Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسنوند با بیان اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور و امید نظام هستند و در حوزه‌های مختلف افتخارآفرینی می‌کنند گفت: هرگونه تعلل در حوزه آموزشی باعث خسارت به کل کشور می‌شود و تقویت و خدمت بیشتر نیز آثار مثبتی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «فریدون حسنوند» امروز (سه‌شنبه ۷ مرداد) در نشست شورای آموزش و پرورش اندیمشک و بخش الوارگرمسیری، با اشاره به اینکه ما در آمار کلی کشور در حوزه آموزش و پرورش جایگاه مناسبی نداریم اظهار کرد: مهاجرت افراد نخبه و معلم، مسائل دفاعی و آموزشی، زیرساخت‌ها، آب و هوا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باعث شده‌اند تا استان خوزستان در جدول آموزشی کشور جایگاه و شرایط مناسبی نداشته باشد.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های آموزشی کشور آماده بحران بزرگی همچون ویروس کرونا نبودند افزود: ویروس کرونا در حوزه آموزشی در مسائلی همچون پراکندگی جغرافیایی، محرومیت‌ها در برخی مناطق، عدم دسترسی‌ها، عدم زیرساخت‌ها، نبودن معلم و ارتباط عاطفی برقرار نکردن با دانش‌آموز و عدم ارتباط ضلع خانواده و اولیا با مجموعه‌های دانش‌آموز و معلم در افت یا رشد آموزشی تاثیر دارند.

 

وی با اشاره به برخوردار نبودن تمام مردم از امکانات فنی، مخابراتی و اینترنتی اذعان داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان به معنای واقعی آینده‌سازان کشور و امید نظام هستند و برای این کشور در حوزه‌های مختلف افتخارآفرینی می‌کنند، ما اکنون با برگزاری این جلسات و پیگیری‌های لازم در حال فراهم‌کردن بستر رشد آنها هستیم که هرگونه تعلل در این حوزه باعث خسارت به کل کشور می‌شود و هرگونه تقویت و خدمت بیشتر، آثار مثبتی را برای کل کشور به همراه دارد.

 

حسنوند با بیان اینکه دانش‌آموزان زیادی به‌عنوان استعدادهای بسیار خوب در زمینه‌های مختلف می‌توانند برای کشور افتخارآفرینی کنند تصریح کرد: امروز اگر مشکلات موجود برطرف نشوند، در حق دانش‌آموزان و اولیا آنها، کل کشور و نظام آموزشی اجحاف می‌شود.

 

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که عدم توانایی خرید تبلت و موبایل و عدم دسترسی به اینترنت، به دانش‌آموزان روستایی مستعد، دارای توان آموزشی بالا، خلاق و خوش‌فکر ضربه بزند و توان آنها را از بین ببرد.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لازم است از لحاظ نیازهای زیرساختی و امکانات مخابراتی و فنی، تمام آموزشگاه‌ها به تفکیک از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، فرماندار اندیمشک و بخشداران بخش‌های مرکزی و الوارگرمسیری بررسی و مشخص شوند.

 

وی با اشاره به اینکه شناسایی و معرفی دانش‌آموزان هدف جهت تهیه تبلت باید توسط مدیران مدارس و آموزشگاه‌ها صورت گیرد ادامه داد: باید آمار تفکیکی روستاها و دانش‌آموزانی که نیازمند خدمات در مسئله ایاب و ذهاب و سرویس هستند، تهیه و آماده شود.

 

حسنوند در ادامه در پی تماس تلفنی با «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور قول ۵۰۰ تبلت را برای دانش‌آموزان روستایی و عشایری اندیمشک از وی گرفت.

 

«علی صالح نساج» نیز اظهار کرد: با پیگیری مسئولان ارشد شهرستان اندیمشک در طی ۲ سال گذشته، بیشترین سهم از پروژه‌ها در زمینه‌های تلفن همراه و تلفن ثابت به این شهرستان اختصاص یافته است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در ادامه به ارائه نکات اختصاصی، ضروری و مهم به مدیران آموزش و پرورش اندیمشک و بخش الوارگرمسیری جهت منتقل و ابلاغ کردن به مدیران مدارس پرداخت.

 

همچنین در پایان فرماندار اندیمشک و مدیران آموزش و پرورش اندیمشک و بخش الوارگرمسیری خواستار رفع مشکلات موجود در زمینه آموزشی شدند و بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها تاکید کردند.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: تهیه تبلت نشست آموزش و پرورش فریدون حسنوند ویروس کرونا مدارس روستایی آموزش و پرورش حوزه آموزش اندیمشک و بخش دانش آموزان کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین آموزشی دلیل انتخاب معلم نمونه کیش