Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@16:38:56 GMT

چرا صورتم چین و چروک دارد؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۶۱۰۷

چرا صورتم چین و چروک دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، چین و چروک‌ها بخشی طبیعی از پیر شدن هستند و هیچ دلیلی برای ترس از پیر شدن وجود ندارد. اما اگر دوست ندارید علائم پیری زودهنگام را روی صورت خود تجربه کنید، روش‌هایی وجود دارد که از چروک پوستی پیشگیری کنید:

از ضد آفتاب استفاده کنید

اکثر مردم می‌دانند که کرم ضد آفتاب می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع پژوهشی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ضد آفتاب همچنین به تأخیر در علائم پیری کمک می‌کند. با این وجود استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند یک گزینه عالی برای کاهش علائم پیری باشد.

مصرف قند را محدود کنید

جامعه پزشکی اطلاعات زیادی درباره چگونگی تأثیر مصرف قند بر سلامتی دارد. جالب است بدانید که مصرف قند می‌تواند منجر به پیری و از بین رفتن کلاژن موجود در بدن شما شود و با گذشت زمان می‌تواند منجر به پیرتر شدن پوست شما شود؛ بنابراین سعی کنید روغن و قند مصرفی خود را کاهش دهید. این موضوع کمک می‌کند جوانی خود را حفظ کنید.

سیگار کشیدن را قطع کنید

استعمال سیگار به دلایل زیادی برای سلامتی شما بد است، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که می‌تواند صورت شما را پیرتر کند. حتی مجاورت در کنار دود سیگار نیز می‌تواند منجر به پیرپوستی شما شود؛ بنابراین بهتر است هر چه سریعتر دست از سیگار کشیدن بردارید.

از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل نرم کننده‌ای طبیعی است. یعنی وقتی آن را روی پوست خود بمالید، شکاف‌های اپیدرم شما را پر می‌کند و باعث می‌شود پوست شما صاف شود. روغن نارگیل فقط باعث صاف شدن آن نمی‌شود، بلکه به پوست نیز کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند، و این باعث می‌شود صورت شما پر رنگ‌تر شود. به عنوان یک مزیت اضافی، روغن نارگیل یک درمان مؤثر برای خشکی پوست است.

وضعیت خواب خود را تنظیم کنید

بعضی از چین و چروک‌های صورت شما می‌تواند ناشی از موقعیتی باشد که در آن می‌خوابید. این حالت "فشرده سازی" نامیده می‌شود و این ناشی از فشار دادن صورت شما به بالش است. با گذشت زمان، این فشرده سازی باعث می‌شود پوست شما در بعضی از نقاط ضعیف‌تر از سایر نقاط چروک شود. با خوابیدن روی کمر می‌توانید از چروک‌های فشرده سازی جلوگیری کنید.

از نور ماوراء بنفش خودداری کنید

نور ماوراء بنفش، علت اصلی ایجاد اکثر چین و چروک‌های صورت، گردن، بازو‌ها و دست‌ها است. در حالی که نمی‌توان از نور ماوراء بنفش به طور کامل اجتناب کرد، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش میزان قرار گرفتن در معرض دریافت نور ماورائ بنفش استفاده کنید.

پربیننده ترین ۲۱۶ نفر فوتی کرونا در ۲۴ساعت گذشته ۸خوراکی که باید قبل از خواب بخورید چرا گلو درد دارم؟ به جای نمک از این سبزی استفاده کنید! کدام کشورها در رقابت برای تولید واکسن کرونا حضور دارند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پوست جامعه پزشکی چین و چروک درمان سیگار قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت استفاده کنید روغن نارگیل چین و چروک صورت شما ضد آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوست موز زیر پای بی‌بی‌سی

در طول کمتر از دو سال گذشته رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایران و حتی غربی، بارها و بارها در گفت‌وگو با افراد مختلف، گزارش‌هایی درباره نحوه درگذشت نیکا شاکرمی ۱۶ساله منتشر کرده‌اند؛ گزارش‌هایی که در بسیاری از مواقع، حتی با روایت‌های مخدوش مادر و خاله نیکا شاکرمی‌ نیز تناقض‌های جدی داشته است.

