Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس صالحی گفت: شهید براهویی مطلق و شهدای نظیر او شهید وحدت و امنیت به شمار می‌روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در ارتباط زنده تصویری با خانواده شهید کریم براهویی مطلق از شهدای سیستان و بلوچستان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، گفت: شهید براهویی مطلق و شهدای نظیر او شهید وحدت و امنیت به شمار می‌روند، چراکه نشان دادند برای حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب در کنار اهل تشییع گام به گام جلو آمدند و برای امنیت کشور تمام تلاش خود را به کار گرفتند و در این مسیر جان خود را فدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بی‌تردید در انقلاب اسلامی مجموعه‌های مختلفی دخیل بودند، اما شهدا قشری جدا از همه گروه‌ها هستند که امروز از آنها خاطراتی زیبایی به جا مانده است، اقوام و مذاهب مختلفی در این غرور آفرینی سهیم بودند و آمار ۱۱هزار شهید اهل تسنن بیانگر همین موضوع است.

این مقام مسئول با بیان این که همانطور که در این چهل سال شهدای اهل تشییع را داریم شهدای اهل تسنن نیز پا به پای حاکمیت و کشور در میدان مبارزه به پیش آمدند، افزود: شهید براهویی مطلق شهید امنیت کشور محسوب می شود، کسی که به عنوان شهید امنیت در کشور جان خود را از دست داده است بسیار جایگاه والایی دارد.

وی با اشاره به این که در کلام رسول خدا(ص) جایگاه امنیت جایگاه خاصی است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «دو نعمت است که هیچگاه شکرگذاری آن تمام شدنی نیست، این دو نعمت امنیت و سلامت است».

صالحی خاطرنشان کرد: اگر در اقصی نقاط این سرزمین احساس امنیت می‌کنیم، مدیون زحمات این مدافعان امنیت هستیم.
 
امنیت سیستان و بلوچستان مدیون شهدا

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان این که طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» کار بسیار ارزشمندی بود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور راه‌اندازی کرده است، گفت:  شهید کریم براهویی مطلق در سال ۱۳۷۷ جز شهدای ترور سیستان و بلوچستان بود، این شهید چهار فرزند دارد که راه پدر را پیش گرفته‌ اند.

وی با بیان این که امنیت امروز سیستان و بلوچستان را مدیون این افراد هستیم، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم قدردانی هر چند ناقابل را از خانواده شهدا داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، این برنامه در راستای اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» برگزار و در انتهای این مراسم از خانواده شهید براهویی مطلق تقدیر شد. 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

دادستان کل کشور با اشاره به اجرای موفق طرح نور گفت: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد امروز - چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری یزد با اشاره به شعار انقلاب اسلامی مبنی بر «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» اظهار کرد: استقلال ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد که مهم‌ترین بعد آن بعد سیاسی و استقلال سیاسی است.

وی با بیان اینکه اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین نظام در دنیا است، افزود: می‌بینیم که در تصمیمات، وضع قوانین و انتصابات کشور هیچ قدرت خارجی دخالت ندارد، استقلالی که اکنون وجود دارد تا انقلاب اسلامی در کشور وجود نداشت.

دادستان کل کشور گفت: نیروهای نظامی کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در زمینه دفاعی و نظامی به استقلال رسیده‌اند و این دستاورد بزرگ را در گوشمالی رژیم غاصب صهیونیستی به چشم دیدیم.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد خاطرنشان کرد: در بحث جمهوریت نظام همواره حضور مردم را در انتخابات تحت هر شرایطی دیدیم، چه در دوران جنگ و زیر بمباران موشک و چه سال گذشته زیر بمباران تبلیغات سو علیه ایران به خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نور در جامعه بسیار مؤثر بوده است، بیان کرد: با نهاد فراجا و برخی نهادهای دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به‌صورت جامع و با برنامه‌ریزی تداوم یابد.

دادستان کل کشور از بانوانی که مخاطب در طرح نور بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی کرد و در خصوص اینکه هیچ گونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضائیه است، وجود ندارد تصریح کرد: اخیراً لایحه حقوق عامه تکمیل شده است و به معاون حقوقی قوه قضائیه ارسال گشته است تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد موفق شدیم تا اسلامیت این نظام را به درستی اجرا کنیم اما باید بیشتر تلاش کنیم تا قوانین به اسلام نزدیک‌تر شود و مشکلات مردم در سایه احکام اسلام حل و فصل شود.

کد خبر 747675

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند