Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:17:02 GMT

هزینه‌های جاری شهرداری کاشمر ۶ برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۳۸۲۳

هزینه‌های جاری شهرداری کاشمر ۶ برابر افزایش یافت

ایسنا/خراسان رضوی شهردار کاشمر گفت: در حال حاضر شهرداری کاشمر به صورت ماهانه ۳ ‌میلیارد تومان هزینه جاری داریم ولی در مقایسه با سال‌های اخیر، هزینه جاری شهرداری ۵ تا ۶ برابر افزایش داشته است.

جعفر سلیمانی امروز، هفتم مرداد ماه، در بازدید از وضعیت پروژه‌های در دست اقدام شهرداری کاشمر افزود: در شرایط کنونی که کشور با ویروس کرونا مواجه شده، در زمینه تامین اعتبارات جاری با مشکلاتی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه بودجه امسال شهرداری کاشمر با تصویب شورا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و به ۷۰ میلیارد تومان رسید اما شاهد افزایش در هزینه‌های جاری هستیم؛ به ‌طوری‌که پارسال هزینه‌های جاری ماهانه شهرداری کاشمر ۲ میلیارد تومان بود اما این رقم امسال به ۳ میلیارد تومان در ماه رسیده است.

وی عنوان کرد: در سه‌ماه ابتدای امسال و اسفند ماه سال گذشته، شاهد کاهش درآمد شهرداری بوده‌ایم. با وجود شیوع کرونا و تحمیل شرایط خاص به سیستم شهرداری، برخی روزها حتی یک تراکنش مالی در سیستم نداشتیم که این امر طی سال‌های متمادی فعالیت شهرداری کاشمر، بی‌سابقه است.

آغاز پروژه مسیر شمال شهر به کوهسرخ پس از ۲ سال تعطیلی

شهردار کاشمر با بیان این‌که پس از ۲ سال تعطیلی پروژه مسیر شمال شهر به کوهسرخ، ادامه کار با هماهنگی هیات‌رئیسه جدید آغاز شد، گفت: این پروژه جزو تکالیف شهرداری در سال جاری است که حدود ۸۰ درصد آیلند وسط پروژه آن کامل شده و فقط قبل و بعد از پل باید تعریض شود. تعریض پل نیز نیاز به ۸ ستون با دهانه ۶ متری دارد که در حوزه فعالیت‌های اداره راه و شهرسازی می‌گنجد.

سلیمانی گفت: ارزش مالی فعلی این پروژه بیش از ۷ میلیارد تومان است. شهرداری سه سال قبل حدود ۸۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه کرد. اگر این پروژه ۲ سال قبل متوقف نمی‌شد، با هزینه کمتری به اتمام می‌رسید.

شهردار کاشمر ادامه داد: اجرای فاز سه و چهار بلوار سیدمرتضی جزو دیگر پروژه‌های محوری امسال است که به اتمام می‌رسد. اولویت اول بلوار سیدمرتضی را روشنایی آن قرار داده‌ایم که قسمتی از آن نصب‌شده و قبل از موج گرانی اخیر، پایه چراغ‌های مورد نیاز آن هم خریداری شد. پروژه روشنایی این بلوار تا مجموعه سیدمرتضی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار کاشمر بیان کرد: اعتبارات صرف شده در این بلوار از اعتبارات تبصره‌ای و گردشگری دولت بوده است. تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون تومان این اعتبارات جذب و در قالب اوراق به پیمانکار پرداخت شد.

سلیمانی همچنین اظهار کرد: فضای سبز و آبیاری تحت‌فشار پارک بانوان با تخصیص اعتبارات تبصره‌ای، به اتمام رسیده و آخرین ساختمان آن‌که یک گالری است، با ۲۰۰ متر زیربنا در مرحله نازک‌کاری است و ۸ واحد تجاری ضلع غربی پارک بانوان برای درآمد پایدار در حال ساخت است. این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. حفاظت‌های ورودی و خروجی پارک بانوان عملا اجرایی شده و نگهبانی و نگهداری این مجموعه به ‌صورت کامل به بانوان تحویل می‌شود.

