Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید چلندری امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به چابهار افزود: به این منظور قراردادی با یکی از شرکت های چینی با فاینانس ۴۸۳ میلیون یورویی امضا شده است.

به گفته این مقام مسوول، از آنجایی که نهایی شدن فاینانس حدود یک سال و ۶ ماه زمان می برد، با توافق انجام شده فاز نخست از سوی منطقه آزاد چابهار اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چلندری خاطرنشان کرد: در فاز نخست برای انجام احداث باند و عوامل پروازی، حصارکشی، ساخت برخی ساختمان های جنبی و غیره حدود ٤٧٠ میلیارد تومان با یکی از شرکت های توانمند داخلی قرارداد منعقد شده است.

معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار در ادامه گفت: با توجه به مشکلاتی که در فرودگاه نظامی کنارک از نظر بعد مسافت و قرار گرفتن در خارج از محدوده منطقه آزاد وجود داشت و همچنین نشست و برخاست هواپیماهای تجاری خارجی با محدودیت هایی روبرو بود، ساخت فرودگاه بین المللی چابهار استارت خورد.

ساخت شهر فرودگاهی

چلندری خاطرنشان کرد: از ماه گذشته برای ساخت شهر فرودگاهی استارت کار زده شد، زیرا چابهار جزو چهار شهر لجستیک کشور است که باید زیرساخت‌های اساسی حمل و نقلی یعنی ریل، جاده، دریا و فرودگاه را با هم دراختیار داشته باشد، در این راستا با ساخت فرودگاه می‌تواند یک حمل و نقل ترکیبی مناسب را سر و شکل بدهد.

این مقام مسوول ادامه داد: به این ترتیب در نزدیکترین مکان به بندر چابهار، خطوط ریلی و مراکز تجاری، زمینی به مساحت دو هزار و ۸۱۵ هکتار که منطقه‌ خوبی داشته و از نظر موانع پروازی بی خطر بود برای فرودگاه در نظر گرفته شد که در مرحله نخست حدود ۶۰۰ هکتار آن مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: محدودیتی برای نشستن هواپیماهای پهن پیکر تا رده هواپیماهای ۷۴۷ در فرودگاه وجود نخواهد داشت.

چلندری ادامه داد: در فاز نخست ترمینالی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع با ظرفیت اسمی یک میلیون نفر مسافر در سال که قابل افزایش به سه میلیون نفر مسافر است، در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در یک ماه گذشته که عملیات تجهیز کارگاه وساخت باند فرودگاه آغاز شده تا به امروز، دو هزار متر دکوپاژ باند انجام شده و یک هزار و ۳۰۰ متر زیر سازی لایه نخست با تراکم ۹۸ درصد به اتمام رسیده و طی دو هفته آینده یک لایه زیرسازی کامل در طول چهار هزار متر باند به اتمام می رسد و امیدواریم بتوانیم در هشت ماه آینده آن را به اتمام برسانیم که یک باند بتنی خواهد بود.

به گفته این مقام مسوول، همزمان با ساخت باند با پیمانکار دیگری برای ساخت ترمینال ۱۵ هزار متر مربعی صحبت شده که به زودی قرارداد آن نهایی خواهد شد، همچنین پیمانکار دیگری موضوع دیوارکشی فرودگاه را آغاز خواهد کرد که تاکنون در دو هزار و ۴۰۰ متر آن مصالح ریزی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای تجهیزات کمک ناوبری، ارتباطی، کمک بازرسی، سیستم های روشنایی باند و غیره نیز با پیمانکار دیگری در شرف انعقاد قرارداد هستیم تا طی هفت الی هشت ماه آینده کل تجهیزات با اولویت ۸۰ درصد تجهیزات ساخت داخل اجرایی شود.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار منطقه آزاد فاز نخست هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه را در این خبر پیگیری کنید.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار