Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، ایرج حریرچی در استودیو خبر ۲۱ شبکه اول سیما درباره آمار فزاینده مبتلایان به کرونا افزود: حدود یک ماه زمان نیاز است تا اثر پویش من ماسک می‌زنم را بتوانیم در جامعه مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون شاهد کاهش مراسم عزا و عروسی نبوده ایم فقط آمار استفاده از ماسک بر روی ۶۰ درصد جامعه باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حریرچی تصریح کرد: در حال حاضر فقط ۵ استان کشور با جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفر در وضع قرمز نیستند بلکه در شرایط فعلی از مجموع ۸۳ میلیون نفر جمعیت کشور حدود ۷۳ میلیون نفر در وضع قرمز رنگ بسر می‌برند.

وی از پیشنهاد اعمال محدودیت‌های ترافیکی به ستاد ملی کرونا خبر داد و افزود: از آنجا که بیشتر محدودیت‌ها تأثیر مستقیم بر معیشت مردم دارد نیازمند احتیاط در اجرا می‌باشد، اما اگر آمار مرگ و میر و بستری افزایش داشته باشد دولت مجبور به اعمال تعطیلات بیشتری خواهد شد کما اینکه سطوح شغلی ۳ و ۴ در تهران مانند اماکن ورزشی، تالارها و آریشگاه‌های زنانه تعطیل می‌باشد.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: از آنجا که هنوز آمار مبتلاهای بستری افزایشی است احتمال می‌رود آمار مرگ و میر هم به مدت ۲ هفته رو به افزایش باشد.

دکتر حریرچی با بیان اینکه آمار فوتی‌های کل کشور در یک سال حدود هزار نفر می‌باشد افزود: شمار ۲۳۵ فوتی امروز کشور به علت کرونا حدوداً یک پنجم فوتی‌های عادی سالانه بوده و این آمار یک نوع هشدار و آماده باش اجتماعی است که ما باید رفتار بهداشتی اجتماعی خود را تغییر دهیم و بخصوص مراقب بچه‌ها و جوانان باشیم.

وی درباره تصمیم‌های اعمال محدودیت‌های مناسبت‌های مذهبی و عزاداری در ماه محرم نیز گفت: در جلسه‌ای که امروز با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در وزارت بهداشت برگزار شد اصل جلسه به پیشگیری از ابتلاء به کرونا بنا شده بود، زیرا طبق دستورات اسلامی حفظ جان مسلمین از اوجب واجبات است.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: اصل هر گونه تجمع مغایر با مقررات بهداشتی است به این علت برپایی مراسم و مناسبت‌های باشکوه عزاداری مانند سال‌های قبل اصلاً امکان ندارد و شدنی نیست.

حریرچی افزود: درباره بیرون رفتن دسته‌های عزاداری تصمیم بر لغو این گونه عزاداری می‌باشد همچنین عزاداری و تجمعات در فضای بسته هم ممکن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: آندسته از کسانی که اظهار نظر می‌کنند بهتر است صبر کنند و منتظر فرمایشات مقام معظم رهبری بمانند و خواهش می‌کنیم از مقام معظم رهبری و سایر مراجع داغ‌تر نباشند و شکوه این مناسبات مذهبی را با رعایت کامل شعور و شور و در شأن کامل مسلمین برگزار کنند.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: نظارت به اجرای درست و دقیق این تصمیم‌ها جدی خواهد بود، اما ناظران اصلی ما، خود افراد و حاضران در اینگونه اجتماعات هستند.

حریرچی درباره مراسم عید قربان هم گفت: از هموطنان اهل تسنن چه در جنوب و چه در شمال کشور درخواست می‌کنم از برپایی مراسم نماز جماعت باشکوه مانند سال‌های قبل و مراسم قربانی کردن‌های دسته جمعی پرهیز کنند و گرنه همان بلایی که عید فطر بر سرمان آمد دوباره تکرار خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تهران در وضعیت قرمز صدای ایران وضعیت قرمز کرونا ایرج حریرچی افزایش مرگ و میر وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد

به گزارش همشهری آنلاین، پشت چراغ قرمز و یا ترافیک‌های طولانی دیگر نگاه‌ها به سمت خودروی کناری نیست و بیشتر سرنشینان سرشان توی گوشی همراه است، اما همیشه اوضاع به همین آرامی پیش نمی‌رود و گاهی زمانی که نگاهت به جای جاده به صفحه گوشی همراهت است، یک عابر شتابان جلوی ماشین سبز می‌شود و آن وقت است که کنترل خودرو مشکل می‌شود.

