Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در گمیشان دغدغه مردم است تامین آب آشامیدنی بهداشتی و سالم است که تلاش داریم از طریق پروژه آب‌شیرین‌کن با همکاری شرکت «مپنا» این مسئله را هر چه زودتر مرتفع کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، ابراهیم کریمی در جلسه هماهنگی امور عمرانی، اقتصادی و اشتغال استان شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته به خصوص گمیشان با اشاره به اینکه دولت در هر استان شهرستانی را به عنوان شهرستان محروم اعلام کرد تا از این طریق بتواند زمینه تسریع در رشد آن را فراهم آورد، اظهار کرد: شهرستان گمیشان در استان گلستان به عنوان شهرستان محروم شناخته شد و باید تلاش کنیم با ارتقای سرمایه‌گذاری زمینه توسعه آن را تسریع بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، ابراهیم کریمی در جلسه هماهنگی امور عمرانی، اقتصادی و اشتغال استان شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته به خصوص گمیشان تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در گمیشان دغدغه مردم است تامین آب آشامیدنی بهداشتی و سالم است که تلاش داریم از طریق پروژه آب‌شیرین‌کن با همکاری شرکت «مپنا» این مسئله را هر چه زودتر مرتفع کنیم.
وی افزود: «بندر خواجه‌نفس» و سرمایه‌گذاری در حوزه سواحل از جمله موضوعاتی است که می‌تواند موجب اشتغال در گمیشان شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد:کانال‌های ورودی به دریا و تالاب گمیشان نیازمند لایروبی است و این اقدام می‌تواند زمینه پرورش ماهی در قفس و پن را افزایش دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این تفاهم‌نامه که در راستای حمایت و محرومیت‌زدایی در شهرستان گمیشان منعقد شده می‌تواند نقش موثری در توسعه و پیشرفت شهرستان داشته باشد و در زمینه‌های مختلف موجبات رشد را فراهم آورد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان گمیشان گفت: زهکشی اراضی یکی از مهمترین اولویت‌های شهرستان گمیشان است که باید تعاملات آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی افزایش پیدا کند و با اقدامات یکپارچه موجب توسعه کشاورزی و رشد تولید ناخالص شهرستان شود.
میرمحمد غراوی تصریح کرد: باید زمینه اجرایی تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کاملاً مشخص شود.
وی افزود : ایجاد جاده کمربندی شرقی و توسعه گردشگری می‌تواند در توسعه گمیشان موثر باشد.
همچنین در این جلسه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دستگاه متبوع خود برای رفع محرومیت از گمیشان و رشد شهرستان ارائه کردند.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف سید ابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی عمرانی استانداری گلستان ابراهیمی کریمی اقتصادی تفاهم نامه بندر خواجه نفس نیازمند لایروبی زمینه پرورش ماهی در قفس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شهرستان گمیشان تعاملات جهادکشاورزی زهکشی معاون هماهنگی امور استاندار گلستان شهرستان گمیشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات

استاندار مازندران با اشاره به صدور منطقه آزاد ویژه اقتصادی در بنادر مازندران تاکید بر تبدیل این بنادر از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از بندر نوشهر در جمع خبرنگاران این بندر را در جایگاه ویژه استان با برخورداری از ظرفیت بالا عنوان و اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار شد.

وی با نگاه بر گسترش دریا بر اقتصادمحور افزود: در این راستا پیشنهاداتی ارائه شد که دولت دارد مصوبه می‌دهد؛ باتوجه به ظرفیت و وجود بنادر موجود در استان قرار شد بسته‌ای کامل داشته باشیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: براساس برنامه اقتصاد دریاپایه دانشگاه نوشیروانی بابل در این مطالعه‌ای انجام داده که باید بر سیاست‌های ۹گانه مقام معظم رهبری بروز شود تا بتوانیم از این امکان به بهترین نحو استفاده کنیم.

نوری با اشاره به تعیین تکلیف پرونده منطقه آزاد مناطق ویژه اقتصادی در استان مازندران از صدور مصوبه دولت سیزدهم عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون درحال انجام کارها برای این مجوز بوده که البته این مهم ملاحظاتی دارد و باید این مناطق را از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده که در این زمینه نیازمند طرح جامع برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی استان مازندران هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به مشکل لایروبی بنادر این استان بیان کرد: بحث لایروبی به‌دلیل پس‌رفت آب خزر مشکلی برای تمام بنادر سطح استان مازندران ایجاد کرد که لازم است در امر لایروبی بنادر سطح استان سیاست‌های کوتاه‌مدت با جدیت اعمال شده و با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم باتوجه به مطالعات و پیش‌بینی‌ها دوره برگشت دهه ۷۰ را داشته باشیم تا بتوانیم با برگشت سمت آب به سوی سواحل پسروی به سمت دریا را کمتر شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث پسروی آب خزر باید در مراکز تحقیقاتی چاره‌اندیشی کنیم تا بندر به فعالیت خود با جدیت ادامه دهد.

کد خبر 749482

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • استان یزد، غرفه برتر نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات