Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@20:22:25 GMT

ایرانسل فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G را رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۳۷۴۲

ایرانسل فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G را رونمایی کرد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بیژن عباسی، در مراسم رونمایی از نسل پنجم اینترنت همراه گفت: امروز دومین سایت نسل پنجم اینترنت همراه را در ساختمان ایرانسل رونمایی می‌کنیم.این در حالی است که هفته گذشته اولین سایت نسل پنجم با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و مجموعه ایرانسل رونمایی و افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی در خصوص تاریخچه نسل پنجم ارتباطات افزود: شهریور ۹۶اولین پایلوت تست در کشور با حضور وزیر ارتباطات در ساختمان مرکزی ایرانسل راه‌اندازی و تست اولیه انجام شد.

وی در ادامه افزود: این کار مقدمه‌ای بود برای این که ایرانسل حرکت خود را به سمت توسعه نسل جدید فناوری آغاز کند. در این مدت برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام شد و چیزی که امروز می‌بینید نتیجه همین برنامه‌ریزی‌ها است.

مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد: ۳ ویژگی اصلی در تعریف فناوری نسل ۵ ذکر شده است. پهنای باند زیاد،‌ قابلیت ارتباط انبوه و پایداری بالا و تاخیر اندک جزو این سه مورد پر اهمیت در حوزه 5G است. با دستیابی به این سه قابلیت عملا طیف وسیعی از کاربردها را برای تمامی مشترکان ایجاد می‌کند و همچنین  بستری ایده آل  برای پیاده سازی راهکارهای اینترنت اشیا (IOT) در توسعه شهر هوشمند را فراهم می‌کند.

عباسی آرند تصریح کرد: خیلی از دوستان سوال می‌پرسند که نسل پنجم به چه کار می‌آید؟! باید پاسخ دهم که در روزهایی که ۴G را معرفی کردیم هم این سوال مطرح بود، اما امروز ما می‌بینیم که کوچک‌ترین و دورافتاده‌ترین روستای کشور هم به ۳G قانع نیست.

وی به ساخت مودم‌های نسل پنجم اشاره کرد و گفت: یکی از زیرساخت‌های نسل پنجم (۵G) مودم‌هایی است که باید آن را تحت پوشش قرار دهند، برای همین تا امروز بخشی از بومی‌سازی این قابلیت را به دست گرفتیم و در تلاش هستیم که آن را به تولید انبوه برسانیم.

مدیرعامل ایرانسل در پایان گفت: قطعاً هر فناوری که به کشور می‌آید نیاز به پیوست‌های فرهنگی و امنیتی دارد و نهادهای مسئول باید این پیوست‌ها را فراهم کنند.

کد خبر 4985474

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرانسل اینترنت پرسرعت فناوری 5G ویروس کرونا تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واکسن کرونا فناوری نانو فناوری فضایی حاکمیت سایبری گوگل ماهواره اینترنت امنیت سایبری هوش مصنوعی امنیت اطلاعات نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای حسین آباد و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: حسین آباد، روستایی از توابع شهرستان جم با ۵۲ خانوار و جمعیت ۱۷۶ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستاهای اقماری آن به نام دره چاه با ۳۲ خانوار و جمعیت ۱۱۷ نفر، چم چشمه با ۸۴ خانوار و ۳۳۱ نفر، نیلاب ۳۸ خانوار و ۱۴۳ نفر، بندانو ۶۹ خانوار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای چاه پهن، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر، هدف این اداره کل را مرتفع نمودن مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و بروز رسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد.

کد خبر 6094261

دیگر خبرها

  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود