Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم از برگزاری اولین جلسه کارگروه قرآن و نشر و تبلیغ در سال ۹۹ خبر داد و گفت: در این جلسه تصمیماتی در مورد دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال نهج‌البلاغه اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدمهدی عزیززاده، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم از برگزاری اولین جلسه کارگروه قرآن و نشر و تبلیغ در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این جلسه صبح امروز ششم مردادماه در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه برخی اعضای کارگروه از استان‌های مختلف کشور هستند، برگزاری جلسات آن در شرایط کرونایی مقداری سخت بود و سرانجام با تأخیر تشکیل شد. با توجه به اینکه دستورکارها در مورد نهج‌البلاغه بود، مهمانانی از بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه نیز در این جلسه حضور داشتند.

عزیززاده با اشاره به اینکه یکی از دستورات مهم این جلسه تصمیم‌گیری در خصوص اجرای دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال نهج‌البلاغه بود، تصریح کرد: برای اجرای این طرح، ابتدا باید شورای علمی تشکیل شود. بعد از تشکیل این شورا، جزئیات فراخوان منتشر می‌شود و در ادامه آثار حائز شرایط دریافت خواهد شد. اختتامیه آن نیز پایان سال برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال نهج‌البلاغه در سال ۹۹ برگزار می‌شود، بیان کرد: در دوره اول این جایزه جهانی، آثاری را که مربوط به بازه زمانی گسترده‌تری بود، مورد ارزیابی قرار دادیم، اما در دومین دوره تنها آثاری را که طی دو سال گذشته در حوزه نهج‌البلاغه منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و لذا دایره بررسی محدود به دوره دو سال گذشته است.

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم اظهار کرد: در بخش دیگری از این جلسه، در مورد طرح ویژه‌ دیگری با عنوان طرح «ترویج مضامین اجتماعی نهج‌البلاغه» نیز بحث و تبادل نظر شد. بحث‌های خوبی در خصوص این اقدامات شکل گرفت. این دو طرح به صورت دو طرح یکپارچه و پیوسته به هم برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند و کارگروه از این جهت نتایج خوبی داشت.

عزیززاده به وصول طرحی از سوی مجموعه خاتم‌الاوصیا به کمیسیون تبلیغ و ترویج اشاره کرد و گفت: این طرح که در خصوص فضاسازی قرآنی در کشور بود نیز مورد بررسی قرار گرفت و گفت‌وگوهای اولیه‌ای در مورد آن انجام شد که در نهایت نیز بررسی‌های بیشتر در این زمینه به جلسات بعد موکول شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا طرح‌های مورد بررسی در این جلسه، برای اجرا باید به تصویب کمیسیون برسد؟، گفت: این طرح‌ها سابقه اجرایی دارند و تنها جزئیات اجرا، روش‌های اجرا، ملاحظات اجرایی و مسائلی از این دست در کارگروه بررسی شد و در اولین فرصت خبر عقد تفاهم‌نامه اجرایی این طرح‌ها نیز منتشر خواهد شد.

عزیززاده در پایان در مورد برگزاری جلسات دیگر کارگروه‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه در همه کارگروه‌های کمیسیون اعضایی از استان‌های سراسر کشور حضور دارند و برخی استان‌ها نیز در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند، سفر کردن در چنین شرایطی پیشنهاد نشده است و لذا امکان برگزاری جلسات فراهم نیست. با این وجود سعی خواهیم کرد حداکثر طی دو هفته آینده کارگروه بین‌الملل و رسانه نیز تشکیل جلسه دهد.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتاب سال نهج البلاغه نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  جلسه بررسی و جمع بندی طرح‌های پیشنهادی دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) و به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونان سایر دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان قم مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه‌ها و محور‌های مواصلاتی و رفع نقاط حادثه‌خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح‌های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان‌زدایی و توسعه روش‌های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح‌های فرهنگی و هنری استان، تکمیل و تجهیز مجتمع‌های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده‌های شهدا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم قرار است روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه - برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • رئیس جمهور پنج شنبه وجمعه به قم می‌رود
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • رئیسی به قم می‌رود