آنطور که پلیس راهور گفته، بیشتر تصادفات به‌خاطر بی‌توجهی به جلوست و استفاده از هر چیزی که باعث حواس‌پرتی راننده شود ممنوع است. حالا آن چیز می‌خواهد خوردن و آشامیدن باشد یا استعمال دخانیات و استفاده از تلفن همراه. اما در این بین تلفن‌های همراه سهم بیشتری در حواس‌پرتی راننده‌ها دارند.

طبق آمار پلیس، یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده از تلفن همراه و مکالمه با آن حین رانندگی است؛ چیزی در حدود ۴۶درصد و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد. همچنین ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷درصد در بروز تصادفات نقش دارد. مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد، استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روانگردان‌ها ۱۳ درصد و مصرف موادمخدر نیز ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات مؤثرند.

تحقیقات نشان داده که خطر تصادف موقع استفاده از تلفن همراه، ۴ برابر خطر تصادف در حالت عادی است. این خطر با افزایش سن راننده بیشتر هم می‌شود و متأسفانه به میزان تجربه راننده در کنترل وسیله نقلیه هم ارتباطی ندارد. خطر تصادف در فاصله کوتاهی پس از برقراری تماس (مثلا ۵ دقیقه اول) به‌مراتب بیشتر است، این در حالی است که پس از گذشت ۱۵ دقیقه از پایان مکالمه به یک چهارم می‌رسد. علاوه بر این، خطر تصادف در هنگام مکالمه در بزرگراه‌ها به‌مراتب بیشتر از جاده‌های شهری و سرعت کم است.

بیشتر بخوانید: مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید خودروها ایمن می‌شوند؟ تهرانی‌ها در این ساعات رانندگی نکنند چون...

جالب است بدانید که در سایر کشورهای دنیا محدودیت‌های مختلفی در مورد استفاده از تلفن همراه حین رانندگی اعمال می‌شود. در این کشورها رانندگان حتی موقع ایستادن پشت چراغ قرمز هم حق استفاده از تلفن همراه را ندارند. با وجود اینکه در ایران هم صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی به‌کلی ممنوع است ولی به‌دلیل مشکلات موجود در نحوه اعمال قانون و نیز مزایای استفاده از تلفن همراه، کنترل دقیقی بر آن وجود ندارد.

آمارها نشان می‌دهد نیمی از رانندگان حداقل یک‌بار در وضعی قرار گرفته‌اند که کنترل وسیله نقلیه خود را از دست داده‌اند و مرتکب اشتباهاتی مثل عبور از چراغ قرمز، تغییر مسیر بدون توجه به دیگران، انحراف به سمت حاشیه جاده و سرعت بیشتر یا کمتر از حد مجاز شده‌اند که تلفن همراه به‌عنوان یکی از پدیده‌هایی که به‌ویژه در یک دهه اخیر به نحو گسترده‌ای وارد زندگی مردم شده است، سهم زیادی در این تخلفات داشته است. در ترافیک یا در فاصله چندثانیه‌ای که رانندگان پشت چراغ قرمز متوقف هستند، آنقدر سرگرم تلفن همراه خود و فضای مجازی می‌شوند که حتی کشیدن ترمز دستی را موقع توقف فراموش و با خودروی جلویی برخورد می‌کنند.

در نهایت اینکه باید با آموزش‌های لازم و فرهنگسازی‌ در زمینه خطرات استفاده از این وسیله و همچنین تدابیر سختگیرانه‌تر توسط دستگاه‌های متولی، جلوی این حرکت خطرساز را گرفت، چرا که گاهی نخستین اشتباه در رانندگی آخرین اشتباه خواهد بود.

کد خبر 848110 برچسب‌ها خبر مهم خودرو موبایل تصادف

دیگر خبرها

  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • آخرین وضعیت مصدومان استقلال پیش از دیدار با تراکتور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر