Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی از کاهش ۲۵ درصدی بودجه سال جاری آبادان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته برای این شهرستان اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریالی تخصیص داده شد که متاسفانه به طور کامل محقق نشد و امسال این اعتبارات با کاهش ۲۵ درصدی به ۳۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، امروز (سه‌شنبه 7 مرداد) «سید زین‌العابدین موسوی» در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان آبادان که در محل سالن جلسات تالار غدیر این فرمانداری برگزار شد، وضعیت اقتصادی کشور، مسائل ناشی از ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه دشمنان را عامل راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای علیه کشور ما دانست و اظهار کرد: ابرقدرت‌های دنیا با این اقدامات ظالمانه می‌خواستند ما را به زانو درآورند اما ملت شریف ایران اسلامی با حضور در همه صحنه‌ها آرزو و امید آنان را نقش بر آب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه سال گذشته بودجه 550 میلیارد ریالی شهرستان به طور کامل محقق نشد افزود: جذب این بودجه به مدیران دستگاه‌های اجرایی و تخصیص اعتبارات با استان مرتبط است و به رغم تلاش‌های بسیار تاکنون نیز به طور کامل این اعتبار جذب نشده لذا اکنون نیز این بودجه در سال جاری با 25 درصد کاهش نسبت به سال قبل روبه‌رو شده است.

 

وی ادامه داد: هر چند مدعی عدم کفایت میزان بودجه در سال گذشته و همچنین خوشبین به افزایش بودجه امسال نیز بودیم، به‌طوری‌که به برخی از دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلاتشان قول پرداخت اعتبار در سال جاری را دادیم اما این اتفاق نیفتاد.

 

موسوی به عدم توانمندی برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه به‌دلیل عدم توانمندی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی همان میزان اعتبار کم هم جذب نمی‌شود و دستگاه‌ها امکان استفاده از این اعتبارات را پیدا نمی‌کنند.

 

وی از تخصیص اعتبار بودجه 370 میلیارد ریالی شهرستان آبادان خبر داد و تصریح کرد: اگر چه این اعتبار تخصیص یافته امسال به شهرستان از محل تملک دارایی‌های استان است اما با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که در سطح استان خواهیم داشت و با همراهی و کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبارات ملی میزان بودجه سال جاری شهرستان به چهار تا پنج برابر خواهد رسید.

 

فرماندار ویژه آبادان اعتبارات تخصیص یافته را برای سه فصل بهداشت، نوسازی مدارس و طرح‌های هادی روستایی الزام دانست و اضافه کرد: برای برخی دیگر از فصول نیز اعتباراتی دیده شده و در مورد مابقی بایستی در  شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم‌گیری کنیم.

 

وی خطاب به سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در شورای برنامه‌ریزی استان و حتی در خارج از استان بحث تامین اعتبارات مورد نیاز را دنبال، پیگیری و حل و فصل کنند؛ سه درصد نفت، عوارض آلایندگی، ارزش افزوده و اعتبارات ملی برخی از منابع اعتباری هستند که از محل درآمد آنها نیز سهمی به شهرستان آبادان تعلق می‌گیرد.

 

موسوی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواستار انجام وظایفشان به نحو درست و مطلوب شد و تاکید کرد: مدیر یا مدیران ضعیف، نا توان و ناکارآمد در آبادان جایی ندارند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیران ناکارآمد مدیران ناتوان اعتبارات تملک دارایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان آبادان منطقه آزاد اروند تامین اعتبار اعتبارات استانی تخصیص اعتبار جذب اعتبار بودجه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان آبادان سال گذشته سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