری محرم ، زمینه ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه را فراهم کند.

استاد حوزه امام صادق(ع) اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام ارزش های اسلام ناب محمدی را مورد هجمه قرار داده اند و برگزاری مراسم عزاداری ائمه اطهار می تواند به عنوان بهترین راهکار ، این هجمه ها را خنثی کند.

لازم به ذکر است که این مراسم با پروتکل های بهداشتی (ضدعفونی _ اهدای ماسک و دستکش) برگزار شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: شهادت ولایت اسلام امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود

محمدعلی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و سیره امامان و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مناطق مختلف مازندران روز شنبه سیاه پوش می‌شود و در سراسر این استان ولایت مدار، هیأت‌ها، مبلغین، روحانیت و مداحان به همراه اقشار مختلف مردم، مراسم دسته روی و سینه زنی برگزار می‌کنند.

باقری با اشاره به درپیش بودن دهه کرامت و تشریح برنامه‌های دهه کرامت از ایام میلاد کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه تا میلاد سراسر نور و رحمت
علی بن موسی الرضا (ع) افزود: امسال در دهه کرامت هیأت‌ها در شهرستان‌های استان با برپایی برنامه‌های متنوع، از جمله موکب شادی و نشاط،
برنامه‌های خواهر و برادری، مسابقات فرهنگی وهنری، تشویق حجاب و عفاف، ایستگاه‌های قرآنی وفرهنگی و.... شور و نشاط اجتماعی و امید آفرینی را با استفاده از سنت و سیره اهل البیت (ع) در جامعه و آحاد مردم نشر خواهند داد و ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6094809

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر