Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بازرگانی یک شرکت دانش بنیان گفت: بذور هیبرید کشاورزی با ویژگی مقاومت در برابر بیماری‌ها، آفات و شرایط محیطی داخلی در کشور تولید می شود و انحصار کشورهای اروپایی و آمریکا شکسته شد. - اخبار اقتصادی -

علیرضا ابراهیمی مدیر بازرگانی شرکت دانش بنیان اکتور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره تولید بذور هیبرید کشاورزی در داخل کشور  اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران سالانه مبالغ زیادی برای واردات بذور هیبرید کشاورزی به ویژه در بخش سبزی و صیفی هزینه می کنند، پروژه ای ملی برای تولید این محصولات در ایران در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالانه حدود 2 میلیارد بذر در بخش تولیدات محصولات گلخانه ای مصرف می شود که بخش عمده آن از محل واردات تامین و حدود 400 میلیون یورو از منابع کشور صرف واردات(قانونی و غیر قانونی) این محصولات می شود.

مدیر بازرگانی شرکت دانش بنیان اکتور ادامه داد: کشور های تولید کننده بذور هیبرید در دنیا محدود هستند که آمریکا بزرگترین تولید کننده این محصول است و به دیگر کشور ها این اجازه داده نمی شود که آنها نیز اقدام به تولید بذور هیبرید کنند و دانش آن را به دیگر کشور انتقال نمی دهند.

صادرات کالاهای کشاورزی 30 درصد رشد کرد

 

وی تصریح کرد: بعد از آمریکا برخی از کشور های اروپایی نیز تولید کننده بذور هیبرید کشاورزی هستند و از این تجارت انحصاری سود سرشاری به دست می آورند.

ابراهیمی با بیان اینکه در ابتدا واردات و  تولید پایه های مادربه طور هم زمان انجام می شود   گفت: به همین منظور بخش از تکنولوژی لازم را از دیگر کشورها وارد کردهایم همچنین در داخل کشور نیز تحقیقات علمی به طور همزمان با همراهی وزارت جهاد کشاورزی و نهاده های دانشگاهی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: 95 درصد بذور هیبرید کشور در وارداتی است و در صورتی که به دلیل تنش های سیاسی واردات این محصولات متوقف شود کشاورزی ما لطمه می بیند.

وی گفت: تحقق این امر و تولید بذور هیبرید نیازی اساسی برای کشور به حساب می آید و ما به دنبال شکستن این انحصار با دانشمندان و نیروهای داخلی کشورمان هستیم که در این زمینه تیم علمی تشکیل شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: محصول داخلی به بیماری های و آفات که در کشور با آنها مواجه هستیم صورت می گیرد و در واقع ژنومی است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول بذور  فلفل دلمه ای و خیار در دستور کار است افزود: شرکت های خارجی در صورتی که تصمیم به فروش پایه های بذور مادری داشته باشند  برای واردات هر نوع از آنها حداقل 500 هزار یورو مطالبه میکنند.

بنابراین گزارش چندی پیش در جلسه از تولید این بذر و تولید شکری با شیرینی چند برابری با حضور معاون علمی فناوری رئیس جمهور  رونایی به عمل آمد.

بنابراین گزراش بذور هبرید یا گواهش و اصلاح شده دارای صفات وعملکرد بهتری برای تولید کنندگان هستند و با قیمت های بالاتری در دنیا خرید و فروش میشود.

انتهای پیام/ 

R1342/P/S7,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط واحد‌های تولیدی واردات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بیشتر بخوانید... گزارش| چرا پسته‌کاری ‌جایگزین ‌هندوانه زنجان نمی‌شود؟ / وقتی جهاد کشاورزی هیچ قدمی ‌برنمی‌دارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش| چرا پسته‌کاری ‌جایگزین ‌هندوانه زنجان نمی‌شود؟ / وقتی جهاد کشاورزی هیچ قدمی ‌برنمی‌دارد واژه های کاربردی مرتبط واحد‌های تولیدی واردات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۷|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه کاهشی شد ۲ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۷| هشدار وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۷ استان ۳ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۵/۰۷|قیمت ارز در صرافی‌ها ثابت ماند/ دلار ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان ۴ بی‌نیازی به فروش سهام عدالت در پی صدور کارت اعتباری برای مشمولان ۵ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۰۷|ادامه روندی صعودی طلا با افت ارزش دلار ۶ «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ ۷ بخشنامه جدید بانک مرکزی/ سقف پرداخت وجه نقد در بانک‌ها کم شد ۸ ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست مهمترین اخبار اقتصادی بلاتکلیفی جلسات ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه/ سکان حمایت از تولید در دولت رها شد؟ آل اسحاق: بخش اعظم "ارز گم شده صادراتی" دست دولتی هاست وقتی خودروهای رنو پلاک نمی‌شوند ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم گزارش تسنیم|شلیک «فاتح» از پرتابگرهای متفاوت/ آیا سپاه از موشک جدید استفاده کرده است؟ پیغام ملتمسانه رژیم صهیونیستی به حزب الله؛ فرار رو به جلو و هراس حقیقی از مقاومت پیشنهاد قرارگاه خاتم برای ساخت بیمارستان‌های سریع‌النصب/ جزئیات ساخت پالایشگاه ایرانی آناهیتا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد های تولیدی واردات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی واحد های تولیدی واردات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بذور هیبرید کشاورزی تولید بذور هیبرید جهاد کشاورزی قیمت ارز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری

میثم کهربائی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: صنعت داروهای گیاهی در کشور با چالش‌های زیادی مواجه است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروهای گیاهی در کشور نیازمند کمک و حمایت سازمان غذا و دارو است تا بتواند به صنعت ارزآور تبدیل شود، افزود: این صنعت در شرایط کنونی با معضلات و مشکلاتی مواجه است.

کهربائی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نرخ ارز در کشور که صنعت داروهای گیاهی را متأثر ساخته است، ادامه داد: حالت انقباضی سازمان غذا و دارو، ندادن قیمت‌های درست و همچنین، ضوابط بسیار دست و پا گیر، در مسیر صنعت داروهای گیاهی؛ باعث شده این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر رشد و توسعه مواجه شود.

وی تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر باید تغییر کند، زیرا؛ صنعت داروهای گیاهی در کشور با سابقه ۲۰ ساله، همچنان نوپا است و نمی‌تواند شکوفا شود.

کهربائی از صنعت داروهای گیاهی در جهان به عنوان یک صنعت پولساز نام برد و افزود: عدم توجه مسئولان امر به این صنعت در کشور، اعم از ندادن یارانه و ارز به تولید داروهای گیاهی، باعث شده این صنعت در ایران دچار مشکل و چالش شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا و دارو، از صنعت داروهای گیاهی حمایت نمی‌کند، ولی با قیمت گذاری دستوری، مشکلاتی را پیش پای صنعت قرار می‌دهد. متأسفانه با مکانیسمی طرف هستیم که اجازه رشد و توسعه صنعت را نمی‌دهد.

کهربائی با انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی کشور، افزود: این سیاست‌ها باعث شده علاقمندی به تولید از بین برود.

عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان داروهای گیاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که مشارکت مردم در جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: اگر این اتفاق بیافتد و بخش خصوصی در تولید مشارکت داده شود، می‌توان به رشد و بالندگی صنعت دارویی کشور امیدوار بود.

وی افزود: صنعت داروسازی ایران، کم از هند و چین نیست که بازار دارویی منطقه را تسخیر کرده اند. در حالی که ما از وجود دانشمندان و متخصصین مجرب در این حوزه برخورداریم.

کهربائی گفت: ایران، مهد گیاهان دارویی است و می‌توان با دانش فنی کمک کرد از خیلی کشورها در این عرصه جلوتر باشیم. سازمان غذا و دارو به عنوان رگولاتور، در کنار صنعت داروهای گیاهی باشد و روحیه مچ گیرانه را کنار بگذارد.

وی افزود: متأسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری باعث می‌شود صنعت نتواند به رشد و توسعه برسد و دور نیست آن روزی که محصولات بی کیفیت تولید شود.

کد خبر 6089376 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • دلایل نوسان قیمت پیاز