Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- امیر سیدزاده که در «پایتخت۶» نخستین تجربه بازیگری خود را پشت سرگذاشت گرچه شاید در حوزه بازیگری نامی تازه است، اما از آن دسته از تهیه‌کنندگان سینما است که معمولاً تهیه‌کنندگی آثار کارگردانان فیلم اولی را به عهده می‌گیرد. آثاری که به گفته خودش به‌خاطر سختی‌ها و پیچیدگی‌هایی که دارند، کمتر تهیه‌کننده‌ای ریسک حضور در آن پروژه‌ها را می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «مادر قلب اتمی»، «پاسیو»، «شماره ۱۷ سهیلا»، «آمین خواهم گفت» و «زندگی جای دیگری است» از جمله فیلم‌هایی هستند که نام سیدزاده به عنوان تهیه‌کننده در آن‌ها ثبت شده است سیدزاده سال گذشته نیز با فیلم «تعارض» (ریست) به کارگردانی محمدرضا لطفی، کارگردان جوان سینمای ایران در بخش نگاه نوی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. سیدزاده در گفتگو با فرارو درباره حضور اینفلوئنسر‌ها در حوزه بازیگری گفت: نفس این‌که کسی کارگردان باشد ایرادی ندارد، اما باید شرایط کارگردانی را داشته باشد و از مسیر قانونی وارد عرصه شود. این مسیر یک فرایند تعریف‌شده‌ای را دارد که این فرآیند تعریف شده هم باید در ضوابط وزارت ارشاد باشد هم در کانون کارگردانان و هم آن عضوی که این فرد را به‌عنوان کارگردان کارگردان می‌پذیرد.
وی افزود: قبلاً روال صدور مجوز ساخت این طوری بود که اگر می‌خواستند کارگردان را تجدید صلاحیت بکنند بر اساس معیار‌هایی مشخص نمره‌هایی به او می‌دادند می‌گفتند فیلم کوتاه چه ساخته است، دستیار کارگردانی کرده است یا خیر، تجربه پشت دوربین دارد، تجربه جلوی دوربین چه دارد، فرد امتیازاتی را می‌آورد که اگر به اتفاق آرای اعضای شورای پروانه ساخت یا هر نهاد دیگری که مسئولش بود به حد نصاب می‌رسید مجوز کارگردانی می‌گرفت و یک روال طبیعی بود. بعد از مدتی این آمد زیر نظر کانون کارگردانان که کارگردان اولی را فقط کانون کارگردانان تأیید صلاحیت می‌کرد و اعلام نظر می‌کرد. به نظر من دوران خوبی بود بعد آمدند این امتیاز را از کانون کارگردانان گرفتند دادند دست ارشاد و دوباره همان روال قبلی شد تا الان هم ادامه داشت. البته دو سالی هست ورودی به حیطه کارگردانی بچه‌بازی شده است.   او ادامه داد: ظاهراً دیگر هیچ قانونی جز قانون سرمایه بر این بخش حاکم نیست. هر کس پول دارد می‌رود حرکت فرهنگی می‌کند حتی در قالب کلیپ‌های سطحی رقص. بعد می‌گویند به این افراد هم مجوز کارگردانی بدهیم. در توجیه قضیه هم می‌گویند که ما بررسی کردیم. دو سه فیلم کوتاه ساخته بود و سابقه داشت و خودشان می‌دانند همه توجیهات‌شان بیهوده است. اصل قضیه چیز دیگری است و این‌ها نمی‌خواهند بپذیرند که یک کار خلاف قانون کرده‌اند و این کار خلاف قانون، خودش را نشان داده است چرا که اهالی هنر نسبت به این قضیه عکس‌العمل نشان دادند.
سیدزاده اظهار کرد: من خودم شخصاً تحت هیچ شرایطی با توجه به بررسی‌هایی که کردم با مجوز دادن به این آقا موافق نیستم و نخواهم بود. به چند دلیل، چون فرآیند قانونی را طی نکرده است. دلیل دوم این است که آقایان می‌گویند ما نمی‌توانیم بگوییم این آقا صلاحیت دارد یا نه، اتفاقاً اشتباه شما همین است. شما هستید که باید بگویید این صلاحیت دارد یا نه، یکی از صلاحیت‌ها سابقه و فعالیت کاری و رزومه اخلاقی طرف است. مگر می‌شود کسی بیاید در فضای اینستاگرام مطابق با عرف و فرهنگ جامعه ما کار نکند اصلا مسائل دینی را کنار بگذارید مطابق با عرف و فرهنگ جامعه ما نباشد و بعد بگوییم به ما ربطی ندارد این مسائل مگر می‌شود. کسی هنجارشکنی کند بعد ما بگوییم به ما ربطی ندارد. مگر می‌شود کسی کلیپ رقص دختر و پسر در اینستاگرامش بگذارد ما بگوییم به ما ربطی ندارد این چه مزخرفاتی است که آقایان مسئول فرهنگی تحویل می‌دهند حتماً ربط دارد حالا که شما می‌گویید به ما ربط ندارد به اهالی هنر ربط دارد. حالا ببینید عکس‌العمل‌ها را؛ ربط دارد که سرتان آوار شده است.
وی افزود: درست است که وضعیت فرهنگی ما مبتذل و بی‌قانون شده است، اما دیگر نباید آنقدر بی‌دروپیکر باشد که هر کاری شما کردید اهالی هنر هم ساکت بنشینند و هیچ عکس‌العملی نشان ندهند. این نمی‌شود. من خودم با این قضیه مخالفم و امیدوارم که این پروانه کارگردانی نقض شود و به جد می‌گویم این پروانه کارگردانی لغو خواهد شد.
این تهیه کننده سینما اضافه کرد: آن‌هایی که از این کار حمایت می‌کنند ببینید چند درصد هستند. آیا به یک درصد می‌رسند؟ نمی‌رسند. عمده این است که نفس قضیه خطا و اشتباه بوده به دلایلی که برشمردم آن‌هایی هم که از این قضیه طرف‌داری می‌کنند و می‌گویند عرصه باید باز باشد و جا برای کسی تنگ نمی‌شود این‌ها همه درست و قبول، اما اولاً ببینید این موافقان چند نفر هستند؟ و معیارهایشان چیست؟ معیار‌هایی است که کاملاً غیرقانونی است، کاملاً براساس هنجارشکنی و مسائل غیراخلاقی است. چه کسانی حامی این قضیه هستند؟ بروید مانیفست کسانی که حامی این پروانه کارگردانی هستند را بررسی کنید ببینید گذشته‌شان چه بوده چه پشتوانه هنری دارند. ببینید کجای این هنر مملکت ایستادند؛ بنابراین آقایان فرهنگی باید این اشتباه را بپذیرند و این پروانه باید لغو بشود و اگر لغو نشود تبعاتش حالا حالا‌ها دامن‌گیر این آقایان خواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازیگر سریال پایتخت امیر سید زاده مجوز کارگردانی کانون کارگردانان ما ربط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس

علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که از چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود، به کما رفت.

این بازیگر، فعالیت بازیگری‌اش را از سال ۱۳۵۱ با بازی در فیلم سرگروهبان ساخته سعید مطلبی آغاز کرد.

او در بسیاری از فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کرد. فیلم هایی، چون برخورد، روزی که خواستگار آمد، معصوم و ... از فعالیت‌های او پس از انقلاب است.

طوفان‌پناه از دوستان نزدیک مرحوم رضا صفایی کارگردان قدیمی و مرحوم منوچهر وثوق هنرپیشه سینمای پیش از انقلاب است. او در کنار بازیگری به عنوان مدیر تولید فیلم هم فعالیت داشت.

علی‌اکبر طوفان‌پناه پیش از انقلاب در بیش از ۱۶ فیلم سینمایی بازی کرد. آخرین فیلمی که در آن ایفای نقش کرد، عروسی مامان در سال ۱۳۸۵ بود.

این بازیگر در تعدادی از سریال‌های تلویزیونی، چون باغ گیلاس، عیاران و.. هم نقش‌آفرینی کرد.

همکاران این هنرمند با تایید این خبر از مردم خواستند برای بهبودی این هنرپیشه دعا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

tags # بازیگر سینما سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی/ عکس
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب
  • عمو پورنگ بازیگر شد
  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند
  • غایب بزرگ پایتخت ۷
  • (عکس) استایل جالب بازیگر زن سریال «گاندو» در ترکیه
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • فیلم| جزئیات جدید از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ»
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!