به گزارش ایسنا، فرهیختگان نوشت: سرویس جهانی بی‌بی‌سی روز دوشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت ماه) با تکیه بر اسنادی که به تعبیر این رسانه «بسیار محرمانه» خوانده شده، گزارشی از نحوه درگذشت نیکا شاکرمی منتشر کرد. نیکا شاکرمی نوجوان ۱۶ساله‌ای بود که رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایران، در نخستین روزهای ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱، از او به عنوان یکی از کشته‌شدگان اعتراضات در تهران نام بردند. مقامات قضایی و امنیتی با استناد به محل درگذشت این فرد و همچنین گزارش پزشک قانونی، ضمن رد اظهارات رسانه‌های ضدایران، «سقوط از ساختمان» را علت مرگ شاکرمی معرفی کردند. با این وجود اما چند تصویر از حضور شاکرمی در اعتراضات و ویژگی‌های شخصیتی مادر و خاله شاکرمی، فضای مناسبی را در اختیار شبکه‌های ضد ایران برای دمیدن بر آتش اعتراضات در ایران با هدف سرنگونی حکومت داده بود. 

دوشنبه دهم اردیبهشت، سرویس جهانی بی‌بی‌سی، روایت جدیدی از درگذشت نیکا شاکرمی منتشر کرد که با وجود تلاش‌های فراوان، رد این تناقضات در آن بسیار مشهود است. برخلاف دفعات قبل، این بار یک رسانه بین‌المللی و آن هم با استناد به اسنادی که آنها را «بسیار محرمانه» می‌خواند، به ماجرا ورود کرده است. این موضوع به اندازه‌ای عجیب بود که دویچه‌وله فارسی درباره آن نوشته «این اولین‌بار است که یک رسانه بین‌المللی با استناد به سندی محرمانه چنین گزارشی را منتشر می‌کند.»‌ بی‌بی‌سی ادعا کرده این گزارش «بخشی از یک پرونده ۳۲۲صفحه‌ای» درباره معترضان بوده است. این رسانه هرچند مدعی محرمانه بودن این سند است اما در گزارشش به «تناقض‌های موجود در اسناد»‌ نیز اشاره کرده. به عنوان نمونه، بی‌بی‌سی اذعان داشته در سندی که تحقیقاتش روی آن «متمرکز» شده، «حاوی چند تناقض» بوده است. بی‌بی‌سی نوشته: «به عنوان مثال، نیروی انتظامی «ناجا» که در این گزارش نقل شده، در آن زمان به «فراجا» معروف» بوده است. 

در حالت معمولی نه‌تنها یک رسانه بین‌المللی که حتی رسانه‌های محلی نیز حاضر به انتشار سندی با چنین اشتباه فاحشی نخواهند شد. آن‌طور که سرویس جهانی بی‌بی‌سی اذعان داشته، این تنها یکی از تناقضات این سند بوده است اما بی‌بی‌سی برای توجیه انتشار این گزارش، مدعی شده مفاد اسناد را با فردی که بی‌بی‌سی آن را «افسر اطلاعاتی سابق ایران که به آرشیو سپاه پاسداران دسترسی داشته» معرفی کرده، به اشتراک گذاشته و این فرد صحت گزارش را تایید کرده است! 

انتشار این گزارش با چنین اسنادی حتی باعث شده برخی رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایران که چندان نیز حرفه‌ای نیستند، با محتوای بی‌بی‌سی فاصله خود را حفظ کنند. دویچه‌وله فارسی پس از انتشار بخشی از این گزارش نوشت «به طور مستقل امکان راستی‌آزمایی این گزارش را ندارد.»

چنین خطای فاحشی آن هم از رسانه‌ای به قدمت سرویس جهانی بی‌بی‌سی، از دو حالت خارج نیست؛ یا این پروژه دستپخت سرویس‌های امنیتی غربی است و یا اینکه باید این گزارش پوست موز یک گروه نفوذی باشد که زیر پای بی‌بی‌سی انداخته شده است. نباید فراموش کرد اسفند سال گذشته یک گروه هکری که مدعی هک سامانه‌های مربوط به قوه قضائیه بود، اسنادی را منتشر و ادعا کرد که دو سند آن مکاتبه در طبقه‌بندی «سری» وزارت اطلاعات با دادستان عمومی و انقلاب تهران برای خروج برخی کارمندان دو شبکه معاند تلویزیونی «ایران اینترنشنال» و «بی‌بی‌سی فارسی» از فهرست کارکنان ممنوع‌المعامله این دو شبکه ضدایرانی است. شبکه‌ای که چنین اطلاعات مخدوش و متناقضی را در اختیار بی‌بی‌سی قرار داده، بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی دست به کار شد و با استفاده از لشکر سایبری‌اش، به صورت پرحجم سعی در بازنشر گسترده این گزارش کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)
  • پوست موز زیر پای بی‌بی‌سی
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • تقویت کننده موی مردانه
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران