Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان دیاله در حالی در روزهای گذشته درگیری‌های سنگینی را پشت سر گذاشته است که تروریست‌های داعش با راهبردی جدید وارد میدان شده‌اند تا بتوانند بقای خود را در عراق تضمین کنند.


به گزارش شریان نیوز،به نقل از مشرق، مناطق مختلف استان دیاله به ویژه محورهای شمال شرق، شمال، شمال غرب و غرب در روزهای گذشته همچنان صحنه درگیری میان نیروهای مسلح عراق و هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، شنبه شب (چهارم مردادماه) عناصر مخفی داعش در بخش «العظیم» در محور شمال غرب استان دیاله از تاریکی استفاده کردند و حمله گسترده و غافلگیرانه ای را علیه نیروهای عراقی در منطقه «المیته» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، در حالی که تروریست های داعش عملیات را از چند محور آغاز کردند، رزمندگان تیپ ۲۳ بسیج مردمی در این منطقه در آماده باش کامل مستقر بودند و به سرعت وارد عمل شدند و به حملات صورت گرفته واکنش نشان دادند.

درگیری‌های سنگین در این محور چندین ساعت به طول انجامید و در نهایت رزمندگان تیپ ۲۳ بسیج مردمی موفق شدند عناصر تروریستی داعش را عقب برانند و حمله را به طور کامل دفع و خنثی کنند؛ در این درگیری ها شماری از تروریست ها کشته و زخمی و سایر نیز پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند؛ یک تن از رزمندگان بسیج مردمی در این محور مجروح شد.

بخش «العظیم» در شمال غرب استان دیاله به دلیل هم مرز بودن با استان صلاح الدین و عبور بخشی از رشته کوه های حمرین از اهمیت خاصی برخوردار و مناطق آن به ویژه «حاوی العظیم» که از «سد العظیم» تا نزدیکی حومه شرقی شهر سامراء امتداد دارد به تروریست های داعش آلوده است.

همزمان با دفع حملات هسته های مخفی داعش، یگان پهپادی بسیج مردمی عراق در ۵ بخش از آسمان استان دیاله به ویژه در مناطق مهم از جمله «حمرین، حومه خانقین، حاوی العظیم» برای شناسایی تروریست ها به پرواز درآمدند و تلاش برای رصد آنان به صورت مستمر در جریان است.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی از صبح روز یک شنبه (پنجم مردادماه) عملیات جدیدی را در بخش «العظیم» آغاز کردند و درصدد هستند امنیت و آرامش را در این محور به طور کامل برقرار کنند؛ نیروهای بسیج مردمی در جریان این عملیات تعدادی از مقرهای مخفی داعش را در منطقه «حاوی العظیم» و نزدیکی گذرگاه مرزی «معبر النعمان» کشف کردند.

از سوی دیگر گروهی مشترک از نیروهای ارتش عراق، پلیس فدرال، واکنش سریع، فرماندهی عملیات دیاله و رزمندگان بسیج مردمی عملیات گسترده دیگری را از سه محور در شمال و شمال شرق استان دیاله اغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش عراق و نیروهای فرماندهی عملیات دیاله در محور نخست وارد عمل شدند و نیروهای فرماندهی پلیس استان دیاله و پلیس فدرال و واکنش سریع از محور دوم و رزمندگان بسیج مردمی از محور سوم عملیات را شروع و در تلاش هستند امنیت را به مناطق «المخیسه، حوض دیاله، توکل، جنوب خانقین، زور ام الحنطه و العبار» بازگردانند تا شرایط برای بازگشت آوارگان مهیا شود.

به گزارش مشرق، شیوع کرونا، کمبود خدمات عمومی و اعتراضات مردمی، افزایش نفوذ جریان های تمامیت خواه وابسته به محور غربی، عبری و عربی و همچنین بیشتر شدن تحرکات آمریکایی ها و بعثی ها فضا را برای جولان عناصر مخفی داعش باز کرده است.

گروهک تروریستی داعش که با عملیات های پراکنده و قدرت نمایی رسانه ای تلاش می کند خود را حفظ و نشان دهد در عراق فعال است و قدرت تخریب دارد، اعلام کرده حملات را علیه نیروهای عراقی در مناطق مرکزی چند برابر می کند.

تروریست های داعش در ماه های اخیر برای بازیابی توان خود تغییر راهبرد داده اند و عملیات های چریکی ناگهانی و مقطعی سرعتی را نه برای تصرف زمین بلکه برای ضربه زدن به نیروهای عراقی انجام می دهند و حملاتی روزهای گذشته را با این تاکتیک ترتیب دادند.

افزایش حملات تروریست ها در استان دیاله تاثیر مستقیمی بر تحولات بغداد دارد و باعث ناامن شدن بیشتر پایتخت می شود؛ از سویی دیگر عملیات بیشتر در دیاله به ویژه در محور غربی این استان می تواند وضعیت را در استان صلاح الدین به ویژه در منطقه مهم و آلوده «العبث» پیچیده تر کند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر مناطق مهم و راهبردی از جمله «خانقین، نفت خانه، جلولاء، بعقوبه، المقدادیه، العظیم و...» در محورهای شرق، شمال شرق، شمال و شمال غرب استان دیاله آلوده به هسته های مخفی تروریستی هستند.

دسته بندیبین الملل

منبع: شریان

کلیدواژه: تروریست های داعش نیروهای عراقی استان دیاله بسیج مردمی تروریست ها درگیری ها مخفی داعش شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»

به گزارش خبرگزاری مهر، یکشنبه‌های الگو نمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال مردمی در موضوعات و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود. از مشخصه‌های اصلی حلقه‌های میانی آن است که اضافه بر کنشگری خود، در پی انتقال دانش و تجربه به دیگر ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوری آنان به میدان کنشگری یا به عبارتی تکثیر این الگوها در طریق حل مساله است.

یکشنبه‌های الگونمایی فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگوی (نوع و نحوه) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک اطلاعات میان فعالین فرهنگی موجب گردآوری مجموعه‌ای از ایده‌ها، طرح‌های موفق میدانی و تهیه بانک اطلاعاتی از اقدامات میدانی مؤثر فعالین فرهنگی است تا ضمن اطلاع از اقدامات یکدیگر و از دانش و تجارب یکدیگر بهره ببرند.

ایران جوان بمان (جمعیت)

یکشنبه‌های الگونمایی در شانزدهمین سری خود در راستای «معرفی اقدامات شاخص و ابتکارات میدانی» به موضوع «ایران جوان بمان (جمعیت)» پرداخته است.

مائده مهدی پور در این قسمت به معرفی «شبکه فعال مردمی جمعیت برنا» در یزد به عنوان یک الگوی موفق می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ این قسمت را به صورت آنلاین از طریق آدرس ذیل مشاهده کنند.

https://www.skyroom.online/ch/saman2/setadekhatam

کد خبر 6090330

دیگر خبرها

  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»