۴۰  معبر سطح شهر در نوبت آسفالت و کف‌سازی

شهردار کاشمر بیان کرد: علی‌رغم اینکه جهت آسفالت معابر شهری، شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر از قیرهای یارانه‌ای محروم شد اما با همکاری شورای شهر توانستیم، ۲۰۰۰ تن قیر ارزان خریداری کنیم که ۵۰۰ تن آن به کاشمر حمل شده است.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه اخیر ۷۰۰ متر از کانال‌های هدایت آب‌های سطحی شهر به بهره‌برداری رسیده، گفت: این پروژه به طول ۱۵۰ متر ادامه یافته و معضل آب‌گرفتگی در خیابان‌های دادگستری و بهبودی با اقداماتی که از چهارراه شاهد تا چهارراه منتظری صورت می‌گیرد، برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: کندی در اجرای کانال‌ها به این دلیل است که در حمل بتن، وابسته به بخش خصوصی هستیم و مجبوریم از اتومیکسرهای بخش خصوصی استفاده کنیم که آن‌ها در اولویت دوم و سوم، پس از تعطیلی کار خودشان برای ما کار انجام می‌دهند.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های شاخص سه ماه اخیر شهرداری، مدرسه امام علی(ع) است که با ۳۰۰ میلیون تومان تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش استان توانستیم دیواری با ارتفاع ۲.۵ متر در طول ۱۰۰ متر اجرا کنیم که به‌زودی شبکه برق این مسیر جابه‌جا می‌شود و عملا بازگشایی خوبی در خیابان امام ۷ خواهیم داشت.

شهردار کاشمر با بیان این‏که به زودی پروژه آسفالت معابر در سطح شهر شروع می‌شود، گفت: ۴۰ معبر سطح شهر در نوبت آسفالت و کف‌سازی هستند که ۱۵ معبر مشارکتی است و شهرک نیمه‌صنعتی نیز امسال در مدار تولید آسفالت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ۲ میلیون متر مربع آسفالت در برنامه داشته‌ایم که امسال برای ۵۰۰ هزار مترمربع قیر خریده‌ایم و ۷۵ درصد شهر روکش آسفالت می‌شود و خیابان قائم(عج) و بلوار شهید بهشتی در اولویت اول آسفالت قرار دارد.

ثروتمندترین شهرداری را به میراث می‌گذاریم

سلیمانی با بیان این‏که ثروتمندترین شهرداری را به میراث می‌گذاریم، تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ قطعه زمین و ۴۰ هزار متر اراضی داخل بافت شهری تملک شده که بیشتر به ‌عنوان پارک‌محله است و ارزش بالایی دارد. نگاه ما نگاه محله‌محوری بوده و در مناطق مختلف در حد امکان، املاکی تملک کرده‌ایم و برای توسعه پایدار و ایجاد تنفس برای محلات شهری اقدام کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای تدارک امکانات در شمال و جنوب شهر ۱۰ باب سالن ورزشی پیش‌بینی‌شده که ۵ سالن ورزشی در این دوره از شورای شهر به اتمام می‌رسد.

شهردار کاشمر اظهار کرد: موفق شدیم در سال گذشته سه میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای شهرداری کاشمر جذب کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاشمر شهرداري شهرداری کاشمر میلیارد تومان شهردار کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی

امیرحمزه خزایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه طرح آبرسانی به روستا‌ها دارای تنش آبی را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، گفت: در تلاش هستیم طی یکی‌دو ماه آینده پروژه‌ها مذکور احداث شود.

احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی بوده که خزایی به آن اشاره کرد.

وی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن سخن گفت و افزود: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

خزایی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

وی در اشاره به خدمات غیرعمرانی به توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم تحریر؛ توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف؛ کمک به آزادسازی یک‌هزار و ۷۰۰ زندانی مالی؛ ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار؛ توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی اشاره کرد.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فرغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند